Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

iPhone en iPad willen niet verbinden met 5ghz netwerk dd-wrt

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-11 19:12
Mijn vraag
Zowel mijn iPad (mini 3) als iPhone (5s) beide voorzien van nieuwste iOS hebben moeite met het verbinden met mijn 5ghz router met dd-wrt (Netgear R7800). Ik heb al 6000 keer de WPA2 key aangepast maar iedere keer dat ik deze intik krijg ik gewoon weer een box om de key in te tikken. Dus geen foutmelding dat de key onjuist is maar ik moet hem weer ingeven. Op de 2.4 band speelt dit probleem niet.
Relevante software en hardware die ik gebruik
DD-WRT settings:
-Encryptie: AES (WPA2)
-AC/N mixed
-channel width: VHT 80
-iOS 10.2 (op zowel de iPad als iPhone)
Firmware: DD-WRT v3.0-r31120M kongat (01/10/17

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
AES (ik weet dat dit onveilig is) tijdelijk aangepast naar mixed mode TKIP/AES
Key veranderen op de router

Ik heb helaas geen Android devices om dit te testen.

Alle reacties

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:43

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Ik heb dit ook wel eens. Even router opnieuw opstarten verhelpt het altijd. Ik zie niet dat je dit geprobeerd hebt, hoewel het misschien inherent is aan het aanpassen van je settings in de router?

• Kasper1985
Als ik aanpassingen aanpas klik ik save en dan apply settings.

Dat zou genoeg moeten zijn? Moet ik iedere keer dat ik dingen aanpas de router rebooten?

Ik verhuur via AirBnb af en toe (mocht de fiscus mee lezen: nooit meer dan 60 dagen per jaar uiteraard) dus ik wilde een netwerk opzetten wat foutloos werkt zonder gedoe en compatible is met alle apparaten nieuw en oud. Laatste wat ik wil is een slechte review omdat er wifi problemen zijn.

Is dit wat jij hebt ook op een dd-wrt router? Dan moet ik misschien maar terug naar stock firmware.

Edit: Een reboot haalt ook niks uit. Beide devices kunnen niet connecten en blijven vragen om het wachtwoord.

[ Voor 9% gewijzigd door Kasper1985 op 20-01-2017 11:28 ]

Verwijderd

OK, het is niet de juiste oplossing: Laat 5 GHz achterwege.

En wat is er mis met de stock firmware. Ja, ik weet het, wij zijn tweakers, en willen altijd "het beste". Maar misscihen is in dit geval het KISS principe van toepassing (KISS staat voor Keep It Simple Stu ... ....)

• Kasper1985
Laat 5ghz achterwege? Ik woon in een drukke buurt in Amsterdam. De lijst met 2.4ghz netwerken is denk ik zonder overdrijven 30-40. En dat is alleen daar waar m'n iMac staat.

En waarom dd-wrt? Onder andere omdat ik daarmee de reset knop kan uitschakelen. Erg handig om tech savvy huurders uit de router te houden.

Verder biedt het nog een aantal voordelen zoals een volledig gescheiden gasten netwerk en VLANs

Inmiddels heb ik het zelf opgelost na een aantal reboots kon ik ineens weer wel verbinden. Wat de oorzaak is geweest heb ik dus geen idee van.

[ Voor 5% gewijzigd door Kasper1985 op 20-01-2017 16:42 ]