Taakbalk werkt niet bij opstarten, na CTRL+ALT+DEL wel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcdenb
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-06 10:05
Mijn vraag
Ik heb gister een nieuwe pc in elkaar gezet, maar tot mijn verbazing heb ik daar hetzelfde probleem mee als met de oude. Als de computer is opgestart, werkt de taakbalk nog niet (oude pc Windows 7, nieuwe Windows 10). Pas nadat ik CTRL+ALT+DEL heb ingedrukt en het taakbeheer aanklik, doet ie het.
Nou is het zo dat mijn muis (Steelseries Kinzu V2) kapot is, althans, de scrollbutton zit standaart ingedrukt.
Zou het hierdoor komen?
De muis en de schermen (welke ook aan vervanging toe zijn) zijn de enige dingen die vanaf de oude pc zijn meegegaan.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Steelseries Kinzu V2 (defect scrollbutton)
Windows 10

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Het probleem te googlen en na te vragen aan anderen.
Kan hier in google dit specifieke probleem niet omschrijven in een zoekterm.

Wie heeft hier een idee over? :)

Bedankt alvast!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flimovic
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09-07 10:54

Flimovic

PC Gamer / BBQ-liefhebber

Probeer eens een andere muis aan te sluiten en kijk wat er dan gebeurd.

Steam/Discord: Flimovic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcdenb
Wat ik me zo denk te herinneren, dat ie bij de oude pc met andere muis hetzelfde probleem had.
Vandaar dat ik dacht dat het daar wellicht een softwarematig probleem was, of gewoon hardware die op is (pc was al 5 jaar oud ongeveer)
Daarom vind ik het zo apart dat het probleem op een gloednieuwe pc met nieuwere windows ook heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-07 21:48
Je zal wel een zelfde config uitvoeren of een zelfde prog die dit veroorzaakt.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcdenb
Ik heb tot nu toe alleen Google Chrome geïnstalleerd en de drivers van de videokaart en mobo.
Nou deed hij bij de oude pc al raar met google chrome dat ik niet meer tussen tabbladen kon wisselen, als je op een andere klikte, dan sloot ie af. Wat hij bij Mozilla Firefox weer niet deed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-07 21:48
Marcdenb schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 11:17:
Ik heb tot nu toe alleen Google Chrome geïnstalleerd en de drivers van de videokaart en mobo.
Nou deed hij bij de oude pc al raar met google chrome dat ik niet meer tussen tabbladen kon wisselen, als je op een andere klikte, dan sloot ie af. Wat hij bij Mozilla Firefox weer niet deed...
Klinkt toch meer als de muis, heb je al van muis gewisseld??

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcdenb
Ik ga het nog eens proberen straks, ik dacht even kijken of dit probleem misschien ook bij anderen voorkwam!

[ Voor 51% gewijzigd door Marcdenb op 20-01-2017 16:51 ]

Pagina: 1