Toon posts:

Duidelijk verschil Chello en XS4All

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb drie maanden mogen genieten van drie verschillende internetconnecties naast elkaar. XS4All ADSL (500/64), Chello (Zaandam) en een oude 33k6 Laptop (analoog telefoontje).
Allen in hetzelfde huis in Zaandam.
Mooi vergelijken, hier mijn verslag.

Als je vooral wil gamen en surfen, en het accent minder op de download ligt, neem dan absoluut ADSL. Veeeeeeeeeeeeeeeeeeeel sneller, of in elk geval prettiger, echt waar.
Het lijkt wel of Chello elke keer de weg moet vinden naar een site voordat ie op gang komt. Of hij staat in de file, dat zal ook best kunnen.
Een soort diesel.
Eerst een tijd niks, en dan opeens proem!
Soms bijzonder vervelend, vooral op de regenachtige zondagmiddag. Surfen met Chello haalt dan niet eens (lang niet!) de 33k6 laptop die ernaast staat, terwijl XS4All gewoon blijft sprinten.

Ook met Quake3 is de ping sterk variabel (met een NL, een Duitse en een UK server).
Chello gaat heen en weer van de 15 naar de 999 (!). Iedere 10 minuten komt er wel zo'n 999-lag langs.
XS4All is wel steeds erg constant (50~90).
Quaken doe je 's avonds en weekeindsoverdag, niet op zondagochtend...

Als je echter veel stuff download, komt XS4All echt wel te kort voor F 99,00. Constant een 60Kpbs komt toch niet in de buurt van de 180Kbps die Chello vaak uiteindelijk haalt.

Moet ik echter ook zeggen dat DAP en LeechFTP voor XS4All nauwelijks iets doen. Die zit bijna altijd al op z'n max.

Voor Chello scheelt dit (DAP en Leechftp) wel heel flink.
1 Threat in LeechFTP haalt max zo rond de 30~80Kbps, en met 10 threats knal je regelmatig dwars door de 160Kbps heen.
Zelfde geldt met een 'normale' windows download. Hier kom je meestal rond de 30~80Kbps uit, en met DAP pleurt ie er meestal (na weer zo'n lange connect time!) er gewoon 180Kbps doorheen.

Conclusie:
1. Heb je je internet met name voor veel en grote downloads, of hecht je waarde aan een iets snellere upload, kies dan voor Chello.

2. Wil je prettig en constant surfen, wil je je eigen server(s) of haat je lags tijdens het gamen, kies dan voor XS4All.

• Den the Man
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Den the Man

Hmmm....

idd. met adsl en xs4all is het altijd constant. welk moment van de dag ook. altijd een (bestwel) lage ping. chello heb ik niet mogen proberen(hier casemah :) ). plus nog een groot voordeel met xs4all geen download limiet!

Pak je rust!

Verwijderd

Topicstarter
Chello ook niet (meer). Er is even sprake van geweest, maar dat hebben ze gelijk ook weer afgeschaft.
Allebei Fairuse policy.

Verwijderd

Je vergeet erbij te vermelden dat Chello per regio verschilt... Ik heb het ook (Rotterdam)en het is altijd perfect hier.. Ook voor online gamen.. Ping is altijd constant en nooit een connection time out...

Woon in een goede buurt :)

Verwijderd

Op maandag 02 juli 2001 16:22 schreef OscarB het volgende:
Chello ook niet (meer). Er is even sprake van geweest, maar dat hebben ze gelijk ook weer afgeschaft.
Allebei Fairuse policy.
Ze hebben het niet afgeschaft maar op de lange baan geschoven...

Verwijderd

Topicstarter
... dat zeg ik de lange baan ;)

UPC heeft nu gewoonweg de financiele middelen niet om te controleren. Voorlopig heeft het bedrijf andere prioriteiten (afwenden overname/faillisement).

Daarna zullen ze ongetwijfeld weer eens naar Chello gaan kijken.

Verwijderd

UPC heeft nog nooit de financiele middelen gehad. Ik heb heel andere ervaringen. Heb een paar kennissen met MXstream basic en dat haalt het lang niet bij mijn doorgaans prima Chello verbinding. Ping is meestal 20-25, download 160KB/s op snelle servers. Browsen eveneens snel. Gewoon klikken en het staat er zo'n beetje...

Verwijderd

Het heeft er ook mee te maken of je de mogelijkheden hebt. Ik woon in amstelveen en daar is het óf KCMA óf ADSL, geen moeilijke keuze dus...En met Chello is het maar net wáár je woont en in welke buurt! Woon je in Amsterdam-centrum dan zit je niet echt gebakken maar zit je in oud zuid dan is het veel chiller. Wil je altijd 100% bandbreedte, ga dan zeker voor ADSL (heb je geen last van "file")
:7
Pagina: 1