Toon posts:

HP Deskjet 3630 AIO scant niet naar PDF

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo,
als je een document scant, bv via fotolader, in pdf, en de scan moet worden opgeslagen in een map, dan is dat niet in een in pdf maar een ander formaat.
Ik heb een HP Deskjet printer3630 aio, en ik heb hiervan zonet de driver geïnstalleerd.
Maar ik heb hetzelfde probleem als ik via het hp paneel scan.Hier kan ik zelfs niet kiezen of het document moet worden opgeslagen als pdf of iets anders.
Waar doe ik ergens iets verkeerd?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2017 16:53 . Reden: stuk vergeten ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Detmer
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:14

Detmer

Professioneel prutser

Kun je dit niet via de webinterface instellen (als de printer die heeft)?

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hanswfje
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 19-10-2022
Als wat voor document word het nu ingescand?,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
het word gescand als pdf en opgeslagen als jpeg bv
en via het bedieningspaneel van de printer kan je niks instellen(wat in de windows versie wel gaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Als ik zo in de handleiding kijk is het simpelweg een kwestie van het formaat aanpassen naar PDF, of je nu met HP's eigen software werkt of met Image Capture. Mocht je meerdere pagina's in een PDF willen hebben, dan zul je 'Combine into single document' moeten aanvinken.

Kun je anders een screenshot maken van hoe het er uitziet?

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Daedalus,

ik pas het formaat aan naar pdf, en vanaf het moment dat de scan opgeslagen is in een folder, dan staat hij daar in een ander formaat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02-10 09:16

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Dat is raar,

Afbeeldingslocatie: https://support.hp.com/doc-images/266/c04952593.gif

Anders pak je PDF24, gooi daar je foto erin en converteer je het tot pdf.
Of je installeert HP scanner opnieuw.

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:17

nelizmastr

Goed wies kapot

MedionAkoya schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 22:37:
Dat is raar,

[afbeelding]

Anders pak je PDF24, gooi daar je foto erin en converteer je het tot pdf.
Of je installeert HP scanner opnieuw.
HP levert geen dergelijke software voor Mac ;)

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02-10 09:16

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

nelizmastr schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 22:49:
[...]

HP levert geen dergelijke software voor Mac ;)
Oh shit, reageer ik op het verkeerde forum. 8)7
Ik heb wel ervaring met scannen en PDF maar niet met Apple. (in4 sloeber met Aldi-PC)

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 21:46:
Daedalus,

ik pas het formaat aan naar pdf, en vanaf het moment dat de scan opgeslagen is in een folder, dan staat hij daar in een ander formaat....
En voor de duidelijkheid, dat formaat is JPEG?

En zoals eerder gevraagd, maak 'ns een screenshot van alle instellingen. Daarnaast is het ook wel handig om te vertellen wat voor 'n Mac het is, hoe de boel is aangesloten (USB, Ethernet, Wi-Fi?) en welke versie van macOS en HP drivers je gebruikt.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TumbleWood
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06-10-2017
Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 16:51:
hallo,
als je een document scant, bv via fotolader, in pdf, en de scan moet worden opgeslagen in een map, dan is dat niet in een in pdf maar een ander formaat.
Ik heb een HP Deskjet printer3630 aio, en ik heb hiervan zonet de driver geïnstalleerd.
Maar ik heb hetzelfde probleem als ik via het hp paneel scan.Hier kan ik zelfs niet kiezen of het document moet worden opgeslagen als pdf of iets anders.
Waar doe ik ergens iets verkeerd?
Moet het per se met fotolader?

Je kunt Voorvertoning openen en van daaruit scannen. Van daaruit kun je gewoon als PDF opslaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 16:51:
Welke software heb je nog meer geprobeerd?
het word gescand als pdf en opgeslagen als jpeg
Hoe bedoel je "gescand als pdf"? Een scanner doet in de basis niets meer dan een stuk papier omzetten naar eentjes en nulletjes en deze data doorzetten naar een pc. In jouw geval zal het Foto Lader zijn die de scan ongewenst opslaat als .jpg of wat so ever. Waarschijnlijk heb je hier dus een instelling niet helemaal lekker staan.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tha,het is zoals ik eerder al zei, ik scan het document, opslaan als pdf, en als ik dan de folder opendoe(bv afbeeldingen)dan staat het daar opgeslagen als jpeg.
Zowel met fotolader als met hp easy scan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zou het via fotolader iets te maken kunnen hebben met een overzichtscan?Als ik die eerst doe, dan lijkt hij het wel op te slaan als pdf
Pagina: 1