Beste Tweakers,
Ik hou me de laatste jaren niet heel erg meer bezig met hardware dus ik ben niet helemaal up-to-date wat betreft de ontwikkelingen. Nu heb ik het verzoek gekregen van een kennis om een voorstel te doen voor een nieuwe "all-round" PC. Gamen is in dit geval dus eigenlijk de allerlaagste prio.
Voornaamste doeleinden zijn:
- Videobewerken
- Websites ontwikkelen (wat over het algemeen niet heel veel van de PC vraagt)
- Dagelijkse "kantoor" applicaties zoals Office etc.
Budget is in dit geval min of meer "carte blanche", als het maar wel gewoon redelijk is. Ik weet dat ik voor €3.000 een PC kan bouwen die 100x overkill is maar het wel heel goed doet maar dat is dus niet de bedoeling.
Ik heb zelf het volgende al samen gesteld:
Naast de 500GB SSD komen er naar verwachting nog 1 of 2 gewone HDD's bij als opslag.
Welke videokaart zouden jullie hiervoor adviseren? Eventuele andere opmerkingen m.b.t. de setup zijn natuurlijk ook welkom. Ik heb bewust voor een i5 gekozen omdat mijn inziens de winst van een i7 tegenwoordig niet gigantisch veel meer is. Met andere woorden: mijn huidige PC heeft een i7 van ongeveer 5 of 6 jaar oud en ik doe letterlijk alles op mijn PC zonder enkele vertraging.
Alle tips en adviezen zijn welkom!
Ik hou me de laatste jaren niet heel erg meer bezig met hardware dus ik ben niet helemaal up-to-date wat betreft de ontwikkelingen. Nu heb ik het verzoek gekregen van een kennis om een voorstel te doen voor een nieuwe "all-round" PC. Gamen is in dit geval dus eigenlijk de allerlaagste prio.
Voornaamste doeleinden zijn:
- Videobewerken
- Websites ontwikkelen (wat over het algemeen niet heel veel van de PC vraagt)
- Dagelijkse "kantoor" applicaties zoals Office etc.
Budget is in dit geval min of meer "carte blanche", als het maar wel gewoon redelijk is. Ik weet dat ik voor €3.000 een PC kan bouwen die 100x overkill is maar het wel heel goed doet maar dat is dus niet de bedoeling.
Ik heb zelf het volgende al samen gesteld:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-7500 Boxed | € 218,95 | € 218,95 |
| 1 | MSI Z170A SLI Plus | € 123,95 | € 123,95 |
| 1 | Corsair Carbide 200R Closed | € 63,05 | € 63,05 |
| 1 | Scythe Mugen 4 | € 37,95 | € 37,95 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 111,95 | € 111,95 |
| 1 | Seasonic M12II Evo 520W | € 69,95 | € 69,95 |
| 1 | Samsung 850 EVO 500GB | € 163,95 | € 163,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 789,75 | |
Naast de 500GB SSD komen er naar verwachting nog 1 of 2 gewone HDD's bij als opslag.
Welke videokaart zouden jullie hiervoor adviseren? Eventuele andere opmerkingen m.b.t. de setup zijn natuurlijk ook welkom. Ik heb bewust voor een i5 gekozen omdat mijn inziens de winst van een i7 tegenwoordig niet gigantisch veel meer is. Met andere woorden: mijn huidige PC heeft een i7 van ongeveer 5 of 6 jaar oud en ik doe letterlijk alles op mijn PC zonder enkele vertraging.
Alle tips en adviezen zijn welkom!
My PC Steam Profile PSN: AfcaEricNL