Moederbord en is deze build goed?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Gingo
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 29-04-2025
Mijn vraag

Ik ben van plan om binnen 2 maanden een game pc te bouwen ik weet al dat ik een paar componenten wil maar heb nog geen voledig systeem. Mijn budget is ± €800

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik wil graag een pc hebben waar ik nieuwere games (Overwatch, Battlefield, Squad) op 1080p@75fps kan afspelen. 75 fps omdat ik van plan ben een 75hz monitor te kopen. Ik denk dat hier de gtx 1060 goed voor is met een i5 6500 cpu.

Verder heb ik Kingston HyperX Fury black RAM gekozen maar ik weet niet zeker of dit de beste keuze is.

Als case heb ik de NZXT S340 gekozen, maar ik vraag me wel af of deze niet te oud is?

Voor een moederboord heb ik eigenlijk geen idee wat goed is.

En als voeding Corsair CX450M, ik denk dat 450 watt genoeg is maar dat weet ik ook niet zeker.

Dus dit is wat ik nu heb:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-6500 Boxed€ 219,-€ 219,-
1Gigabyte GeForce GTX 1060 G1 Gaming 6G (rev. 1.0)€ 308,95€ 308,95
1NZXT S340 Wit€ 65,95€ 65,95
1Kingston HyperX Fury black HX318C10FBK2/8€ 70,70€ 70,70
1Corsair CX450M€ 55,95€ 55,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 720,55

Mijn vraag is dus of deze build goed is en welk moederbord handig zou zijn om aan te schaffe.

Alvast bedankt!

Alle reacties

• kgd92
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:06
Case kan prima, voeding is zat.

Verder zou ik voor een pricewatch: Intel Core i5-7500 Boxed gaan, want meer snelheid voor dezelfde prijs. Dan een mooi pricewatch: MSI B250 Krait Gaming bordje erbij, gezien dat mooi kleurt met je kast.

Wat betreft geheugen het goedkoopste 8 of 16 GB (voor gaming is 8 nog voldoende meestal) 2400 MHz geheugen pakken dat er een beetje mooi uit ziet i.c.m. mobo en kast en voila.

Heb je al een harde schijf? Een moderne PC kan eigenlijk niet zonder SSD, gaat direct traag en lomp aanvoelen. Verder is een 1060 nu misschien net aan genoeg om de nieuwste AAA-titels op 75 fps te spelen. Het kan de moeite waard zijn om even door te sparen voor een 1070.

• Gingo
kgd92 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 16:00:
Case kan prima, voeding is zat.

Verder zou ik voor een pricewatch: Intel Core i5-7500 Boxed gaan, want meer snelheid voor dezelfde prijs. Dan een mooi pricewatch: MSI B250 Krait Gaming bordje erbij, gezien dat mooi kleurt met je kast.

Wat betreft geheugen het goedkoopste 8 of 16 GB (voor gaming is 8 nog voldoende meestal) 2400 MHz geheugen pakken dat er een beetje mooi uit ziet i.c.m. mobo en kast en voila.

Heb je al een harde schijf? Een moderne PC kan eigenlijk niet zonder SSD, gaat direct traag en lomp aanvoelen. Verder is een 1060 nu misschien net aan genoeg om de nieuwste AAA-titels op 75 fps te spelen. Het kan de moeite waard zijn om even door te sparen voor een 1070.
Heel erg bedankt voor je behulpzame antwoord, ik was de opslag vergeten dom van me. Ik zat te denken aan een WD Blue WD10EZEX, 1TB als hdd zou deze voldoen?

• kgd92
Een WD Blue is leuk voor bulk opslag van muziek, films en foto's. Voor Windows en je meest gespeelde games wil je toch zeker een SSD, aangezien zelfs snelle HDD ontzettend traag zijn. Afhankelijk van het aantal games dat je speelt en je budget zou ik voor ~250 GB (pricewatch: Crucial MX300 2,5" 275GB of ongeveer 500 GB (pricewatch: Samsung 850 EVO 500GB gaan. Een HDD kan daar nog naast, maar zou je eventueel ook later nog bij kunnen plaatsen als je SSD vol raakt.

• Gingo
kgd92 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 16:17:
Een WD Blue is leuk voor bulk opslag van muziek, films en foto's. Voor Windows en je meest gespeelde games wil je toch zeker een SSD, aangezien zelfs snelle HDD ontzettend traag zijn. Afhankelijk van het aantal games dat je speelt en je budget zou ik voor ~250 GB (pricewatch: Crucial MX300 2,5" 275GB of ongeveer 500 GB (pricewatch: Samsung 850 EVO 500GB gaan. Een HDD kan daar nog naast, maar zou je eventueel ook later nog bij kunnen plaatsen als je SSD vol raakt.
Hm, ik heb nu een pc vrij oud met een HDD en de tijd dat de pc opstart of een game opent stoort mij eigenlijk totaal niet. En omdat ik op een vrij krap budget zit ga ik denk ik toch voor een SSD.

In iedergeval heel erg bedankt voor de moederbord + cpu suggestie, ik denk dat dit hem dan ongeveer wordt!

• kgd92
Houd er wel rekening mee dat beginnen met een HDD en een SSD bijplaatsen vereist dat je je systeem opnieuw installeert, aangezien je windows op de SSD wilt hebben. Andersom kan makkelijker, gezien je OS dan al op de SSD staat en je in feite alleen een data-schijf bij plaatst.

Een SSD is in een moderne (game)pc DE grootste upgrade die je kunt doen. In game zul je er inderdaad weinig van merken, op singleplayers met hoge laadtijden na, maar in windows zal de PC vele malen sneller en responsiever aanvoelen dan met een HDD. Ter vergelijking: Ik draai op een Phenom 2 X4 965, 8 GB DDR2 en een GTX 470, wat toch redelijk verouderde hardware is, maar mijn PC start sneller op en is responsiever dan die van mijn pa met een i7-6700, 16 GB DDR4 en zonder SSD.
Pagina: 1