Headset / Oordopjes & Microfoon

Pagina: 1
Acties:

• SipSip
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-10-2024
Ik zoek een?
Ik zoek een nieuwe headset of een set oordopjes met een simpele microfoon (los mag).

Wat is je budget?
Heb nog een cadeaukaart van 50 euro liggen. Wil er wel een beetje bij leggen, 20 euro ongeveer. Dus mijn max toch echt 70, maar graag rond de 50 houden.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Het liefst te koop bij bol.com (cadeaukaart)

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Mooi systeempje met i5 6600k en R9 280x en een 23" 1080p monitor en een 29" widescreen 1080p monitor.

Voor het uitzoeken van een koptelefoon komt het voornamelijk aan op smaak en/of ervaringen, dus vandaar dat ik jullie om hulp vraag! Dus enige goeie ervaringen of aanraders?

• CryRaven
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 21:51
Ik kan als voorbeeld noemen een logitech g430, maar wil je een on ear of een over ear?

• Melchuzz
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 06-01 14:00
Ik zou een kijkje geven aan de HyperX Cloud Stinger. een erg goeie 'bang for your buck' headset die netjes in je budget valt :) (met ook prima reviews)

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

SipSip schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 21:54:
Voor het uitzoeken van een koptelefoon komt het voornamelijk aan op smaak
Hier sla je de spijker op zijn kop. Laat smaak nou net heel persoonlijk zijn. Aangezien wij een andere smaak zullen hebben dan jij, kunnen wij per definitie geen kant-en-klaar antwoord bieden.

Uiteraard zijn er enkele objectieve factoren waarop we kunnen oordelen maar dit hangt volledig af van het gewenste gebruik. Je kunt je wellicht voorstellen dat er een verschil zit tussen het beluisteren van klassieke muziek of het spelen van een potje battlefield.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• SipSip
Switchie schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 03:28:
[...]

Hier sla je de spijker op zijn kop. Laat smaak nou net heel persoonlijk zijn. Aangezien wij een andere smaak zullen hebben dan jij, kunnen wij per definitie geen kant-en-klaar antwoord bieden.

Uiteraard zijn er enkele objectieve factoren waarop we kunnen oordelen maar dit hangt volledig af van het gewenste gebruik. Je kunt je wellicht voorstellen dat er een verschil zit tussen het beluisteren van klassieke muziek of het spelen van een potje battlefield.
Tja dat risico op smaak neem ik maar en daarom vertrouw ik meer op eventuele ervaringen van jullie. Daarnaast kan het ook zijn dat ik bijvoorbeeld een hele goeie headset over het hoofd zie omdat die niet op het plaatje er mooi uitziet (daar kijk ik namelijk ook wel naar met het uitkiezen). Maar mocht de koptelefoon heel goed zijn maar er kut uit zien, jammer dan.

Voor de rest speel ik gewoon een beetje overwatch en battlefield 1, hoef verder ook geen koptelefoon die muziek perfect afspeelt qua bass enzo. Dat red ik waarschijnlijk ook niet met mijn budget.
marcel4332 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 23:54:
Ik kan als voorbeeld noemen een logitech g430, maar wil je een on ear of een over ear?
Mijn voorkeur heeft wel over-ear aangezien on-ear bij mij niet lekker zit na een sessie van ~1-2 uur.
Melchuzz schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 00:34:
Ik zou een kijkje geven aan de HyperX Cloud Stinger. een erg goeie 'bang for your buck' headset die netjes in je budget valt :) (met ook prima reviews)
Die was ik inderdaad ook al tegen gekomen en dat is denk ik nog wel mijn favoriet voor nu.

• SipSip
Melchuzz schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 00:34:
Ik zie net dat deze niet via bol.com te bestellen is.. Dan nog maar even verder kijken.

• Melchuzz
SipSip schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 09:31:
[...]

Ik zie net dat deze niet via bol.com te bestellen is.. Dan nog maar even verder kijken.
Aha, heb even gekeken op bol.com, maar je zit daar best wel op een gelimiteerde keuze maar als je zou moeten kiezen zou ik kiezen tussen deze 2: https://www.bol.com/nl/p/...uggestionType=typedsearch en https://www.bol.com/nl/p/...uggestionType=typedsearch Persoonlijk zou ik gaan voor de Logitech G230 omdat ik ervaring heb met de 7.1 versie en persoonlijk geen ervaringen heb met steelseries. (op de muismatten na :*) )

• SipSip
Melchuzz schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 10:44:
[...]

Aha, heb even gekeken op bol.com, maar je zit daar best wel op een gelimiteerde keuze maar als je zou moeten kiezen zou ik kiezen tussen deze 2: https://www.bol.com/nl/p/...uggestionType=typedsearch en https://www.bol.com/nl/p/...uggestionType=typedsearch Persoonlijk zou ik gaan voor de Logitech G230 omdat ik ervaring heb met de 7.1 versie en persoonlijk geen ervaringen heb met steelseries. (op de muismatten na :*) )
Misschien dat ik die 20 euro bij leg voor surround, maar dat moet ik nog even goed kijken of ik het waard vind.

• Melchuzz
SipSip schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 10:51:
[...]

Misschien dat ik die 20 euro bij leg voor surround, maar dat moet ik nog even goed kijken of ik het waard vind.
Als je FPS games speelt zoals BF1 is surround sound zo erg in je voordeel aangezien je erg goed hoort van welke kant je bijvoorbeeld geschoten wordt en dat soort degelijken. voor 20 euro zou ik zeggen, doen.

• SipSip
Melchuzz schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 11:10:
[...]

Als je FPS games speelt zoals BF1 is surround sound zo erg in je voordeel aangezien je erg goed hoort van welke kant je bijvoorbeeld geschoten wordt en dat soort degelijken. voor 20 euro zou ik zeggen, doen.
Weet niet of de vrouw dat een goede reden vindt haha, moet natuurlijk wel een uitgave van 50 a 70 euro verantwoorden :P

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

SipSip schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 11:56:
[...]

Weet niet of de vrouw dat een goede reden vindt haha, moet natuurlijk wel een uitgave van 50 a 70 euro verantwoorden :P
Een aankoop valt enkel en alleen te verantwoorden als deze voorziet in een (relevante) behoefte tegen een acceptabele prijs.
Vanuit dat opzicht dus eigenlijk vreemd dat je zonder je behoefte kenbaar te maken, blind wil afgaan op ons advies.

Op basis van de informatie die je geeft zou ik jou bij voorbeeld een knalroze Hello Kitty headset kunnen adviseren omdat deze onder de 50 euro kost en ik hier goede ervaringen mee heb. Benieuwd of je deze aankoop zou kunnen verantwoorden naar je vrouw ;)

Klinkt kinderachtig (en is het misschien ook wel een beetje) maar feit blijft dat we enkel een goed advies kunnen geven als jij ons van voldoende informatie voorziet.
Als jij zelf al niet weet of je wel of geen surround wilt, hoe kun je dan van ons verwachten dat wij het wel weten?

Ik zou zeggen, zet voor jezelf ook een rijtje wat je precies zoekt. Welke wensen heb je allemaal?
Vervolgens kunnen wij je zeker wat modelletjes aandragen die wellicht voldoen. Echter, zou ik je dan alsnog adviseren om een fysieke winkel op te zoeken om zelf te proberen. Een headset kan op papier 100% voldoen, als deze vervolgens niet lekker zit en je na 5 minuten hoofdpijn krijgt, is het voor jou niet de perfecte headset.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

• roycerolls
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-02 00:21
..een vraagje wellicht ter toevoeging aan wat Switchie schreef, om over na te denken.
De headset zal gebruikt worden op ps4 en wii u gamepad.
Heeft een gaming- headset bijvoorkeur een versterker nodig? zoals de bijv turtle beach recon 60p of P11 (deze zijn amplified) waar de bijv recon 50p niet versterkt is.

Wat ik wel denk te weten wat lastig is dat je altijd een usb stekker moet aansluiten, naast de 3.5mm jack voor de benodigde stroom toevoer voor de versterker. Dit is weer een extra draad, meest ideale is denk ik toch gewoon 1 snoertje (jakc 3.5mm) in je ps4 controller/wii ugamepad stoppen en niet nog nog een snoer naar je console voor de usb ea.

• SipSip
roycerolls schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 23:22:
..een vraagje wellicht ter toevoeging aan wat Switchie schreef, om over na te denken.
De headset zal gebruikt worden op ps4 en wii u gamepad.
Heeft een gaming- headset bijvoorkeur een versterker nodig? zoals de bijv turtle beach recon 60p of P11 (deze zijn amplified) waar de bijv recon 50p niet versterkt is.

Wat ik wel denk te weten wat lastig is dat je altijd een usb stekker moet aansluiten, naast de 3.5mm jack voor de benodigde stroom toevoer voor de versterker. Dit is weer een extra draad, meest ideale is denk ik toch gewoon 1 snoertje (jakc 3.5mm) in je ps4 controller/wii ugamepad stoppen en niet nog nog een snoer naar je console voor de usb ea.
Ik heb volgens mij nergens gezegd dat die in een ps4 of wiiu gamepad moet? Dus bovenstaande logica is niet van toepassing voor mij.

• roycerolls
Dit had betrekking op mijn wensen inderdaad, maar graag gedaan jordisipkens! Heel logisch ook om zo als jij te reageren zo hou je het lekker vriendelijk...logisch toch.
Wellicht had je nog niet na nagedacht over een versterkte headset, daar ik zelf ook op zoek ben en ik dacht ik sla 2 vliegen in 1 klap ipv weer een nieuwe topic te starten... maar ja het is allemaal hogere logica begrijp ik.

[ Voor 45% gewijzigd door roycerolls op 22-01-2017 16:39 ]

• SipSip
roycerolls schreef op zondag 22 januari 2017 @ 16:32:
Dit had betrekking op mijn wensen inderdaad, maar graag gedaan jordisipkens! Heel logisch ook om zo als jij te reageren zo hou je het lekker vriendelijk...logisch toch.
Wellicht had je nog niet na nagedacht over een versterkte headset, daar ik zelf ook op zoek ben en ik dacht ik sla 2 vliegen in 1 klap ipv weer een nieuwe topic te starten... maar ja het is allemaal hogere logica begrijp ik.
Het feit dat ik gewoon kort maar krachtig reageer betekent niet direct dat ik onvriendelijk reageer. Maar goed, een topic kapen is ook niet echt gewenst gedrag lijkt mij? In ieder geval succes met je zoektocht in een eigen topic.

• roycerolls
Kort en krachtig is anders dan " bovenstaande logica". want als het voor jouw logisch was dan was het geen kapen van een topic, dan is mijn opmerking/vraag slechts een aanvulling in jouw logische beleving.
Alleen denk ik met het gebruik van jouw woord logica dat je toch wat anders probeert duidelijk te maken. En topic kapen? Dat is niet mijn bedoeling geweest, bij deze duizendmaal excuses dat ik in door jouw opgezette topic een vraag stelde wat eventueel ook van toepassing was geweest op jouw vraag. _/-\o_
insgelijks succes met jouw eigen topic!

[ Voor 3% gewijzigd door roycerolls op 23-01-2017 17:30 ]

• SipSip
roycerolls schreef op maandag 23 januari 2017 @ 17:26:
Kort en krachtig is anders dan " bovenstaande logica". want als het voor jouw logisch was dan was het geen kapen van een topic, dan is mijn opmerking/vraag slechts een aanvulling in jouw logische beleving.
Alleen denk ik met het gebruik van jouw woord logica dat je toch wat anders probeert duidelijk te maken. En topic kapen? Dat is niet mijn bedoeling geweest, bij deze duizendmaal excuses dat ik in door jouw opgezette topic een vraag stelde wat eventueel ook van toepassing was geweest op jouw vraag. _/-\o_
insgelijks succes met jouw eigen topic!
Met logica bedoelde ik het stukje over het gebruiken op een ps4/wiiu, was van mijn kant een verkeerde woordkeuze. Sorry daarvoor.

• SipSip
Heeft iemand ervaring met een Steelseries Siberia 200? Deze spreekt mij erg aan, ook omdat die niet zo game-achtig oogt.

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-02 18:53

racoon

mooowwww

Ik wil graag aftershokz trekz titanium aanschaffen,maar voor ik €150,- uitgeef zou ik deze graag willen testen,iemand een idee waar dit zou kunnen?

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

• leon538
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 12-01-2025
@racoon misschien een idee om je eigen topic te openen?
Pagina: 1