Herstel Windows 7 naar default

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 01-03-2024
Goedemorgen,

Ik zou graag gebruik willen maken van jullie ervaringen. Het volgende, we willen graag een tiental laptops voor externe mensen gaan gebruiken en deze laptops aan het einde van de dag weer kunnen terugzetten naar hoe de externe de laptop heeft gekregen.

Nu heb ik in het verleden gewerkt met Deployment tools als Altiris, Acronis, Ghost, SCCM maar ik ben eigenlijk op zoek naar een vergelijkbare functie als "Reset this PC" in Windows 10 maar dan voor Windows 7. Ik wil namelijk maar maximaal 30 minuten per laptop kwijt zijn en geen 1-2 uur wachten.

Ik hoop dat iemand een goede ervaring heeft en die met mij kan delen. Mogelijk mag dit ook een oplossing zijn hoe we goedkoop alle laptops kunnen upgraden naar Windows 10 met een aanbieding van Intune of iets dergelijks.

Ben benieuwd! Thnx alvast

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Je kan voor de zogeheten Windows 7 "Out of the box experience" gaan, maar weet niet of dit aan je eisen voldoet

https://technet.microsoft.com/en-us/library/hh824938.aspx

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-10 21:24

DarkSide

theres no place like ::1

je zou een herstel punt kunnen aanmaken. en dan terug naar dat herstel punt?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Volgens mij is er geen makkelijke optie binnen W7 die zoiets mogelijk maakt.
Is iets als (geforceerde) vmware geen optie? Daar zou je na elke reboot bijvoorbeeld de standaard installatie terug kunnen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
DarkSide schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 08:57:
je zou een herstel punt kunnen aanmaken. en dan terug naar dat herstel punt?
Volgens mij doe je bij een herstelpunt alleen "System". Ik wil inprincipe eigenlijk gewoon bewijze van een shortcut op de desktop zetten, laptop gaat rebooten en je hebt weer een default image en hij kan zo uitgegeven worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
fm77 schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 09:04:
Volgens mij is er geen makkelijke optie binnen W7 die zoiets mogelijk maakt.
Is iets als (geforceerde) vmware geen optie? Daar zou je na elke reboot bijvoorbeeld de standaard installatie terug kunnen zetten.
Kan ik op client niveau daar een bepaald pakket van VMware voor aanschaffen, bedoel als je dan na elke reboot weer de default image hebt, alsof het een snapshot is die je terug zet... heb het zelf op client niveau nog nooit gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:01
volgens mij kan dit met Windows SteadyState

https://blogs.technet.mic...tate-solution-simplified/

[ Voor 30% gewijzigd door HKLM_ op 20-01-2017 09:14 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
supra_indo schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 09:07:
[...]
Kan ik op client niveau daar een bepaald pakket van VMware voor aanschaffen, bedoel als je dan na elke reboot weer de default image hebt, alsof het een snapshot is die je terug zet... heb het zelf op client niveau nog nooit gezien?
De precieze details weet ik even niet te vinden. Ik weet ook niet of dit de beste oplossing is, maar vroeger zag je dit soort installaties wel eens in cursuslokalen staan. Daar werd na het opstarten geforceerd vmware opgestart, en van daaruit werkte je steeds met een schone windows installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
fm77 schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 09:15:
[...]

De precieze details weet ik even niet te vinden. Ik weet ook niet of dit de beste oplossing is, maar vroeger zag je dit soort installaties wel eens in cursuslokalen staan. Daar werd na het opstarten geforceerd vmware opgestart, en van daaruit werkte je steeds met een schone windows installatie.
Klinkt wel interessant, bedoel aanschaf is geen probleem als het maar werkt. Ik ga er eens naar kijken, dank voor het meedenken. Cheers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
Dit ziet er inderdaad wel heel interessant uit zeg... hier ga ik me eens in verdiepen! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
Mooie optie, alleen hebben we Windows 7 Professional, tool is alleen compatible met Enterprise en Ultimate :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H8M3CuzUaintM3
Slavy schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 08:55:
Je kan voor de zogeheten Windows 7 "Out of the box experience" gaan, maar weet niet of dit aan je eisen voldoet

https://technet.microsoft.com/en-us/library/hh824938.aspx
De uitdaging is, een willekeurige Gebruiker moet gewoon kunnen kiezen voor reboot laptop zodat hij weer schoon is. Denk dat dit de moeilijkste optie voor een Gebruiker zal wezen....
Pagina: 1