Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 874533

Topicstarter
Mijn vraag
moet ik mijn telefoon chemisch reinigen of alle niet werkende delen vervangen?

mijn samsung galaxy s6edge probeerde te zwemmen dus nu werken verschillende onderdelen niet meer. ik had gelijk nadat hij probeerde te zwemmen hem in de rijst gelegd en dat werkte een soort van want er stroomt nu geen water meer doorheen maar het simkaart slotje is kapot en de bel speaker, muziekspeaker, microfoon en usb oplaadpunt. dus moet ik nu al die onderdelen vervangen of een chemische reiniging laten doen bij mijn telefoon? want bij die chemische reiniging staat dat het is bedoeld voor als je waterschade hebt maar zal dat dan ook alle niet werkende onderdelen wel werkend maken?
natuurlijk kan ik ook gewoon nu even naar een telefoonwinkel gaan en het eventjes daar vragen maar dan verwachten ze gelijk dat je je telefoon daar gaat laten repareren.

alvast bedankt,

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik zou het of proberen te verhalen op je inboedelverzekering of hem weggooien en een nieuwe kopen. Deze krijg je nooit meer 100% werkend

Owner of DBIT Consultancy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 477979

Kun je geen data recovery laten uitvoeren en dat verhalen op je verzekering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 826989

Koop een nieuwe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:42

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Welkom op tweakers

Gezien het lijstje wat je hier opsomt verwacht ik dat het zo ernstig beschadigd is dat er niks meer te doen is.

Zo'n chemisch badje is ook alleen als er nog geen (blijvende) schade is veroorzaakt door het toestel weer aan te zetten. Je hebt het toestel al wel aan gehad dus de schade is waarschijnlijk al veroorzaakt.

Verder denk ik dat de defecte onderdelen vervangen ook niet zo heel veel zin heeft / financieel interessant is.

Werkt er aan het toestel iets nog wel? Touchscreen, scherm e.d.?
natuurlijk kan ik ook gewoon nu even naar een telefoonwinkel gaan en het eventjes daar vragen maar dan verwachten ze gelijk dat je je telefoon daar gaat laten repareren.
De meeste professionele telefoonwinkels / reparatiewinkels geven ook gewoon adviezen, je hoeft het toestel daar echt niet meteen te laten repareren.

Als laatste, wat heb je zelf al geprobeerd, gevonden, gedaan en gezocht? Op tweakers is het wel de bedoeling om iets meer eigen inzet te tonen, dan dat je nu hebt laten zien, voordat je een topic opent.

[ Voor 46% gewijzigd door rens-br op 19-01-2017 16:43 ]