Verwijderen plavuizen en voorbereiding vloerverwarming

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeefie
  • Registratie: Februari 2007
  • Niet online

Steeefie

Product prutser

Topicstarter
Ik zit met een (groot) dilemma.

Situatie:
Woning gekocht uit 1993. Sinds de bouw liggen op de cementdekvloer plavuizen. Deze zijn gelijmd.

Wens:
Vloerverarming in de cementdekvloer laten frezen.

Probleem:
Na verwijderen van plavuizen blijft er een dun laagje tegellijm over.

Vraag:
Is het noodzakelijk dat alle tegellijm verwijderd wordt van de cementdekvloer voor ik de leidingen ga infrezen. Na het infrezen smeren we de boel af en wordt het een keer geegaliseerd (laagje van 2mm). Aansluitend wordt er PVC overheen gelegd.

Ik ben op zoek naar advies en ervaringen van jullie. Ik heb zelf twee bedrijven gevraagd om eea in te frezen. De en geeft aan, het moet er vanaf. De andere vloerboer zegt, kan denk ik wel. Ik wil gewoon graag weten wat jullie ervaringen zijn.

Voor de duidelijkheid heb ik wat foto's toegevoegd. Situatie na verwijderen eerste paar plavuizen (fotos blijven 31 dagen staan na 18-01-2017).

Afbeeldingslocatie: https://s30.postimg.org/smrmbbaep/Vloer_Uitbikken_1.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s30.postimg.org/iqqjbo4mp/Vloer_Uitbikken_2.jpg

Afbeeldingslocatie: https://s30.postimg.org/amif6xi7l/Vloer_Uitbikken_3.jpg

Dank voor jullie ervaringen en adviezen:)

[ Voor 0% gewijzigd door Steeefie op 18-01-2017 22:29 . Reden: Enter toegevoegd onder fotos ]

Automatiseren kun je leren

Beste antwoord (via Steeefie op 22-01-2017 15:06)

• Ikke_niet
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:32
3mm gaat er om spannen, die wieltjes on die machine waren niet heel groot. Vraag de vloerverwarming-infrezer eens of het zo acceptabel is. Die kan als enigste uitsluitsel geven.
Egaliseren is niet heel moeilijk en prima zelf te doen, het resultaat hoeft niet superstrak te zijn. Je moet toch nog een keer :P .
Betonschuurmachine werkt ook prima. Zorg wel voor een goede afzuiging, het geeft op zijn zachts gezegd wat stof :( (maar ik had een losse schijf op een open flex... hoefde maar een klein stukje af)

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05 12:29
Ligt maar net aan het bedrijf en de bijbehorende frees die ze gebruiken. Ze frezen ook weleens door bestaande tegelvloeren heen als er genoeg hoogte is. Lijm los peuteren kost enorm veel tijd. Geef dan 100 euro meer uit aan degene die freest.

Overigens kan je wellicht de foto's in je tweakers fotoalbum zetten, dan verdwijnen ze niet zomaar. :)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ikke_niet
De vloer moet vlak zijn, anders gaat de freesmachine alle kanten op. een oneffenheidje is geen probleem, een maanlandschap wel.
Eventeel kunt je ook alle tegels eruithalen dan egaliseren, daarna de vloerverwarming laten frezen, dichtsmeren en weer egaliseren

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Markprinsen
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 28-12-2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeefie
  • Niet online

Steeefie

Product prutser

Topicstarter
Señor Sjon schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 10:20:
Ligt maar net aan het bedrijf en de bijbehorende frees die ze gebruiken. Ze frezen ook weleens door bestaande tegelvloeren heen als er genoeg hoogte is. Lijm los peuteren kost enorm veel tijd. Geef dan 100 euro meer uit aan degene die freest.

Overigens kan je wellicht de foto's in je tweakers fotoalbum zetten, dan verdwijnen ze niet zomaar. :)
Vrezen door bestaande tegelvloer was volgens bedrijf geen optie omdat het onze hoofdverwarming wordt. Er moeten dan te veel sleuven per tegel worden gevreesd. Wat bedoel je met "Geef dan 100 euro meer uit?". Aan wat?
Señor Sjon schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 10:20:
Ga ik doen!
Ikke_niet schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 10:38:
De vloer moet vlak zijn, anders gaat de freesmachine alle kanten op. een oneffenheidje is geen probleem, een maanlandschap wel.
Eventeel kunt je ook alle tegels eruithalen dan egaliseren, daarna de vloerverwarming laten frezen, dichtsmeren en weer egaliseren
Duidelijk, het is na verwijderen zeker niet vlak, maar een maanlandschap is het ook niet. Hoogte verschil van ongeveer 3mm.

Egaliseren is voor onze vloer per keer egaliseren 575 euro. Dan kan ik voor dat geld beter een betonschuurmachine huren en de boel schuren.
Thanks voor de tip, een soortgelijk iets zit er bij ons in het dorp.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Ikke_niet
3mm gaat er om spannen, die wieltjes on die machine waren niet heel groot. Vraag de vloerverwarming-infrezer eens of het zo acceptabel is. Die kan als enigste uitsluitsel geven.
Egaliseren is niet heel moeilijk en prima zelf te doen, het resultaat hoeft niet superstrak te zijn. Je moet toch nog een keer :P .
Betonschuurmachine werkt ook prima. Zorg wel voor een goede afzuiging, het geeft op zijn zachts gezegd wat stof :( (maar ik had een losse schijf op een open flex... hoefde maar een klein stukje af)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeefie
  • Niet online

Steeefie

Product prutser

Topicstarter
Even een update.

Vloer er helemaal uitgeramd. Dit was een aardig klus, maar het is gelukt:).
Aansluitend een schuurmachine gehuurd met diamantschijven en de vloer zo vlak als mogelijk gemaakt. De vloerenboer komt deze week even kijken of het voldoende is, maar ik verwacht van wel.

Resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://oi63.tinypic.com/2vtpceb.jpg

Afbeeldingslocatie: http://oi65.tinypic.com/8y5grm.jpg

Thanks voor de antwoorden en ideeen die zijn gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 981923

Hallo Steeefie

Was de vloer na het schuren acceptabel voor het bedrijf dat ging frezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeefie
  • Niet online

Steeefie

Product prutser

Topicstarter
Zeker! Het was meer dan acceptabel. Gaat er om dat het een zo vlak mogelijk geheel is.
Ga je zelf een zelfde soort actie ondernemen? Of heb je soortgelijke plannen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Even nog een ervaring delen: mijn plan en wens waren hetzelfde als de ts, helaas viel het in de praktijk tegen. Bij het verwijderen van de plavuizen bleek de dekvloer grotendeels verzand. Oftewel, valt uit elkaar. Uiteindelijk ook dekvloer eruit gehaald.

Nu wordt er op krimpnetten vloerverwarming gelegd om vervolgens een nieuwe dekvloer te stoeten. €3000 euro extra kosten voor nieuwe dekvloer dus....

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeefie
  • Niet online

Steeefie

Product prutser

Topicstarter
kmf schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 01:15:
Even nog een ervaring delen: mijn plan en wens waren hetzelfde als de ts, helaas viel het in de praktijk tegen. Bij het verwijderen van de plavuizen bleek de dekvloer grotendeels verzand. Oftewel, valt uit elkaar. Uiteindelijk ook dekvloer eruit gehaald.

Nu wordt er op krimpnetten vloerverwarming gelegd om vervolgens een nieuwe dekvloer te stoeten. €3000 euro extra kosten voor nieuwe dekvloer dus....
Aai, uit welk jaar is de woning? Onze woning 1992...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Steeefie schreef op maandag 23 oktober 2017 @ 15:11:
[...]

Aai, uit welk jaar is de woning? Onze woning 1992...
1980. Maar op zich zegt het bouwjaar weinig. Het is allemaal afhankelijk van hoe de vloeren gelegd zijn. Waarschijnlijk waren de plavuizen gelegd terwijl de vloer nog niet helemaal droog is of zo. Pure pech.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Pagina: 1