Wie kan via zijn progrmmeurtaal PDF bestanden bewerken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De programmeertaal die ik gebruik laat niet toe PDF bestanden te bewerken. Ik gebruik daarvoor externe command line tools die deze handelingen wel kunnen doen die ik dan aanroep vanuit mijn programma.

Doch een probleem wat ik heb is dat splitten van een pdf bestand (vb. PDF van 5 pagina's converteren naar 5 PDF's van 1 pagina) maar gedeeltelijk gaat.
Immers "pdftk" is een commandliner die dat doet, maar die werkt niet als er restricties in de PDF zitten. Ook PDFSAM lukt het niet. Er zijn nochtans "duurdere" tools die wel probleemloos PDFs aanpakken die restricties hebben.

Doch het enige wat ik zoek is een klein programmaatje dat een pdf ssplit en niks meer

Vb uwprog.exe input.pdf output.pdf

Als input.pdf 5 paginas heeft, dan wordt output1.pdf, output2.pdf, output3.pdf, output4.pdf en output5.pdf gemaakt

Vb uwprog.exe input.pdf output.pdf 1-2

Maakt dan enkel output2.pdf en output3.pdf

Perfect uis natuurlijk als de derde parameter mag zijn 2,4-6,8,10-12 zodat je werkelijk een volledige controle hebt uit wat je er uit wil halen.

Ik kan nu wel een workaround gebruiken door via een andere commandliner eerst de restricties err uit te halen en dan de split te doen, maar als je tientallen PDF's wil verwerken die dan nog eens op een netwerkdrive staan, dan duurt dit heel lang

Is er iemand die in een taal werkt die zoiets zou kunnen maken ?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Python zou het kunnen lees ik hier:
https://www.binpress.com/...ting-pdfs-with-python/167

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 09-09 17:48
Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 12:29:
De programmeertaal die ik gebruik laat niet toe PDF bestanden te bewerken.
Wat is dat nou weer voor onzinstatement? Welke programmeertaal betreft het dan? Scratch of zo? Heck zelfs daarmee moet je gewoon PDF bestanden kunnen bewerken.

Je bedoelt hooguit dat er ofwel geen kant en klare libs voor zijn, ofwel dat je zelf niet uit de PDF-specificatie komt.

Een library gebruiken die direct integreert met je programmeertaal is niet per definitie functioneler dan gewoon een externe applicatie aanroepen.

[ Voor 13% gewijzigd door mcDavid op 20-01-2017 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markvt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:08

markvt

Peppi Cola

Om wat voor restricties gaat het?

van-tilburg.info -=- meka (sega emulator) - Proud MEDION fanclub member - KOPPIG VOLHOUDEN !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EngineerCoding
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 31-12-2023
Een library gebruiken die direct integreert met je programmeertaal is niet per definitie functioneler dan gewoon een externe applicatie aanroepen.
Sterker nog, sommige libraries bieden een mooie interactie aan met code terwijl in de background deze zelfde executable aangeroepen wordt.

Een beetje hetzelfde idee dat je SQL queries kan schrijven of een SQL builder gebruikt (welke vervolgens de query teruggeeft in het geselecteerde dialect)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 19:15
Welke taal zou helpen.

De Adobe PDF library werkt erg goed.

Werk je in. NET kijk dan naar tall components.

jaws heeft ook een super library.
Pagina: 1