Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

4G Router om te gamen met 8 personen

Pagina: 1
Acties:
  • 2.401 views

Vraag

• MountainFarmer
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-11 14:00
Goedemiddag,

Volgend weekend willen wij met +- 8 personen samen gamen met de playstation.
Dit willen we echter doen op een plek die helaas een internetsnelheid heeft van minder dan 100kbps.
Het idee was daarom om een 4G router te gebruiken.
Deze heb ik ergens kunnen regelen, maar helaas heb ik nog geen sim kaart.
Ik ben dus op zoek naar een sim kaart die je los kunt huren voor internet.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Met vriendelijke groet,

Mark Bergboer

Beste antwoord (via rens-br op 12-02-2018 12:23)

• BSOD baby
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 14:49
YoVla schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 15:51:
https://www.t-mobile.nl/4...KS_16ee89ACFdSUdwod92sGiQ

Geen persoonlijke ervaring mee, maar dergelijke bundels bestaan wel.
Alleeeeeeeeeen staat er dat je een Huawei router moet gebruiken van T-mobile.. Maar mogelijk kan je ergens iets vinden over enkel de simkaart.
Er staat bij:
Je betaalt € 205,00 voor het modem Huawei E5186s-22a. Het modem is daarna helemaal van jou.

Zeg je één maand na activatie op? Dan krijg je de aanschafkosten terug als je het modem terugstuurt.

Dus kan wel wat zijn. Weet niet hoeveel je denkt te gaat gebruiken maar als je 50:8 hoef je "maar" 6,25 te betalen pp voor internet.

Alle reacties

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-10 19:21
Misschien een prepaidje ofzo die kan je een keer vullen en zit je niet direct aan een jaar of 2 vast.

Maar, die internetverbinding die er is. Wat is dat voor één dan?

Robin

• YoVla
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08-11 07:46

YoVla

Yoghurt met vla

Alleeeeeeeeeen staat er dat je een Huawei router moet gebruiken van T-mobile.. Maar mogelijk kan je ergens iets vinden over enkel de simkaart.

Acties:
  • Beste antwoord

• BSOD baby
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 14:49
YoVla schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 15:51:

Er staat bij:
Je betaalt € 205,00 voor het modem Huawei E5186s-22a. Het modem is daarna helemaal van jou.

Zeg je één maand na activatie op? Dan krijg je de aanschafkosten terug als je het modem terugstuurt.

Dus kan wel wat zijn. Weet niet hoeveel je denkt te gaat gebruiken maar als je 50:8 hoef je "maar" 6,25 te betalen pp voor internet.

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Hou je wel rekening met de toch relatief hogere pingtijden via 4G. Althans, dat is mijn ervaring. Ik gebruik nu tijdelijk in mijn nieuwbouwwoning een internetverbinding via EvenWifi.nl (Vodafone) en merk toch duidelijk hogere pingtijden bij spellen en ook wil de verbinding nog wel eens bevriezen voor 1 a 2 seconden ofzo.

Signature van nature

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18:11
En let ook even op eventuele datalimieten en bijhorende kosten.

• VVV-007
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-05 15:36
Heb je geen mobieltje met een data bundel? de meeste hebben een hotspot functie waarmee je jou mobile verbinding kan gebruiken met andere apparaten via wifi (zoals je PS4) de meeste ondersteunen maximaal 10 gebruikers op de hotspot.

Gebruik het zelf regelmatig voor een online game op vakantie. Hou wel rekening met het data verbruik. vaak is voor het gamen zelf niet heel veel nodig, maar eventuele updates gaan wel rap. Uiteraard is dit niet voor elke game gelijk.

Ik zou adviseren om gewoon een prepaid sim van bijv. vodafone te halen, daar kun je een internet blox op nemen voor 10 euro waarvoor je dan 1 gb data op het vodafone 4g netwerk krijgt (max 30 dagen, daarna vervalt de rest van de MBs die je over hebt). Als je de pincode uitschakelt van een simkaart (steek hem even in je telefoon desnoods) werken ze ook prima in een 4g router/hotspot.

Voordeel is dat je niet met een abbo zit en dat je indien nodig gewoon een nieuwe bundel kan nemen als je hem op hebt, en je toch graag nog wat meer data wilt.

• Frachnil
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 19-11 17:13
Hallo allemaal, even een vraagje inhakend op het bovenstaande topic..hoe is jullie ervaring met 4g gamen? Wij willen met 17 man gaan gamen op een plek waar de internet verbinding om te huilen is..dus zaten we ook aan zo een apparaat te denken. Heeft iemand inmiddels ervaring ermee? En denken jullie dat dit met 17 man, en evt 2 van die modems, zou kunnen werken? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Verwijderd

hangt er van af. In ieder geval is een "LTE USB stikkie" zeker niet gemaakt voor "heel veel personen". 17 man is dus veel.

Je kan beter een echte LTE modem nemen, bv. een Teltonika. Is niet goedkoop, maar als je dat geld uitsmeert over alle 17 man, moet het geen probleem zijn.

https://www.eurodk.com/en...-rut240-lte-router-eu-ver

Deze is wel krachtig genoeg om 17 man te laten werken. Uiteraard BEDRAAD met een switch en LAN kabels. Alleen mobieltjes / tablets mogen op WiFi. De laptops dus NIET!

Je kan deze later als "LTE bakcup" gebruiken. Hij heeft standaard twee poorten. WAN en LAN. De laatste ga je nu gebruiken, en later kan je bv. je Ziggo modem / ADSL etc... in de WAN poort doen. Dan fungeert hij als bakcup als je primaire internet eruit ligt.

Hij heeft ook een digitale / analoge ingang en uitgang. Dus als er bv. een deur wordt opengedaan (en aan die deur zit een contact), dan kan hij bv. een SMS sturen. Of bv. WiFi aanzetten. Of als er bv. je limiet qua data is overschreden, kan je een externe relais aan laten trekken, en die schakelt bv. een lamp ten teken dat je bijna aan de limiet zit (die je zelf instelt).

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15:49
geen mogelijkheid om een lange utp te leggen naar iemand, en die te betalen voor zn lijn te gebruiken ?

utp kabel mag 100m lang worden, kost je paar tientjes, switch idem..

4G kaart is een mogelijkheid maar dat wil je gewoon niet, zeker niet op een 4G kaart, want 1gb is niks bij gamen..

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:16

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Frachnil het kicken + kapen van topics is niet toegestaan. Lees even Het algemeen beleid #quickstart door en maak even een nieuw topic aan. Geef dan echter wel aan welke games je wilt spelen, welke hardware je wilt gebruiken en waar.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.