Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Zakelijke stevige laptop

Pagina: 1
Acties:

• Eury
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17-03 10:02
Allen, bij voorbaat dank voor een reactie, voor mijn nieuwe job mag ik zelf een (Windows) laptop uitzoeken voor +- 1400 euro. Mijn zoektocht brengt mij langs ontelbaar veel modellen en eerlijk zie ik door de bomen het bos niet echt meer. Vandaar deze hulpvraag!

Wat ga je met je laptop doen?
Het is een laptop die vaak mee moet, ik zit in de consultancy, soms wat scripting voor test automatiserings doeleinden. Verder het bekende: mail, presentaties, documenteren etc. Als het in het budget zou lukken zou een dedicated videokaart gewenst zijn. Het liefst 13 inch, maar dan wordt het al een stuk lastiger denk ik.

Wat is je budget?
Rond de 1400 euro.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De laptop gaat constant mee, werk nu met een MacBook pro, ben wel opzoek naar degelijke build kwaliteit, al zal geen Windows laptop mijn huidige MacBook evenaren, daar ben ik mij van bewust.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb vooral naar Asus zitten kijken, vanwege de build kwaliteit, ook Dell maar die lijken nogal duur. Acer ben ik totaal fan van. De debacles van Lenovo in afgelopen tijden...

Nogmaals dank!

Cies custodiet ipsos custodes

• TVH7
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 28-10 23:14

TVH7

Tango Victor Hotel Seven

Ik ben zelf ook een Macbook Pro user en begrijp je build quality argument. Collega's van mij gebruiken vaak Dell XPS13/XPS15 laptops heb je hier al naar gekeken? Ik ben erg te spreken over de koolstofvezel behuizing van die laptops, daarnaast zijn de kleine scherm randen ook erg gaaf.

(Ik zie ze trouwens ook erg veel in de consultancy ;) )

Prijzen beginnen zo bij de 1200 Euro ex BTW lijkt mij vrij redelijk.
http://www.dell.com/nl/be...-9360-laptop/pd?ref=PD_OC
pricewatch: Dell XPS 13 9360-80VVD
pricewatch: Dell XPS 15 (2017)

Wanneer je op zoek bent naar een Macbook Pro achtige behuizing kan je ook kijken naar een Razer blade, je moet dan echter wel creatief zijn met het afplakken van die (verschrikkelijke) onzakelijke (gaming) logo's.

pricewatch: Razer Blade (2016)

[ Voor 3% gewijzigd door TVH7 op 19-01-2017 01:21 ]

• BSOD baby
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17:29
Dell XPS 13 is voor jou denk ik zeer geschikt. Heb zelf de XPS 15 en het is een geweldige laptop qua bouwkwaliteit en heb deze gekocht i.p.v. een macbook pro en heb er geen spijt van gehad! Enige nadeel is dat de xps 13 zover ik zie geen dedicated gpu heeft + je moet dongles gaan gebruiken tijdens presentatie's (om hdmi enzo aan te sluiten). Mocht je van de 13 inch af willen wijken is er veel meer keuze!

• CMD-Snake
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11-2022
Eury schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 01:11:
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
De laptop gaat constant mee, werk nu met een MacBook pro, ben wel opzoek naar degelijke build kwaliteit, al zal geen Windows laptop mijn huidige MacBook evenaren, daar ben ik mij van bewust.
Nou nou, ik heb zelf een ZBook van HP en die haalt op zijn sloffen dezelfde bouwkwaliteit als een Macbook Pro. En zo zijn er wel meer niet Apple laptops die ook heel degelijk gemaakt zijn. Duurdere Latitudes van Dell en de Elitebook serie van HP zijn ook zeer goed gemaakt door de bank genomen.

Waarvoor heb je een dedicated GPU nodig? Een Intel HD komt best ver tegenwoordig, tenzij je gaat gamen of andere 3D bewerkingen doen is een dedicated GPU niet nodig. Je zit dan namelijk vrijwel meteen aan het 15,6 inch segment vast. Je wens van dun en licht is dan snel over. Ook nieuwe Macbooks moeten het allemaal met de Intel HD rooien.

Voor wat betreft laptops:
HP Elitebook 840 G3: pricewatch: HP EliteBook 840 G3 T9X55EA
Een 14 inch laptop. Deze is best klein en licht. Uitgerust met full HD scherm, 8GB geheugen en een 256GB SSD en een Core i5. Bevat ook de gebruikelijke zakelijke features als een dockingstation aansluiting en een TPM voor Bitlocker encryptie.

Dell Latitude E7270: pricewatch: Dell Latitude E7270-06VJ0
12,5 inch ultrabook uit de zakelijke lijn van Dell. Full HD scherm, 8GB geheugen, 256GB SSD en een Core i5 CPU. Deze is ook voorzien van TPM voor Bitlocker encryptie.

Er is ook een 14 inch variant: pricewatch: Dell Latitude E7470 I5-6300U-NL-SB1

Allemaal kwalitatief hoogwaardige zakelijke laptops.

• Eury
BSOD baby schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 01:26:
Dell XPS 13 is voor jou denk ik zeer geschikt. Heb zelf de XPS 15 en het is een geweldige laptop qua bouwkwaliteit en heb deze gekocht i.p.v. een macbook pro en heb er geen spijt van gehad! Enige nadeel is dat de xps 13 zover ik zie geen dedicated gpu heeft + je moet dongles gaan gebruiken tijdens presentatie's (om hdmi enzo aan te sluiten). Mocht je van de 13 inch af willen wijken is er veel meer keuze!
Als ik van de 13 inch af zou willen wijken, welke modellen heb je dan voor ogen. Werk nu ook met een 15 inch MacBook, dus het is geen ramp om voor 15 inch te gaan, wilde alleen eerst inventariseren wat er aanbevolen werd met 13 inch :)

En wat is jullie mening over deze: https://www.laptopshop.nl...ook-3-ux390ua-gs042t.html

[ Voor 6% gewijzigd door Eury op 19-01-2017 11:18 ]

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
CMD-Snake schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 06:54:
[...]

Nou nou, ik heb zelf een ZBook van HP en die haalt op zijn sloffen dezelfde bouwkwaliteit als een Macbook Pro. En zo zijn er wel meer niet Apple laptops die ook heel degelijk gemaakt zijn. Duurdere Latitudes van Dell en de Elitebook serie van HP zijn ook zeer goed gemaakt door de bank genomen.

Waarvoor heb je een dedicated GPU nodig? Een Intel HD komt best ver tegenwoordig, tenzij je gaat gamen of andere 3D bewerkingen doen is een dedicated GPU niet nodig. Je zit dan namelijk vrijwel meteen aan het 15,6 inch segment vast. Je wens van dun en licht is dan snel over. Ook nieuwe Macbooks moeten het allemaal met de Intel HD rooien.

Allemaal kwalitatief hoogwaardige zakelijke laptops.
Ben ik het mee eens. Als je MBP's vergelijkt met de zakelijk machines van HP/Dell zul je zien dat die ook zeker meekomen en soms zelfs beter zijn dan de MBP. Ja, vaak zijn ze ietsje dikker dat komt de degelijkheid enkel ten goede. Wat nog eens een dikke plus is/ Je hebt alle aansluitingen die je nodig kunt hebben.

Neem bijvoorbeeld de Zbook Studio (g3) I7-6700HQ processor en makkelijk uit te breiden RAM én SSD. Volgens mij zit in al die modellen ook al een quadro videokaart. En vinger afdruk scanner etc. Prima machines. Ja ik ben inderdaad een beetje biased naar Zbooks. Maar ik heb in mijn leven met zowat alles gewerkt Windows/linux en Mac. Mijn zbook 15" G3 is tot op heden mijn meest favoriete laptop.

Maar ook bij Dell en zelfs de workstation lenovo's kun je eigenlijk ook niet mis gaan.

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

• Eury

• CMD-Snake
An sich aardige laptops, maar geen zakelijke modellen. Wat wil je nu precies? De laptops die je noemt is allemaal consumenten spul. Geen van deze laptops zou ik een zakelijk model noemen.

De videokaarten in die laptops zijn matig. Met de werkzaamheden die je beschrijft heb je deze niet nodig, een GTX 950 is ook niet bepaald een kaart waar je fijn op kan gamen als je dat wil.
Daniel_Elessar schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 12:43:
Neem bijvoorbeeld de Zbook Studio (g3) I7-6700HQ processor en makkelijk uit te breiden RAM én SSD. Volgens mij zit in al die modellen ook al een quadro videokaart. En vinger afdruk scanner etc. Prima machines. Ja ik ben inderdaad een beetje biased naar Zbooks. Maar ik heb in mijn leven met zowat alles gewerkt Windows/linux en Mac. Mijn zbook 15" G3 is tot op heden mijn meest favoriete laptop.
De ZBook 15 G3 (niet Studio versie) is een erg mooi ding. Heb zelf nog de G2 versie. Het fijne is ook dat de G3 met een mobiele Xeon uitgerust kan worden. :D

• Internepper
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 05-06 08:22
Als ik zelf een laptop voor zakelijke doeleinden moest zoeken zou ik meer kijken naar de zakelijke lijn van Dell en Lenovo. Zeker qua bouwkwaliteit is het een stuk degelijker dan de genoemde Asus.

• AlexFL
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-11 23:16
XPS15 ?

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
CMD-Snake schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 18:43:
[...]

[...]

De ZBook 15 G3 (niet Studio versie) is een erg mooi ding. Heb zelf nog de G2 versie. Het fijne is ook dat de G3 met een mobiele Xeon uitgerust kan worden. :D
Ja dat is zeker tof. Mar de prijs ging dan ook wel heel snel omhoog :'( Kwam zo aan de 3000 euro met ook het highres scherm en ECC geheugen is het helemaal een ramp. Zeker de 17". Een kennis had ook een g2 173 en die was toen hij hem kocht zo rond de 4K. Ik heb maar een 15" met i7 en 16GB ram.

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

• CMD-Snake
Internepper schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 18:52:
Als ik zelf een laptop voor zakelijke doeleinden moest zoeken zou ik meer kijken naar de zakelijke lijn van Dell en Lenovo.
Lenovo gebruikt momenteel ook slapper plastic voor hun zakelijke modellen. Ik heb een Lenovo Workstation gehad en die had na een half jaar gebruik al flinke slijtage en barsten in de behuizing. Dat paste in mijn geval totaal niet bij zo'n dure laptop. Ik heb toen ook die Lenovo weggedaan.
Daniel_Elessar schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 19:09:
Ja dat is zeker tof. Mar de prijs ging dan ook wel heel snel omhoog :'( Kwam zo aan de 3000 euro met ook het highres scherm en ECC geheugen is het helemaal een ramp. Zeker de 17". Een kennis had ook een g2 173 en die was toen hij hem kocht zo rond de 4K. Ik heb maar een 15" met i7 en 16GB ram.
Ik heb een Core i7, 32GB geheugen en een SSD plus een dikke FirePro videokaart. Kost inderdaad een flinke duit, maar de kwaliteit staat op eenzame hoogte. Het enige jammer is dat de G2 beperkt is tot 32GB geheugen, ik kom regelmatig tekort. De G3 kan tot 64GB gaan. :)

• Zoepertje
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 16-11 15:15
Denk dat een dell XPS wel een hele mooie vervanger is voor je Macbook en hem verplettert qua prestaties ;)
Als je echt bouwkwaliteit wil kan je is kijken na een HP Elitebook. Ik gebruik er op moment een en zo'n ding gaat lang mee op een accu. Je kan er overal mee tegenaan stoten zonder dat de behuizing maar iets beschadigd. Ik gebruik hem ook als meetlaptop dus dan gebeurd dat nog wel eens perongeluk... Alleen het scherm ben ik niet zo over te spreken. Dit is gewoon matig. Dus naar mijn mening voor de looks een XPS en voor de robuustheid een Elitebook :)

• Eury
Zoepertje schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 21:05:
Denk dat een dell XPS wel een hele mooie vervanger is voor je Macbook en hem verplettert qua prestaties ;)
Als je echt bouwkwaliteit wil kan je is kijken na een HP Elitebook. Ik gebruik er op moment een en zo'n ding gaat lang mee op een accu. Je kan er overal mee tegenaan stoten zonder dat de behuizing maar iets beschadigd. Ik gebruik hem ook als meetlaptop dus dan gebeurd dat nog wel eens perongeluk... Alleen het scherm ben ik niet zo over te spreken. Dit is gewoon matig. Dus naar mijn mening voor de looks een XPS en voor de robuustheid een Elitebook :)
Ik denk ook dat het een XPS gaat worden, als valt het "verpletteren" qua prestaties wel mee, heb nu een 15 inch MacBook pro met een i7-4770HQ met 16GB RAM en een Intel Iris Pro 1536 MB. Maar goed, ik ga uit de programmatuur, dus XCode en vele emulators draaien is niet meer nodig.

Dank voor de reacties allen!

Pagina: 1