Beste medetweakers.
Ik ben aan het uizoeken hoe ik het beste mijn netwerk opzet voor mijn nieuwbouw.
bijgevoegd zijn de grondplannen van de gelijkvloers en het eerste verdiep.
de internet connectie komt binnen in de garage en alle netwerk kabels zullen ook naar daar gaan
tv, streamer, gameconsole, desktop, extra kabel voor laptop snelle overdracht van mijn nas, 2 kabels voor mijn nas, tv boven en streamer boven in slaapkamer 1, 3 kabels (1 per slaapkamer) en dan nog 1 of 2 voor wireless access points, want ik ga ervan uit, dat als ik een wifi router in mijn garage zet ik slecht tot geen ontvangst ga hebben in de keuken/terras/slaapkamers.
dus weet niet goed waar ik het beste 1 of 2 access points hang.
op het eerste verdiep denk ik dat deze goed zal gangen in de gang.

Maar op het gelijkvloers weet ik niet goed wat de beste plaats is.
Wat is de beste router (hoeft niet met wifi te zijn) voor deze 12 connecties
wat is de beste wifi access point (hoe is de sterkte van deze vergeleken met een self-made wifi access point door een raspberry pi?)
Wat zijn jullie tips?.........
Ik ben aan het uizoeken hoe ik het beste mijn netwerk opzet voor mijn nieuwbouw.
bijgevoegd zijn de grondplannen van de gelijkvloers en het eerste verdiep.
de internet connectie komt binnen in de garage en alle netwerk kabels zullen ook naar daar gaan
tv, streamer, gameconsole, desktop, extra kabel voor laptop snelle overdracht van mijn nas, 2 kabels voor mijn nas, tv boven en streamer boven in slaapkamer 1, 3 kabels (1 per slaapkamer) en dan nog 1 of 2 voor wireless access points, want ik ga ervan uit, dat als ik een wifi router in mijn garage zet ik slecht tot geen ontvangst ga hebben in de keuken/terras/slaapkamers.
dus weet niet goed waar ik het beste 1 of 2 access points hang.
op het eerste verdiep denk ik dat deze goed zal gangen in de gang.

Maar op het gelijkvloers weet ik niet goed wat de beste plaats is.
Wat is de beste router (hoeft niet met wifi te zijn) voor deze 12 connecties
wat is de beste wifi access point (hoe is de sterkte van deze vergeleken met een self-made wifi access point door een raspberry pi?)
Wat zijn jullie tips?.........