Toon posts:

Wil email ontvangen na inloggen app zoek my iPhone

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Hallo, ik zou heel graag een email willen ontvangen als iemand de app zoek my iPhone op mijn Apple account gebruikt. Is dat mogelijk? ivm kinderen en hun vriendjes

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Dat gebeurt al. Zodra je inlogt stuurt Apple een e-mail naar het adres van het Apple ID.
En als je geluid, verloren modus or wis iphone activeert krijg je ook een e-mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee die email wordt dus niet gestuurd naar dat email adres. Ooit in het verleden is dat gebeurd. Nu niet meer. Kan je iets aanzetten of uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
Klopt het e-mail adres nog wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:35

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 08:56:
Nee die email wordt dus niet gestuurd naar dat email adres. Ooit in het verleden is dat gebeurd. Nu niet meer. Kan je iets aanzetten of uitzetten?
Je krijgt die e-mail volgens mij alleen wanneer je voor het eerst inlogt op een nieuw device (ook na factory reset). Als je eenmaal ingelogd bent op dat device krijg je niet bij elk gebruik van het Apple ID een mail.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

Find my iPhone is meer bedoeld voor als je de telefoon daadwerkelijk kwijt bent. Als het is ingeschakeld kan je op afstand van een ander apparaat de GPS locatie zien (voor zover bekend) en kan je de telefoon in verloren modus zetten (compleet locken zodat de "nieuwe eigenaar" er niets mee kan) of compleet wissen. Hier wordt geen e-mail over gestuurd. Zorg ervoor dat de telefoon altijd een extra beveiligingsstap heeft. Dus niet knoppie indrukken en klaar, maar minimaal een passcode, bij voorkeur met vingerafdruk.

Plus: jonge kinderen hebben geen telefoon nodig. Appen en snappen doen ze maar als ze op de middelbare school zitten...

[ Voor 8% gewijzigd door nelizmastr op 19-01-2017 10:19 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phoenixx2000
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-07 14:27
Sorry dat ik zo laat nog reageer op dit bericht. Maar ik had eigenlijk dezelfde vraag, een vriendin van mij krijgt ook geen notificatie email als iemand anders inlogt met haar appleID bij de 'find my iPhone' app terwijl ze dat wel graag wilt weten. (En ik snap dat ze het beste dan haar wachtwoord kan veranderen, maar daar gaat het nu niet om) Bij het inloggen van een ICloud account is dat wel zo. Als ik zoek op google krijg ik toch vaak te zien dat mensen die email juist vervelend vinden na gebruik find my iphone, zij krijgen het dus schijnbaar wel. Is dit echt nergens in te stellen?

[ Voor 4% gewijzigd door Phoenixx2000 op 22-04-2017 08:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepio
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22-09 19:20
Misschien is het een idee om de account te voorzien van twee-staps-authenticatie
Dan kan iemand niet zomaar inloggen met alleen een gebruikersnaam en wachtwoord.

Ook bestaat er twee-staps-verificatie.

[ Voor 35% gewijzigd door Sepio op 24-04-2017 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hipska
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22-09 15:54
jeroen3 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 08:47:
Dat gebeurt al. Zodra je inlogt stuurt Apple een e-mail naar het adres van het Apple ID.
En als je geluid, verloren modus or wis iphone activeert krijg je ook een e-mail.
Dit klopt, maar het zou kunnen dat het niet (meer) gebeurd op een toestel die al gekoppeld is aan je Apple ID. Wachtwoord wijzigen en zorgen dat niemand er nog mee kan inloggen is hier dus de boodschap.
Pagina: 1