Toon posts:

geheugen overclocken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie iedereen steeds over het geheugen overclocken praten...maar dat is toch gewoon de snelheid van de FSB?? of heb ik het fout?

Verwijderd

Je hebt het fout, fsb = de processorbus, die neemt pci, agp EN het geheugen EN de snelheid van de processor met zich mee..
Bijvoorbeeld 12 x 111fsb dan krijg je 1333 mhz, 148 mhz geheugensnelheid (als het standaard op 133 staat..) en 37 mhz pci, en 74 mhz agp snelheid..

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 02 juli 2001 16:42 schreef SickBastard het volgende:
Je hebt het fout, fsb = de processorbus, die neemt pci, agp EN het geheugen EN de snelheid van de processor met zich mee..
Bijvoorbeeld 12 x 111fsb dan krijg je 1333 mhz, 148 mhz geheugensnelheid (als het standaard op 133 staat..) en 37 mhz pci, en 74 mhz agp snelheid..
Hoe reken je dat uit???

Verwijderd

FSB van 100 of 133 is normaal alles wat je daar bovenop doet rekent door, dus als je FSB 133 is en je gheugen loopt daar ook op en je verhoogt de FSB naar 140, is je geheugen dat ook, je hebt vaak de mogelijkheid om je geheugen 33Mhz sneller of langzamer dan de FSB te laten draaien, de AGP en PCI worden bepaald door een devider, maar volgensmij stat dit allemaal in de FAQ.

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:31

TGEN

Hmmmx_

Da's afhankelijk van jeinstellingen.
Standaard: PCI = 1/3 FSB, AGP = 2/3 FSB, RAM = FSB. Als jeje ram op pc133 instelt dan is het RAM = 4/3 FSB.

TGEN

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

Verwijderd

Topicstarter
je had dacht ik ook zo'n overclock calculator...die dat allemaal uitrekende!! iemand enig idee waar ik die kan vinden? (of zoiezo wat (tweak)tools)

Verwijderd

Op maandag 02 juli 2001 16:37 schreef EbAyzo het volgende:
Ik zie iedereen steeds over het geheugen overclocken praten...maar dat is toch gewoon de snelheid van de FSB?? of heb ik het fout?
Je kunt ook nog de toegangstijden veranderen. Dus bijvoorbeeld CAS 3-3-3 op CAS 2-2-2 zetten. De verschillen in snelheid zijn echter minimaal. Wat wel nog belangrijk is, is dat bij het verhogen van de FSB de toegangstijd weer verlaagd kan worden (3-3-3)om de boel toch nog stabiel te krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
aha...Dat moet ik even een paar keer doorlezen :)

Verwijderd

Op maandag 02 juli 2001 16:56 schreef EbAyzo het volgende:
je had dacht ik ook zo'n overclock calculator...die dat allemaal uitrekende!! iemand enig idee waar ik die kan vinden? (of zoiezo wat (tweak)tools)
waar heb je dat voor nodig dan? de multipliers en deviders staan allemaal in je BIOS ingesteld (of met jumpertjes op je mobo) je kan gewoon kijken op wat het staat

Verwijderd

Topicstarter
ja maar dan kun je zien wat het voor een gevolgen heeft qua snelheid....(hoe het elkaar beinvloed)
Pagina: 1