Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop voor ict beheerder opleding

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• tieskekiggen
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 25-11 08:42
.

[ Voor 99% gewijzigd door tieskekiggen op 26-08-2021 15:26 ]

Alle reacties

• dylan111111
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 02:00
Wat heb je zelf al gevonden ?

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-11 08:56
tieskekiggen schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 09:11:
Hallo,

In september ga ik een opleiding mbo ict beheerder niveau 4 doen. Maar welke laptop kan ik het beste kopen. Ik houd niet echt van die gaming laptops, maar ik ben meer opzoek naar een zakelijke laptop met 16 gb ram en een i7. Heeft er iemand een suggestie voor een laptop ?
Opleiding ICT en geen voor onderzoek doen voor wat je nodig hebt voor je eigen opleiding? :+ ..........., wat heb je zelf al gevonden?

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Ik denk dat iedereen wel een laptop kan suggereren, heeft echter geen enkel nut...
1 Omdat je geen budget geeft.
2 Omdat eigen inzet niet alleen op Tweakers verplicht is maar ook de kern van je opleiding zal zijn...
3 Omdat je opleiding zelf een lijst heeft klaar staan met wat je nodig hebt aan hardware, prop die lijst in de pricewatch en er komen zat keuzes uit ;)

Fixing things to the breaking point...

Verwijderd

Eens met bovenstaanden. Als snelle suggestie: hoor veel goede dingen over de Dell XPS 13/15".

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
RGAT schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 09:17:
Ik denk dat iedereen wel een laptop kan suggereren, heeft echter geen enkel nut...
1 Omdat je geen budget geeft.
2 Omdat eigen inzet niet alleen op Tweakers verplicht is maar ook de kern van je opleiding zal zijn...
3 Omdat je opleiding zelf een lijst heeft klaar staan met wat je nodig hebt aan hardware, prop die lijst in de pricewatch en er komen zat keuzes uit ;)
Dit!

Graag wat meer eigen onderzoek en gegevens zoals budget etc. 16GB ram is toch wel minimum. Scherm maakt eigenlijk niet uit. Wel zou ik zeggen een numpad. Het gaat best om IPadressen in te voeren zonder maar het gaat zo veel sneller als je er een echt numpad bij hebt. Maar dat is mijn persoonlijke voorkeur.

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:05
Hp zbook zijn goed en ook te krijgen met i7. Prijs is flink maar daar is de brouwkwaliteit ook naar.

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:43
Daniel_Elessar schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 12:32:
[...]

Dit!

Graag wat meer eigen onderzoek en gegevens zoals budget etc. 16GB ram is toch wel minimum. Scherm maakt eigenlijk niet uit. Wel zou ik zeggen een numpad. Het gaat best om IPadressen in te voeren zonder maar het gaat zo veel sneller als je er een echt numpad bij hebt. Maar dat is mijn persoonlijke voorkeur.
Idd 16GB zou ik persoonlijk ook als minima stellen als het budget het toelaat. Tevens een snelle SSD (Hoeveel opslag zelf even bedenken... je kan 256GB doen of 512GB. Zeker met Virtuele machines kan de opslag soms hard gaan. Maar je kan de virtuele machines ook misschien op een 2e schijf zetten (ter vervanging van optisch station).

Ditlaatste heb ik een heletijd gedaan. Werkt lekker. Had ik mijn DVD speler nodig dan deed ik die erin schuiven en anders deed ik de extra harde schijf erin. Ditlaatste kan een SSD of HDD zijn. SSD is natuurlijk het snelste maar ook het duurst).

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
ja, opslag gaat hard. Sommige Windows server services vragen behoorlijk wat opslag (wsus) Wat ik deed was zien hoeveel er nodig waren, hoogste dat we zaten was 4servers en 1 client. Maar dan verdeelde ik het tussen mijn interne SSD en externe schijf. Investeer dan ook in die Samsung T1 externe SSD. Heerlijke dingen! maar pas op want ze zijn klein en voordat je het weet keer je je gehele tas om op zoek naar dat stomme ding terwijl hij al naast je laptop ligt :/

Wat ik trouwens bedoel met scherm. Ja 4k schermen zijn leuk maar eigenlijk totaal niet nodig. Je kunt in VM ware of HyperV prima meerdere servers hebben open staan daar kun je makkelijk tussen wisselen. fullHD is meer dan genoeg vind ik persoonlijk. Misschien zijn er andere die dat kunnen tegenspreken. Maar als je ook Linux draait zonder GUI heb je totaal niks aan dat mooie 4k scherm :p

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Pagina: 1