Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment heb ik een Moto G 2015 met 2GB. Ik wil toch echter een kleinere telefoon, iets lichters, compacters, dunner. ik heb de volgende wensen.
Max. €200.
Scherm maximaal 4.7 inch
Compact en licht, goede screen-body ratio
SD slot of minstens 16GB
Apps die niet te snel sluiten bij multi tasking
Camera die nog enigzins okay is
Goede luidspreker

De 2013 Moto G. Is op zich een prime telefoon maar heeft maar 1Gb intern geheugen, is dik en zwaar en heeft een mindere scherm-body ratio. Plus de speaker zit aan de achterkant.
De 2013 Moto X. Is ergonomisch super, alleen heeft ook de speaker aan de achterkant, en ik lees dat de batterijduur en camera niet geweldig zijn. De 32GB is amper te koop en geen SD slot.
Alcatel Idol 3 4.7. Lijkt mij een een goeie kanshebber, maar ik weet niet of de skin niet ergelijk is. Ik hou van een cleane (stock) Android ervaring. Ook lees ik her en der dat ie wat laggy is. En ik ken Alcatel niet zo.

Wat is de beste keuze tussen deze drie? Software updates en custom ROMS interesseren me niet zo.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2017 22:53 ]

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11:13

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 22:46:
Wat is de beste keuze tussen deze drie? Software updates en custom ROMS interesseren me niet zo.
Persoonlijk gezien kan ik je geen één van de drie toestellen aanraden. De toestellen zijn verouderd en je betaald gewoon echter veels te veel voor de specs die je krijgt. 1GB ram en 8GB opslag is tegenwoordig echt te weinig en je zal dan ook snel tegen een limiet aanlopen.

Wat is de reden dat je kiest voor deze oude modellen? Is dat alleen vanwege het schermformaat?

Er zijn namelijk wel genoeg andere telefoons te vinden met jou budget en dat schermformaat, die wel een stuk nieuwer zijn.

[ Voor 18% gewijzigd door rens-br op 19-01-2017 10:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, veel van deze telefoons hebben een veel mindere resolutie en dus een slechter minder scherp scherm. Ik ben overigens niet weg van de Samsungs, ik vind die skin en schil niet zo, en hou ook niet van een fysieke home knop. Veel van de in het overzicht staande telefoons hebben ook "maar" een geheugen van 1GB en 8GB opslag. Bij de Moto G schijnt dat geen probleem op te leveren. Moto E 2015 is dik en zwaar, relatief gezien.

De BQ Aquarius is echter wel een optie...Maar de Idol 3 4.7, is dat een verouderd toestel dan en wat is het probleem daarmee denk jij?

• rens-br

rens-br

Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 10:14:
Hmmm, veel van deze telefoons hebben een veel mindere resolutie en dus een slechter minder scherp scherm.
Ben ik inderdaad met je eens. Het enige toestel van het lijstje die ik je kan aanraden is ook: pricewatch: Samsung Galaxy A3 (2016) Zwart. Ben zelf ook geen fan van Samsung, maar het s van het lijstje wel de beste keus.
De BQ Aquarius is echter wel een optie...
Ik denk dan dat je dit toestel bedoeld: pricewatch: BQ Aquaris A4.5 (2GB ram) Wit. Het scherm de processor van dat toestel zijn dan weer heel belabberd voor de prijs (beschikbaarheid is ook alleen bij Amazon).
Maar de Idol 3 4.7, is dat een verouderd toestel dan en wat is het probleem daarmee denk jij?
De Idol 3 4,7" is een toestel van 1,5 jaar oud en draait op een Android versie van 2 jaar oud. Je geeft wel aan dat je er niks om geeft, maar echt veilig is dat niet meer.

Je huidige toestel heeft een 5" scherm, vind je het formaat van het scherm te groot of is het puur de dikte? Als je namelijk wel een 5" toestel zou willen, dan is er ineens veel meer keus. Zelf ben ik hele erge fan van: pricewatch: Wileyfox Swift 2 Blauw of als je iets goedkoper wilt: pricewatch: Wileyfox Spark + Zwart. Toestellen hebben stock android, zijn snel en goed en worden goed voorzien van updates.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:15
De idol 3 is ook maar 1 Gb geheugen en 8 Gb opslag als ik zo even in de pricewatch kijk.

Probleem met de oude toestellen is gebrek aan software beveiligingsupdates en technische compatabiliteit.

Simpel gezegt, 90 procent van de wereld heeft een Android telefoon, waar mensen hun hele digitale leven in stoppen (mail, social media, andere accounts, bank/credit card gegevens, etc.), daarmee is het platform erg aantrekkelijk voor criminelen om te proberen in te breken en die gegevens te stelen, dus je hebt beveiligingsupdates nodig op de software.

Op gebied van compatabiliteit zie je dat 2G en 3G netwerken onder druk staan om bandbreedte vrij te maken voor 4G en 5G frequenties. De aankondigingen van providers om ruimte op hun frequenties vrij te maken komen de laatste tijd regelmatig voorbij.

Ook kun je eens kijken naar fysieke formaten versus schermformaten, hoe dik de randen zijn, en hoe dik het toestel is, maakt veel uit in de ervaring die je ermee hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Samsung vind ik echt niet zo vanwege de skin.
En ik heb het liefst iets rond de 4,5 inch, max. 4.7 inch. Ik vind juist 5 inch echt al te groot anders zou ik gewoon mijn Moto G 2015 houden. Mijn vriendin kwam vd week thuis met een Iphone 5c en ik dacht meteen, "ja, dat wil ik". Eigenlijk zoek ik een Moto G 2015 (2GB) met een 4.5 of 4.7 inch scherm, verder ben ik prima tevreden met dat ding.... De originele Moto X, is dat geen goede optie voor mij dan? Die voldoet aan mijn "compacte" eisen. Lees alleen over een matige accu en camera.

De Idol 3 is ook te vinden met 1,5GB en 16GB geheugen, dual sim. Ik heb nu deze shortlost http://www.gsmarena.com/c...Phone2=7080&idPhone3=7841

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2017 11:44 ]

• rens-br

rens-br

Verwijderd schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 11:41:
De originele Moto X, is dat geen goede optie voor mij dan? Die voldoet aan mijn "compacte" eisen. Lees alleen over een matige accu en camera.
Het toestel is kwa specificaties gezien een heel erg mooi toestel, alleen volgens de pricewatch wordt het toestel al een half jaar niet meer verkocht. Wellicht dat jij nog wel een adres hebt waar het toestel te koop is.
De Idol 3 is ook te vinden met 1,5GB en 16GB geheugen, dual sim.
Dan is de Idol 3 denk ik de beste keus, alleen het toestel is in die versie ook niet te koop in Nederland.

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-10 00:27
Er is niet veel te krijgen dat aan jouw eisen voldoet. Ik zie inderdaad dat de Samsung A3 de enige is die aan jouw eisen voldoet en ook nog bij de tijd is.
Ik heb een A5 van het werk, ben zelf totaal geen Samsung fan, maar met een andere launcher (Nova in dit geval) is de "skin" prima te pruimen.
Je zou ook voor een HTC One M7 kunnen gaan, echter krijgt deze geen updates meer en moet je hem importeren, evenals verouderde hardware (hoewel deze nog steeds prima mee kan). Valt dan wel ruim binnen je budget (https://nl.aliexpress.com...951&SearchText=htc+one+m7)

• rens-br

rens-br

spNk schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 12:18:
Je zou ook voor een HTC One M7 kunnen gaan, echter krijgt deze geen updates meer en moet je hem importeren, evenals verouderde hardware (hoewel deze nog steeds prima mee kan). Valt dan wel ruim binnen je budget (https://nl.aliexpress.com...951&SearchText=htc+one+m7)
De eerste paar resultaten zijn allemaal 'opgeknapte' telefoons, verder is er geen informatie te vinden over de gebruikte frequenties, maar ik verwacht dat 4G niet werkt.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 08:15
Als een 4 inch iPhone zoals je vriendin heeft perfect is voor jou, waarom haal je die niet tweedehands op V&A? Dan blijf je ook binnen je budget:
Bijvoorbeeld deze 5S voor 150 Euro: V&A aangeboden: Apple iPhone 5s 16GB Grijs

• spNk
rens-br schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 12:31:
[...]

De eerste paar resultaten zijn allemaal 'opgeknapte' telefoons, verder is er geen informatie te vinden over de gebruikte frequenties, maar ik verwacht dat 4G niet werkt.
Ik zie inderdaad dat deze refurbished zijn. Maar je kan wel aangeven welke versie je wil, de EU versie dus.
Ik heb hier een jaar(?) geleden voor mijn moeder eenzelfde besteld (~€125), deze was nieuw (volgens de pagina, de folie zat er ook nog netjes om) en 4G werkt prima. Overigens was deze wel al geroot.

• rens-br

rens-br

spNk schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 13:19:
[...]
Overigens was deze wel al geroot.
Al wel geroot? Heb je dan bij aankomst ook meteen een NL / custom rom geflasht. Chinese winkels willen er nog wel eens ROM's opzetten met bloat erin namelijk.

• spNk
rens-br schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 13:20:
[...]

Al wel geroot? Heb je dan bij aankomst ook meteen een NL / custom rom geflasht. Chinese winkels willen er nog wel eens ROM's opzetten met bloat erin namelijk.
Het was wel gewoon de standaard Sense ROM, zover ik kon zien. Wel nog Android 4.4.1 (oid). Staat altijd nog een keer op de planning om er een nieuwe ROM op te zetten :p.

• Asgaro
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-10 17:01
Ik heb een Sony Xperia Z3 Compact en zeer tevreden over!
Dit is wel een niet meer geproduceerde versie en de prijs is serieus de hoogte in geschoten, als ik zo de Pricewatch bekijk.

Maar kijk is naar de 2 nieuwere Compact versies: Z5 Compact of X Compact.

edit: Is wel duurder dan je budget, excuses...

[ Voor 6% gewijzigd door Asgaro op 19-01-2017 14:18 ]

• mikekiwi
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-11 16:56
Ik ook...en hij komt binnenkort beschikbaar :P Lijkt mij gezien de wensen een prima optie, lees nergens dat het een nieuwe telefoon moet zijn overigens, klopt dat?

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk inderdaad dat een Sony Xperia compact de telefoon is waar ik voor ga. Ik heb Sony altijd dismissed vanwege het idee dat de het zo ver van stock Android afstaat, maar ik heb eens zitten kijken en het is wel echt een mooi toestel. Wel boven mijn budget maar ik kan hem ook in Duitsland bestellen en bezorgen aldaar, dat is geen probleem voor mij. Zag op ebay al een nieuwe Z3c voor rond de €250.

De Z5 heeft wel een fingerprint sensor wat ik wel fijn vind, maar de Z3 is lichter en kleiner en minder scherpe randen, of was dat juist de Z5c? Even in verdiepen wat het beste is, de Z3c, Z5c of de X compact.

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-10 20:44

Kiswum

Gadget reviewer

Als je nog een week of 2 kan wachten, dan heb ik het rijtje compleet. Alle Xperia Compact reviews heb ik dan volledig uitgeschreven ;)

Hier is mijn mening over Z compact reviews (Ik ben weer even terug naar mijn Z3c, nadat ik de iPhone 7 heb gereviewd. Ik twijfel nog over ik verder ga met Android of iOS blijf gebruiken.)

productreview: Sony Xperia Z1 Compact Zwart review door Kiswum
productreview: Sony Xperia Z3 Compact 16GB Wit review door Kiswum
productreview: Sony Xperia Z5 Compact Geel review door Kiswum

p.s. tipje van de sluier: Ik zou in deze prijsklasse voor de Z3c compact gaan of kijken of de Z5c mits deze voor een betaalbare prijs te koop is. De vingerafdrukscanner is het grote pluspunt ivm de voorganger.

[ Voor 11% gewijzigd door Kiswum op 20-01-2017 09:52 ]

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Verwijderd

Topicstarter
Hey Kwisum, ja ik zag je reviews al. Jeetje, echt mooi gedaan zeg!! Heel leuk en wat ziet het er perfect uit. Wat ik wel mis, of erover gelezen (dan: sorry) is je gevoel. Welke van de telefoons voelt het fijnste, vind jij persoonlijk net "the edge" hebben? Daar ben ik nog wel nieuwsgierig naar. De Z3c dus?

Oh en 2 weken wachten? Op de Xperia X Compact dan?

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 10:50:
Hey Kwisum, ja ik zag je reviews al. Jeetje, echt mooi gedaan zeg!! Heel leuk en wat ziet het er perfect uit. Wat ik wel mis, of erover gelezen (dan: sorry) is je gevoel. Welke van de telefoons voelt het fijnste, vind jij persoonlijk net "the edge" hebben? Daar ben ik nog wel nieuwsgierig naar. De Z3c dus?

Oh en 2 weken wachten? Op de Xperia X Compact dan?
Het is een hoop om even doorheen te lezen ;)
De Z1c naar Z3c was een verbetering op alle punten.
De Z3c naar Z5c was een verbetering van de camera, CPU, vingerafdrukscanner en USB poort. Echter miste ik de mogelijkheid om magnetisch op te laden en was de accuduur een stuk minder geworden. Wellicht kwam dit door Android 6.0 waarbij Doze zijn intrede deed. De Sony methode was echter zuiniger voor de accu.
Z5c naar Xc is momenteel een verbetering op het gebied van de prijs en camera opties, maar het is van een high end telefoon naar een mid-range telefoon gegaan en hij is niet meer waterdicht.

Verder ben ik zeer te spreken over de X compact, maar dat komt met name door de huidige prijs en €100 cashback. Als de prijs hetzelfde zou zijn als de Z5c, dan weet ik niet zeker of ik voor het nieuwste of oudere model zou gaan.

Vanaf de Z3c liggen ze allemaal goed in de hand, maar de Z5c en Xc vind ik wel wat groter aanvoelen (het scheelt slechts enkele milimeters, maar het voelt anders). Voor mijn gevoel is de Z3c de beste keuze, maar je moet er rekening mee houden dat je geen Android 7 zal krijgen, maar op 6.01 blijft steken.
Na 2 jaar is de accu redelijk op en zal ik die binnenkort zelf gaan vervangen. Accu + reparatieset kost €20,-.

Verwijderd

Topicstarter
hmmm, ik neig naar de X Compact, omdat ie wel een vingerafdrukscanner heeft, en de achterlant van plastic is, dat lijkt mij wat duurzamer dan glas. Als je de Z3c met glazen achterkant 1x laat vallen zit er meteen een barst in. Ik gebruik nooit hoesjes maar wel een tempered glass aan de voorkant. Ook vind ik de blauwe Compact X variant erg mooi.Hij is wel een ietsje zwaarder en dikker en langer, maar dat scheelt echt maar een klein beetje. Jammer dat ik de Z3c en de Compact X niet ff lekker in de hand naast elkaar kan houden. Moeilijke keuze. Ik heb zeker een voorkeur voor een nieuwe ipv 2e hands, dus dan is die cashback wel lekker, alhoewel ik €300 nog steeds een hele hoop geld vind. (De Alcatel Idol kan ik op Amazon.de nieuw kopen voor rond de €100(!!!) euro...

@Kwisum jij nooit de Idol 3 4.7 of de Samsung A3 16" of "17 overwogen?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2017 12:18 ]

• Asgaro
Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 09:41:
Ik denk inderdaad dat een Sony Xperia compact de telefoon is waar ik voor ga. Ik heb Sony altijd dismissed vanwege het idee dat de het zo ver van stock Android afstaat, maar ik heb eens zitten kijken en het is wel echt een mooi toestel. Wel boven mijn budget maar ik kan hem ook in Duitsland bestellen en bezorgen aldaar, dat is geen probleem voor mij. Zag op ebay al een nieuwe Z3c voor rond de €250.

De Z5 heeft wel een fingerprint sensor wat ik wel fijn vind, maar de Z3 is lichter en kleiner en minder scherpe randen, of was dat juist de Z5c? Even in verdiepen wat het beste is, de Z3c, Z5c of de X compact.
Hoewel ik zelf de Z3C heb en er tevreden mee ben, zou ik je wel aanraden om voor de Z5 Compact of X Compact te gaan. :)
Het feit is dat de Z3C wat bekend staat als een smartphone waarbij het glas (meestal de achterkant) spontaan breekt na een jaar ofzo.

Ikzelf heb het nog niet meegemaakt overigens en heb hem sinds juni 2015. (Ik gebruik wel een case + front tempered glass protector, dus dat zal ook helpen.)

Ik was op de hoogte van dit "mankement" maar heb toch de sprong gewaagd omdat indertijd er echt geen alternatief te vinden was: net zoals jou hou ik van compacte en performante devices, liefst ook nog met degelijke battery life!

En het Sony OS staat niet zoveel af van stock Android hoor... Ok, Motorola is nog meer stock maar check maar eens wat Sony screenshots en je zal zien dat het goed meevalt!

[ Voor 6% gewijzigd door Asgaro op 20-01-2017 13:18 ]

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Ik heb zelf nooit een Alcatel smartphone overwogen. Ze zitten toch in het budget segment en daarin kies ik liever voor een Chinees merk met een goede reputatie.

De A3 2016 heb ik een week getest voor een pilot op het werk. Mooie telefoon, goed afgewerkt, maar binnen het bedrijf niet echt ideaal. In het persoonlijke leven zou het wel een leuke telefoon zijn, maar het opslaggeheugen is volgens mij niet uit te breiden (uit mijn hoofd). Verder was de prijs op dat moment wat hoger dan andere gegadigden. Als je er €175,- voor neer moet tellen, dan is het een mooie koop.

Verwijderd

Topicstarter
@Asgaro jij ook nooit de Idol 3 4.7 of de Samsung A3 16" of "17 overwogen? En heb jij de Compact X en/of de Z5c wel eens gezien in het "echt" en wat vond je ervan dan als je die 3 dan vergelijkt? Wel apart dat jij zegt dat je beter geen Z3c koopt terwijl je er zelf een hebt naar alle tevredenheid. Maar als ik jou goed begrijp, zou jij, nu, als je nog geen foon zou hebben ook voor de X Compact gaan dan?

• Mee_
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03-11 13:46
Kiswum schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 13:35:
De A3 2016 heb ik een week getest voor een pilot op het werk. Mooie telefoon, goed afgewerkt, maar binnen het bedrijf niet echt ideaal. In het persoonlijke leven zou het wel een leuke telefoon zijn, maar het opslaggeheugen is volgens mij niet uit te breiden (uit mijn hoofd). Verder was de prijs op dat moment wat hoger dan andere gegadigden. Als je er €175,- voor neer moet tellen, dan is het een mooie koop.
Opslaggeheugen is wel uit te breiden met MicroSD. Maar hij heeft maar 1,5 GB werkgeheugen en dat is echt wel te weinig voor Android (zeker in combinatie met een redelijk trage cpu). Ik heb hem sinds augustus maar ben al aan het kijken voor iets meer power, want hij is echt wel aan de trage kant (traag als in snel naar je berichtjes gaan, iets typen en je eerste woord dat pas na 2 seconden verschijnt...)

• Asgaro
Verwijderd schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 13:35:
@Asgaro jij ook nooit de Idol 3 4.7 of de Samsung A3 16" of "17 overwogen? En heb jij de Compact X en/of de Z5c wel eens gezien in het "echt" en wat vond je ervan dan als je die 3 dan vergelijkt? Wel apart dat jij zegt dat je beter geen Z3c koopt terwijl je er zelf een hebt naar alle tevredenheid. Maar als ik jou goed begrijp, zou jij, nu, als je nog geen foon zou hebben ook voor de X Compact gaan dan?
- Ik upgrade maar om de paar jaar dus heb die Idol en Samsungs niet moeten overwegen. Om een idee te geven: de Z3C is nog maar mijn tweede smartphone ooit ;) Voorgaande was de Samsung Wave.

- De Z5 Compact of X Compact nog nooit in het echt gezien :)

- Wel, ik wil de Z3C zeker nog aanraden. Ik ben over alles tevreden. Maar ik weet alleen dat in het betreffend Z3C topic op GoT (en ook in andere Z3C topics on the web) je redelijk veel klachten hoort over spontaan barstend scherm. Maw: de smartphone is vrij fragiel maar voor de rest kan ik hem aanraden!
Als je een case en een tempered glass erop zou doen, kan ik hem zeker nog aanraden. Als je echter liever een smartphone hanteert zonder iets een rond, is dit vrij risky...
Blijkbaar is de Z3C zonder een case rond ook vrij glad. Zo glad dat hij schuift over de tafel.

- Als ik geen smartphone had en iets zocht momenteel: voor mij persoonlijk zou de Z3C dan afvallen ja, maar dat is dan weer omdat er geen upgrades meer voor uitkomen. Toen ik de Z3C kocht, was hij wel al een half jaar ofzo op de markt, maar er zou nog zeker een jaar upgrades uitkomen.
Als je niet zozeer geeft om Android upgrades, dan kan ik de Z3C wel nog aanraden. (Mits rekening houdend met de fragiliteit en dus best case + protector rond doen.)

Ik zou is wat performance benchmarks uitzoeken en kijken hoe de X Compact zich verhoudt tov de Z3 Compact. Het klopt dat de X Compact meer mid-range hardware ipv high-end hardware bevat zoals de Z3C.
MAAR de technologie staat niet stil: misschien is die mid-range hardware momenteel even krachtig als de oudere high-end hardware in de Z3C.
Dat heb ik nog nooit uitgeplozen maar het zou me niet verwonderen als het zo is. Dan kan je zeker de X Compact nemen ipv de Z3C want de performance zou dan gelijkwaardig zijn. :)

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Asgaro schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 11:41:
Dan kan je zeker de X Compact nemen ipv de Z3C want de performance zou dan gelijkwaardig zijn. :)
De X compact is iets trager dan de Z5c en gelijkwaardig aan de Z3c, echt verschil ga je niet merken maar ik wil wel 1 heel belangrijk punt nog vermelden:
• Z3c - Geen updates meer, blijft steken op android 6
• Z5c - Krijgt Android 7 maar zal ook over ongeveer een jaar geen updates meer krijgen.
• Xc - Die krijgt de komende 2 jaar zeker nog updates.

Tel daarbij op dat je €100,- retour krijgt bij Sony (NL) en dan zou ik toch echt voor de X compact gaan.
/mijn mening. :)
Door hem bv hier te halen kost hij effectief nog maar €329,- ( let wel op, bv belsimpel verkoopt geen benelux toestellen dus uitgesloten van de actie volgens mij)
/me Heatonme loopt ondertussen gewoon vrolijk door met zijn Z3c aangezien die gewoon nog perfect werkt

[ Voor 22% gewijzigd door Humma Kavula op 21-01-2017 13:39 ]

Wear Sunscreen!

Verwijderd

Topicstarter
ik was net bij de Saturn maar ik moet zeggen dat ik de Xperia X Compact echt veels te dik vond!!! Hij lag daardoor niet echt lekker in de hand. Ook vond ik hem wat scherpe randen hebben, boven en onder. Ik vond bijv. de Samsung A3 2016 wel echt heerlijk in de hand liggen... Dus ik baal een beetje want ik had al gehoopt/besloten dat het de X Compact moest gaan worden.

Ik heb nog meer telefoons in de hand gehouden en wat blijkt, althans voor mij, dat vooral de dikte enorm belangrijk is, en de randen. Ik merk dat vooral dunne telefoons met rondere randen lekker in de hand liggen. Scherm formaat en gewicht lijken een minder grote rol te spelen. De telefoons die ik echt heel fijn in de hand vond liggen waren (van super goed naar "gewoon" goed)
Samsung A3
Sony Xperia XA
Samsung Galaxy S6.
HTC Desire 628
Iphone 6

Helaas hadden ze geen Xperia Z3c en Z5c. Dus da's lastig testen... Ik blijf nu toch weer nadenken over die gekke Alcatel Idol 3 4.7. Die is ook enorm licht en lijkt ook ronde randen te hebben en is heel goedkoop. De laatste Androiod versie interesseert me dan minder. Lastige keuze.

Tot slot: ik vind dat Amoled eigenlijk wel aantrekkelijk eruit zien. Ik was altijd van de natuurlijke kleuren, maar op de een of andere manier heeft dat Amoled wel iets exclusiefs. Vraag me alleen af of die verzadigde kleuren op den duur niet gaan irriteren.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2017 17:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ben ik weer. De Idol 3 4.7 besteld en ontvangen en, gaat weer retour. 6 redenen:
1. Hij is echt een beetje lelijk, boven en onder heb je die ("ach zo geweldige") speakers die best okay zijn, maar dat is dan vormgegeven als 2 zilveren randen die er echt een beetje uitsteken. Erg lelijk vind ik zelf.
2. Hij is toch een beetje langzaam, waarschijnlijk vanwege zijn lichte skin icm maar 1,5 GB.
3. Het scherm is een beetje erg fel, kan m niet echt precies goed krijgen, automatische helderheid werkt ook niet echt geweldig.
4. Ik vind de gebruikte icoontjes een beetje kinderlijk aandoen.
5. Bouwkwaliteit. Hij is erg licht en ligt niet geweldig in de hand. Heb het gevoel dat als ik zou vallen ie meteen uit elkaar spat.
6. Camera is echt mwoah... De camera van mn Moto G 2015 is echt beter.

Conclusie. Hij gaat terug.

Dan, in mijn zoektoch naar een goede compacte telefoon met alle genoemde wensen ga ik nu een orignele 4.7 Moto X bestellen. Kijken of dat wat is. Mocht dat ook tegen vallen dan koop ik gewoon weer de oude en eerste Moto G, 4G (2013). Die houden toch het lekkerste vast, zijn klein, stock Android, SD kaart, etc. Ik hou dit topic zelf maar een beetje levend want misschien zijn er meerdere mensen nog op zoek naar een kleine smartphone met deze eisen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2017 14:20 ]

• Bastie-88
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 00:45
Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2017 @ 14:18:

Dan, in mijn zoektoch naar een goede compacte telefoon met alle genoemde wensen ga ik nu een orignele 4.7 Moto X bestellen. Kijken of dat wat is. Mocht dat ook tegen vallen dan koop ik gewoon weer de oude en eerste Moto G, 4G (2013). Die houden toch het lekkerste vast, zijn klein, stock Android, SD kaart, etc. Ik hou dit topic zelf maar een beetje levend want misschien zijn er meerdere mensen nog op zoek naar een kleine smartphone met deze eisen.
Persoonlijk zou ik dan voor de moto X 2014 gaan.
Hij is even groot als je huidige toestel maar met een betere processor.
Daarnaast zijn moto actions ook wel handig.
Bestel je hem via duitsland kun je het 32gb model bestellen want met de normale 16gb kom je na verloop van tijd wat ruimte te kort.

En dit is ook een toestel dat door Lineage OS ondersteunt gaat worden. (Weet niet of dat ook voor de originele X geldt)

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik vind de moto actions ook handig, nou ja, eigenlijk alleen de Chop-torchlight, die gebruik ik echt elke dag wel een keer of 3. Maar helaas is de 2014 editie mij te groot. Als ik de Moto X 2014 zou overwegen zou ik weer liever de Nexus 5X nemen, maar ik wil echt een kleine smartphone en niet zo'n joekel...

Verwijderd

Topicstarter
Uiteindelijk is het toch de Sony X compact geworden. Wel wat dik, maar ook niet enorm... ik ben er toch heel blij mee. Elke telefoon heeft wel een minpunt, maar hij is toch echt mooi vind ik hoor, deze X compact. Bedankt!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Verwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 19:08:
Uiteindelijk is het toch de Sony X compact geworden. Wel wat dik, maar ook niet enorm... ik ben er toch heel blij mee. Elke telefoon heeft wel een minpunt, maar hij is toch echt mooi vind ik hoor, deze X compact. Bedankt!
Kijk, dat is het belangrijkste, dat je er blij mee bent. ( heb je hem nog met de €100,- retour kunnen krijgen?)
Elke telefoon heeft zijn plussen en minnen en ook elke ervaring is anders.
Hoop dat je er komende jaren nog probleemloos plezier aan beleeft :)

Wear Sunscreen!

• Kiswum

Kiswum

Gadget reviewer

Verwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2017 @ 19:08:
Prima telefoon, vooral in combinatie met de €100,- cashback.
Ik weet niet of je mijn review hebt gezien (even geen reclame link naar mijn review ;)), maar als dat het geval iets, dan hoop ik dat ik je daarmee op weg heb geholpen.

Veel plezier met je Sony Xperia X Compact!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem nieuw voor €280 gekocht van iemand die hem aanbood vanwege een contractverlenging. Folies zitten er nog op, en hij is nog nooi aangeweest. Ik ben er echt blij mee en vind het een prima deal... Nogmaals iedereen bedankt.
Pagina: 1