Toon posts:

Windows superonstabiel met Abit KT7 en Duron 700! HELP !!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net een KT7 en een Duron 700 in m'n PC gebouwd maar nu is Windows superonstabiel.

Het probleem ligt volgens mij ergens bij de AGP driver of de videokaartdriver. Windows is stabiel, alleen als ik de standaard PCI VGA driver gebruik voor de videokaart, zodra ik detonators gebruik voor mijn Asus v6800, dan crasht Windows na 10 tot 20 secondes. Geen blauw scherm ofzo maar hij zit dan gewoon helemaal vast. Het probleem treedt zowel op in Windows 98SE als in Windows 2000. Het gaat dus wel goed als ik de standaard PCI-VGA driver gebruik met 640x480 met 16 kleuren Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/pukey.gif maar zodra ik een AGP driver gebruik, dan gaat het mis.
Ik heb de VIA 4-1 drivers ook geinstalleerd
maar dat hielp ook niet. Ik heb detonator versie 3.68, 5.32 en 6.18 getest maar dat hielp allemaal niks.

Of zou het kunnen dat mijn voeding niet krachtig genoeg is (235 watt)?

Hieronder de specs van m'n PC:

AMD Duron 700
Abit KT7
128 MB PC100
Asus v6800 DDR
8,4 GB en 20,5 GB HDD
SB Live!
Windows 98 SE
Windows 2000 Professional

Wie kan me helpen? Thanks.

• Arthur
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23-08 17:05
Ik had een soortgelijk probleem op mijn KT7-RAID. De oplossing voor mij was om AGP4x uit te schakelen in het BIOS.

AGP 4x i.c.m een GeForce op een VIA chipset schijnt namelijk wel vaker problemen te geven.

Never give in, never give in, never, never, never, never-in nothing, great or small, large or petty- never give in except to convictions of honour and good sense. Never yield to force; never yield to the apparently overwhelming might of the enemy

Verwijderd

neem ff contact met me op Revolution aub...
icq 59962741

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, volgens fuyungcow ligt het aan de Asus kaart, is dit een bekend probleem met Asus kaarten?

Verwijderd

Topicstarter
En het vage is, ik gebruik op dit moment wel detonatordrivers en zodra ik niet hoger ga dan 640x480 met 16 kleuren, dan is hij wel stabiel. Dit versterkt mijn vermoeden dat het aan de voeding ligt, die niet krachtig genoeg is.

Verwijderd

Topicstarter
Is dus de voeding Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif. Heb nu net de zipdrive, de 2e HD en de NIC losgekoppeld, en nu is hij gewoon stabiel in Windows.

Dus morgen gelijk maar een 300 watt voeding bestellen. Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/smile.gif

Verwijderd

Ja duh! Da's sowiezo logisch met een Duron en de zooi die je erin had!

• TheGrimReaper
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

TheGrimReaper

zeg maar gewoon Tom :)

Ik heb een redelijk vol systeem, met een duron 700 op een abit plankje, en mijn 235 watt voeding trekt het nog net.
Het is wel mogelijk maar het is net op het randje. Ik denk dat ik toch een 300 watt nodig heb, maar voor de mensen die twijfelen, probeer het eerst met je standaard. Voor de mensen die nieuw kopen, neem een 300 is altijd handig.

= TheGrimReaper op tweakers

Pagina: 1