Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• raider009
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-06 14:45
Beste Tweakers!

Ongeveer 2 jaar geleden heb ik bij Azerty een Asus n750jk (ik ben even het exacte model nummer vergeten) laptop gekocht voormijn studie(Multimedia - Audio/Visueel vormgeving), en ik wou heel graag er nu een SSD bij plaatsten. Op het moment gebruik ik nog namelijk de standaard meegeleverde 5400 RPM hdd en deze is al sinds de aankoop niet vooruit te branden. Wat specs betreft is het ook zeker geen slecht product (i7 4700hq / nvidia Gtx 850m/ 6 gb RAM) alleen de HDD laat dus toch echt te wensen over. Weet er dus iemand van jullie of er een extra SSD bij geplaatst kan worden? Of zal ik de HDD er uit moeten gooien en vervangen? Een ram upgrade is eventueel ook niet uitgesloten maar ik denk dat ik met 6gb nog wel even vooruit kan. Applicatie's die ik het meeste gebruik zijn: After Effect/Premiere Pro/Photoshop (+ wat light gaming) etc. nog een reden dat ik dit wil is ook omdat ik nou niet bepaalt het het geld heb om een gloednieuw laptop/Macbook te kopen.

Alvast bedankt voor de eventuele tips/adviezen!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 726215

je zou de dvd drive kunnen vervangen voor een hddcaddy, daar de hdd in doen en een ssd op de plastst vd hdd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djs909
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-03-2021
raider009 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 15:50:
Beste Tweakers!

Ongeveer 2 jaar geleden heb ik bij Azerty een Asus n750jk (ik ben even het exacte model nummer vergeten) laptop gekocht voormijn studie(Multimedia - Audio/Visueel vormgeving), en ik wou heel graag er nu een SSD bij plaatsten. Op het moment gebruik ik nog namelijk de standaard meegeleverde 5400 RPM hdd en deze is al sinds de aankoop niet vooruit te branden. Wat specs betreft is het ook zeker geen slecht product (i7 4700hq / nvidia Gtx 850m/ 6 gb RAM) alleen de HDD laat dus toch echt te wensen over. Weet er dus iemand van jullie of er een extra SSD bij geplaatst kan worden? Of zal ik de HDD er uit moeten gooien en vervangen? Een ram upgrade is eventueel ook niet uitgesloten maar ik denk dat ik met 6gb nog wel even vooruit kan. Applicatie's die ik het meeste gebruik zijn: After Effect/Premiere Pro/Photoshop (+ wat light gaming) etc. nog een reden dat ik dit wil is ook omdat ik nou niet bepaalt het het geld heb om een gloednieuw laptop/Macbook te kopen.

Alvast bedankt voor de eventuele tips/adviezen!
Er is plaats voor 2 harde schijven zonder dat je met caddy's oid moet gaan werken.

Je hebt alleen wel een torque schroevendraaiertje nodig om hem open te krijgen. :)

[ Voor 3% gewijzigd door djs909 op 15-02-2017 21:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ILIYASxNL
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 22-04-2020
Mijn persoonlijke tip zou zijn. Schaf een "Intel" ssd aan i.v.m. de betrouwbaarheid van zijn SSD's.
Doe deze in slot 1 je HDD verplaatsen naar Slot 2.
Via deze Link een windows 10 USB maken, Windows 7 & 8 kan ook.
https://www.microsoft.com...are-download/windows10ISO
En de SSD zo schoon mogelijk installeren.

Succes en anders horen wij het ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 28-06 22:43

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

@ILIYASxNL
Je kan ook Samsungs nemen. Die zijn ook betrouwbaar.

@raider009
Net als @ILIYASxNL zegt, Windows opnieuw installeren vanaf zijn link.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16-06 21:16

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

T.Kreeftmeijer schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 06:22:
@ILIYASxNL
Je kan ook Samsungs nemen. Die zijn ook betrouwbaar.
Of een Crucial. :P

Trein?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 28-06 22:43

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Of Kingston. :P

Het zijn allemaal prima merken :) :+

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• raider009
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-06 14:45
T.Kreeftmeijer schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 18:19:
[...]

Of Kingston. :P

Het zijn allemaal prima merken :) :+
Heb ondertussen een Adata er in gestopt van 128GB (Gewoon in 2e drive bay die beschikbaar was dus heb niet mijn CD reader er uit hoeven slopen), Oude HDD nu in gebruik als storage schijf en merk nu eindelijk de volle potentie van mijn laptop nu de hardeschijf niet zo bottleneck is als eerst. In ieder geval allen bedankt voor de reactie's!
Pagina: 1