Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lars1991
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 05-07 08:24
Mijn vraag

Sinds vorige week heb ik een upgrade gedaan aan mijn systeem. Namelijk de I7 7700k met moederbord en en nieuw ram geheugen. Ik had gehoopt gemakkelijk veel games te spelen op 60 fps bij 1080p maar bij de games battlefield 1 en call of duty infinite warfare krijg ik gedurende het spelen continue flinke framedrops van 70 naar 40 of soms wel eens lager. Mijn cpu heeft een max temp van 60 graden Celsius en alle drivers zijn up to date, gecontroleerd met driver booster. Ik heb de amd drivers ook al meerdere malen opnieuw geïnstalleerd. Ik hoop dat iemand het antwoord weet. Heel erg bedankt voor je tijd.

Relevante software en hardware die ik gebruik
windows 10
i7 7700k
Asus z270-p
16 gb 2400mhz ram
Amd 480x
900 watt voeding
ssd OCZ-VERTEX 4 128 gb
Hdd Toshiba DT01ACA100 t tb

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb al gevonden dat als ik de max framerate op 63 zet en de tearing laat verdwijnen door mijn freesync scherm dat het iets beter wordt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Temperatuur videokaart ? Technisch mag het geen problemen geven. Bf1 op max op een rx480 met 8320 op 4.8ghz gaat probleemloos hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lars1991
Rond de 50 graden, heel bizar allemaal. Ik had dit niet verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superkanjo
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23:40
Hoe klokken je CPU en GPU op het moment van de framedrops? Klokken ze terug? Hoeveel load draaien ze op het moment van de drops?

En 900 watt voeding??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lars1991
Tijdens het spelen van battlefield kan ik gemakkelijk door het spel een gpu en cpu grafiek laten tekenen, hierin zie ik een flinke piek in zowel gpu als cpu, cpu heeft de hoogste piek. Hoe kan ik ziek hoeveel load ze draaien?

Voeding is een 950 watt Atx psu.

Bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grotman
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Schop naar SPV en 'Help!' uit de titel verwijderd, dat is wel duidelijk ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Grotman op 19-01-2017 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterlelie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-03-2023

Waterlelie

CHTH

simpel....op hoeveel meg hz draait de vga kaart?

G502_Roccat Taito_Asrock Z77 Extreme4_3770K@4.5Ghz_Samsung 750 512Gb_WD 2TBGreen_600W OCZ_MSI gtx980ti_16GB_ASUS VG278H_Philips Fidelio X2HR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:29
lars1991 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 22:18:
Tijdens het spelen van battlefield kan ik gemakkelijk door het spel een gpu en cpu grafiek laten tekenen, hierin zie ik een flinke piek in zowel gpu als cpu, cpu heeft de hoogste piek. Hoe kan ik ziek hoeveel load ze draaien?

Voeding is een 950 watt Atx psu.

Bedankt voor het meedenken.
Zeg a.u.b. niet dat dit zo'n MS-Tech pareltje is (of van een of ander bagger merk) :X

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lars1991
Het is inderdaad zon MS-tech pareltje. Hoe kan ik gemakkelijk zien op hoeveel mhz de videokaart draait? Cpu z laten draaien terwijl ik een game start en dan de frequentie bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellie112
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
In de driver kan je dat monitoren. Open de driver instellingen en dan ga je naar spellen, tabblad algemeen Wattman. Daar kan je dan een grafiek zien met verschillende informatie zoals GPU kloksnelheid. Gewoon dat tabblad open laten staan en een spel spelen totdat je een framedrop bemerkt. Dan kijk je in die grafiek terug of je GPU snelheid gezakt was.

GPU-Z is een ander programma waarmee je dat zou kunnen loggen.

Maar heb je niet toevallig in de driver energieredament aan staan? spellen --> algemene beeldkwaliteit en daar vind je de optie Energieredement. Dit staat volgens mij standaard uit maar bij mij gaf die instelling ook framedrops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lars1991
GPU is gemiddeld 973 mhz en bij een piek 1342. Zojuist via Wattman bekeken. Dank hellie. Als ik een framedrop krijg zie ik de frequentie ook zakken van de gpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hellie112
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Je zou kunnen kijken of je VGA kaart niet te warm wordt (in de driver is dat standaard 90 graden) als de VGA kaart dan deze temperatuur bereikt dan klokt de kaart zich terug. Als dit het geval is zou je kunnen proberen de ventilator sneller te laten draaien door het doel temperatuur lager in te stellen.

Als dit niet het geval is zou je de energielimiet kunnen te verhogen. Dit betekent de kaart meer stroom gaat verbruiken om de kloksnelheid te kunnen behalen. In principe ga je dan de grafische kaart overklokken (want de kaart gaat buiten zijn specificaties werken). Met deze optie zou je de temperatuur en stroomverbruik goed in de gaten moeten houden. (Zoals temperatuur van de core en GPU VRM’s). Hierbij moet je hwinfo64 of gpu-z gaan gebruiken om dit te monitoren. Let op de extra stroom verbruik is ook zwaarder voor je voeding.

De beste optie zou zijn om de kaart te ondervolten. Zodat de kaart minder stroom verbruikt en een hogere kloksnelheid kan behouden. Echter is elke kaart verschillend en is dat met jouw kaart misschien niet goed mogelijk. Daarnaast vergt dit proces ook veel tijd omdat je moet gaan testen op welk voltage/kloksnelheid de grafische kaart stabiel blijft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:59

Nemesizz

Untouchable

lars1991 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 22:26:
Het is inderdaad zon MS-tech pareltje. Hoe kan ik gemakkelijk zien op hoeveel mhz de videokaart draait? Cpu z laten draaien terwijl ik een game start en dan de frequentie bekijken?
Als je hardware je lief is, meteen die MS-Tech weg mikken!

Ding kan never nooit stabiel 900W leveren, die dingen worden al instabiel bij 400W belasting (soms al eerder), en kunnen je hardware vernielen (zit bijna geen enkele beveiliging in zo'n misbaksel, dus overbelasting > knal > voeding dood, en dikke kans de rest van je hardware ook).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-09 15:11

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Wat Nemisizz zegt dus.

Vraag me af waarom je niet ene A-merk voeding bij je upgradekit hebt genomen.
Dure grap als 1 van je componenten de geest geeft.

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lars1991
Ten eerste hartelijk dank voor het meedenken! Ik heb het probleem opgelost. Ik kwam van een amd processor met moederbord. Ik ben zo stom geweest om Windows 10 niet opnieuw te installeren, dit was dus de grote boosdoener. Inmiddels wel een hoop geleerd.

De reden dat ik deze voeding erin heb zitten komt eerlijk gezegd een beetje door het volgende:
Ik had nog een computer staan waar ik totaal niks meer mee deed, ik ben eigenlijk een echte console gamer. Maar op een gegeven moment kreeg ik toch het idee om een game als overwatch juist eens op een pc te spelen en er was daar mooi de gelegenheid voor omdat er een weekend was dat je deze game mocht uitproberen. Dus ik die oude pc weer uit de kast getoverd, gelukkig trok deze pc de game op low settings. Eigenlijk was me dit zeer goed bevallen dus kwam ik op het idee om een nieuwe videokaart te kopen, een amd 480x. Na een aantal weken gespeeld te hebben wilde ik wel meer games spelen op de pc en al snel kwam ik erachter dat mijn oude fx6300 een flinke bottleneck was. Na een redelijke zoektocht ben ik toch voor een i7 7700k gegaan, ik wilde stiekem wachten op amd ryzen maar dat is niet gelukt. Het enige wat ik nog niet vervangen heb is die oude voeding. Om eerlijk te zijn had ik helemaal niet verwacht dat er zo veel verschil was op de markt van voedingen.

Ik wil natuurlijk niet dat mijn componenten naar de eeuwige jachtvelden gaan dus heeft misschien iemand een tip voor een goede voeding die voldoet aan mijn specificaties?

Nogmaals bedankt voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greyfox1987
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-09 12:16
lars1991 schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 12:44:
Ten eerste hartelijk dank voor het meedenken! Ik heb het probleem opgelost. Ik kwam van een amd processor met moederbord. Ik ben zo stom geweest om Windows 10 niet opnieuw te installeren, dit was dus de grote boosdoener. Inmiddels wel een hoop geleerd.

De reden dat ik deze voeding erin heb zitten komt eerlijk gezegd een beetje door het volgende:
Ik had nog een computer staan waar ik totaal niks meer mee deed, ik ben eigenlijk een echte console gamer. Maar op een gegeven moment kreeg ik toch het idee om een game als overwatch juist eens op een pc te spelen en er was daar mooi de gelegenheid voor omdat er een weekend was dat je deze game mocht uitproberen. Dus ik die oude pc weer uit de kast getoverd, gelukkig trok deze pc de game op low settings. Eigenlijk was me dit zeer goed bevallen dus kwam ik op het idee om een nieuwe videokaart te kopen, een amd 480x. Na een aantal weken gespeeld te hebben wilde ik wel meer games spelen op de pc en al snel kwam ik erachter dat mijn oude fx6300 een flinke bottleneck was. Na een redelijke zoektocht ben ik toch voor een i7 7700k gegaan, ik wilde stiekem wachten op amd ryzen maar dat is niet gelukt. Het enige wat ik nog niet vervangen heb is die oude voeding. Om eerlijk te zijn had ik helemaal niet verwacht dat er zo veel verschil was op de markt van voedingen.

Ik wil natuurlijk niet dat mijn componenten naar de eeuwige jachtvelden gaan dus heeft misschien iemand een tip voor een goede voeding die voldoet aan mijn specificaties?

Nogmaals bedankt voor het meedenken.
Ik zou voor een Corsair voeding gaan... 650w of wellicht een maatje groter.. weet niet exact wat je spulletjes aan stroom trekken... zoek eens zo'n calculator op, dan krijg je in ieder geval een referentiewaarde voor het stroomverbruik :-)

Xbox Live Gamertag: Greyfox1987

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRCL
  • Registratie: September 2006
  • Niet online
Neem hier even een kijkje of vraag het even, denk dat je daar het beste advies krijgt.
Pagina: 1