2 monitoren werken niet meer via R9 290x, TV werkt wel

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KvNwPPr
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10-08 10:41
Setup
- Processor: Intel core I5-6600k
- Videokaart: Sapphire R9 290x
- Moederbord: ASUS Z170 Pro Gaming
- Monitor&Tv: LG W3000H 30" ,Samsung 20" en LG 42"
- Aansluiting: Monitors via DVI, TV via HDMI

Videokaart gekocht via Tweakers. Er is ineens geen beeld meer zonder dat ik iets veranderd heb. De hele avond ervoor nog gegamed en de volgende morgen bleven mijn schermen zwart.

Geprobeerd zonder resultaat:
- Drivers verwijderen (met Display Driver Uninstaller) en opnieuw installeren
- Videokaart in verschillende slots
- Cmos reset bios
- Windows reinstall

Update:
Met een andere videokaart heb ik wel beeld dus aan de monitors ligt het niet.

Hoe kan het nou dat ik wel beeld krijg op mijn tv (met maximale resolutie en geen problemen) en geen beeld meer via de andere twee monitors?

[ Voor 63% gewijzigd door KvNwPPr op 02-02-2017 18:15 . Reden: onduidelijk beschreven en nieuwe bevindingen toegevoegd ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:26
Wellicht zit er een bug in de drivers. Probeer eens een oudere versie van de drivers van de videokaart te installeren.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KvNwPPr
LordSinclair schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 16:51:
Wellicht zit er een bug in de drivers. Probeer eens een oudere versie van de drivers van de videokaart te installeren.
Ik heb de laatste 2 versies geprobeerd, zal eens een oudere versie proberen.
EDIT: helaas, werkt ook niet

[ Voor 27% gewijzigd door KvNwPPr op 19-01-2017 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KvNwPPr
- Windows etc opnieuw geïnstalleerd zonder resultaat
- 30" aangesloten via laptop en max resolutie blijft 1280x800

Ik heb wel 1 mogelijk probleem gevonden maar geen oplossing. De EDID is leeg. Google vertelt mij dat de EDID alle resoluties etc doorgeeft (http://imgur.com/rvllI8Z). Iemand die hier ervaring mee heeft? Aanpassen lijkt vrij riskant.

Blijft toch raar dat ik wel zie dat 2560x1600 supported is maar deze resolutie niet kan selecteren (http://imgur.com/N667LGG)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-10 07:08

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

heb je wel een juiste dvi-D dvi kabel zodat die hoge bandbreedte resolutie kan worden weergeven, je herkend dit doordat alle pinnen beslagen zijn aan de binnenkant?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KvNwPPr
Ja die heb ik. Ik gebruik dit zo al jaren, daarom is 't zo vreemd.
Update: videokaart vervangen en geen probleem met monitors. oude videokaart blijft dus wel werken via TV.

[ Voor 44% gewijzigd door KvNwPPr op 02-02-2017 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KvNwPPr
Een late update mocht iemand tegen hetzelfde probleem aan lopen.

Ik kwam er zelf niet uit en heb de videokaart na laten kijken bij de lokale PC winkel (Polar bytes). De DVI poorten bleken defect te zijn. De HDMI en Display port aansluiting functioneren nog wel. De monteur gaf aan dat ik de bios van mijn videokaart kon laten flashen zodat DVI mogelijk weer ging werken. Dit brengt risico's met zich mee en ik heb er voor gekozen om dit voorlopig niet te doen.

Ik heb voor een workaround oplossing gekozen. Mijn monitoren waren verouderd en hebben alleen een DVI aansluiting dus een mooi moment/excuus om een nieuwe 144hz met display port aansluiting aan te schaffen.

Ik ben nog steeds benieuwd hoe beide DVI poorten kapot kunnen gaan en wat er dan precies kapot is. Maar ik kan de videokaart iig weer gebruiken.
Pagina: 1