Intel Core 2 Extreme QX9650 | Asus Rampage Formula X48 | 8GB Corsair Dominator PC8500 | GTX 1060 | Tuniq Tower 120 Ultra Silent | Chieftec CX-04
Vraag
Alle reacties
Dit gaat meer over domotica, move die kant op.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
De thermostaat van mijnhuis-online.nl ondersteund dit. Voor zover ik weet de enige op de markt die dit kan.
Heb je een "domme" thermostaat die alleen aan/uit schakelt, of iets met OpenTherm ?
Ik heb zelf dat eerste, en mbv een raspberry pi (en openvpn) en een paar relais kan ik op afstand schakelen: aan, uit, of via de klokthermostaat.
Als webinterface een paar simpele knopjes die dmv een cgi-bin scriptje de relais schakelen.
Edit: Ik heb ook een paar temperatuursensoren aan de pi hangen, daarmee kan ik de pi als thermostaat laten werken (eigen scriptje)
Ik heb zelf dat eerste, en mbv een raspberry pi (en openvpn) en een paar relais kan ik op afstand schakelen: aan, uit, of via de klokthermostaat.
Als webinterface een paar simpele knopjes die dmv een cgi-bin scriptje de relais schakelen.
Edit: Ik heb ook een paar temperatuursensoren aan de pi hangen, daarmee kan ik de pi als thermostaat laten werken (eigen scriptje)
[ Voor 16% gewijzigd door u_nix_we_all op 19-01-2017 18:22 ]
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Voor OpenTherm zou je nog zelf een override kunnen instellen met de OpenThermGateWay (OTGW, zie je hier veel langskomen). De rest, op mijnhuis-online na blijkbaar, is volgens mij allemaal via de cloud.
Overigens, wees daarin wel duidelijk. Mobiel != cloud. Ik kan prima mijn Honeywell via een python script met http requests aansturen, maar dan moet het alsnog wel via de cloud. Op die manier heb ik hem wel in mijn domoticaplatform kunnen integreren.
Overigens, wees daarin wel duidelijk. Mobiel != cloud. Ik kan prima mijn Honeywell via een python script met http requests aansturen, maar dan moet het alsnog wel via de cloud. Op die manier heb ik hem wel in mijn domoticaplatform kunnen integreren.