Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazeldinho
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-11-2024
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
huis tuin en keuken dingen - Word, Netflix, surfen en Youtube

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn. 350-450

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc. ja, ook naar werk

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.]
nee

Beste mensen!

Nu heb ik afgelopen woensdag een nieuwe laptop gekocht HP 11-u004nd maar tot op heden ben ik nog niet echt te vreden. Over het algemeen vind ik hem best wel traag en niet reactief en daarnaast kan ik niet eens een filmpje vloeiend afspelen op 1080p op youtube in Chrome (Adobe flash player enabled) .Nu heb ik Wifi snelheid gechekt en dat lijkt me prima (telefoon Samsung S5 speelt zelfde filmpje prima af). Ik heb de nieuwste drivers gedownload vanaf de HP site en dit heeft geen effect. Nu is mijn vraag of dit aan de Hardware ligt (te weinig capaciteit voor een vloeiende 1080p stream) of dat ik iets anders over het hoofd zie? Ik heb deze laptop gekocht voor mijn vriendin die wat wil Netflixen, tekst verwerken en wil surfen dus geen high end toepassingen. Iemand suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 14:41
Intel Celeron icm 5400rpm hdd, vind het niet vreemd dat hij traag aanvoelt icm de gemiddelde hoeveelheid bloatware op nieuwe laptops.
Qua specs zou het wel moeten kunnen opzich, misschien even een kale Windows 10 installatie proberen?

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazeldinho
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17-11-2024
Zojuist in Edge zelfde filmpje geprobeerd op Youtube en daar streamt hij vloeiend..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Niet voor het één of ander, of om "snob" te zijn, maar budget blijft budget natuurlijk.

Een Celeron is een prima processor die kan werken, maar niet teveel tegelijk.
In samenwerking met een trage hdd gaat dat niet sneller worden.
Het 'enige' voordeel wat je hebt, is dat er een bijna standaard is, van 4GB :+

Als je niet tevreden bent, zou ik het terugbrengen, en een hoger model pakken ( of doorsparen )
Dit is echt een bodem in prestatie's, alleen met investeren in een SSD en misschien naar 8GB ram ga je nog wat winnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:45
Hazeldinho schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 09:46:
Zojuist in Edge zelfde filmpje geprobeerd op Youtube en daar streamt hij vloeiend..
Ik merk hetzelfde met low spec/ oudere pc/laptops.
Edge (en ook de gewone Internet Explorer) werken vloeiend met lage CPU belasting bij video-streaming terwijl andere browsers zoals Firefox vaak grote moeite hebben om video goed af te spelen.
Edge/IE benut de hardware veel efficienter bij video decoding.