Filter: Thunderbolt of DisplayPort mbv Thunderbolt adapter

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NxCPU
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Pricewatch startpunt zonder "Video uit" DisplayPort filters toegepast.

Zelfde Pricewatch startpunt, maar nu met "Video uit" DisplayPort filters toegepast

Notebooks zoals Asus Zenbook Pro en Dell XPS 15 komen zonder Video uit filtering wel voor in het zoekresultaat. Maar wanneer de 2 DisplayPort filters toegepast worden, vallen deze notebooks (en waarschijnlijk ook andere) weg uit het zoekresultaat.
De nieuwe Macbook Pro's waarschijnlijk ook met HDMI.

Deze 2 notebooks kunnen echter wel een DisplayPort signaal leveren via een Thunderbolt naar DisplayPort adapter op hun Thunderbolt poort.

Is het mogelijk om een filter, bijvoorbeeld "Thunderbolt" of "DisplayPort mbv Thunderbolt adapter", hiervoor bij het "Video uit" filter toe te voegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:34

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

NxCPU schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 13:13:
Pricewatch startpunt zonder "Video uit" DisplayPort filters toegepast.

Zelfde Pricewatch startpunt, maar nu met "Video uit" DisplayPort filters toegepast

Notebooks zoals Asus Zenbook Pro en Dell XPS 15 komen zonder Video uit filtering wel voor in het zoekresultaat. Maar wanneer de 2 DisplayPort filters toegepast worden, vallen deze notebooks (en waarschijnlijk ook andere) weg uit het zoekresultaat.
De nieuwe Macbook Pro's waarschijnlijk ook met HDMI.

Deze 2 notebooks kunnen echter wel een DisplayPort signaal leveren via een Thunderbolt naar DisplayPort adapter op hun Thunderbolt poort.

Is het mogelijk om een filter, bijvoorbeeld "Thunderbolt" of "DisplayPort mbv Thunderbolt adapter", hiervoor bij het "Video uit" filter toe te voegen?
Als ze voor Thunderbolt nou gewoon een eigen connector bedachten, in plaats van de piggybacken op anderen ... Ik zet deze op de uitzoeklijst, er zijn wel meer plekken waar dit handig kan zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:34

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Het probleem zit 'm in dat we het liefst de fysieke connectoren specificeren. Op zich vermelden we al Thunderbolt apart van de connectoren. Dus als een laptop Thunderbolt 1 of 2 heeft, vinken we ook de fysieke connector miniDisplayPort aan en in het geval van TB3 vinken we USB 3.1 Gen 2 type-c aan. Bij TB3 mis je dus sowieso de DP aansluitingen, wat bij TB1 en 2 van zichzelf oploste, omdat die nou eenmaal over de mDP connector gaan.

De oplossing die we nu gaan doen, is een extra (virtuele) specificatie met bijbehorend filter te maken, op basis van de Thunderbolt aansluiting. Die gaat er zo uit zien (wellicht dat de naamgeving nog iets veranderd):

Video Out (via Thunderbolt):
  • mini DP 1.2 naar HDMI 1.4 (in het geval van TB1)
  • mini DP 1.2 naar HDMI 2.0 (in het geval van TB2)
  • USB type-c naar DP 1.2 / HDMI 2.0 (in het geval van TB3)
In de loop van de middag hoop ik deze online te hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NxCPU
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Begrijpelijk dat de fysieke poorten genoemd worden. Anders blijft de noodzaak voor poortadapters achter en dat zijn vaak hoge verborgen extra kosten.

Het is een perfecte oplossing.
Ik heb het net geprobeerd en het werkt perfect.

Ik heb wel nog een spec verbetering aangemaakt voor de Interface specs van de Asus Zenbook Pro notebooks. Geen Thunderbolt poort genoemd en USB 3.0 Type-C i.p.v. 3.1 Type-C.
Volgens mij stond dit wel altijd goed. Maar zeker weet ik dit niet.

Hartelijk dank!