BramVanha schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 20:05:
Ik heb enkel een paar 'slechte' foto's gezien. De verkoopster in kwestie beweert dus een msi b150 m3 moederbord te hebben met een i5 6300HQ processor.
Ik probeer dus enkel uit te zoeken of dit mogelijk is om dan met zekerheid te kunnen vragen of ze 100% zeker is. Ik vroeg het nu al 3 keer ze de verkoopsters blijft dit beweren.
Het kan dus blijkbaar niet en ik ga dit nog eens aankaarten.
Ik kan je met 101% zekerheid zeggen dat dit fysiek onmogelijk is. De i5 6300HQ is een laptopchip (die ook wel terugkomt in all-in-ones, hele platte minisystemen en dergelijk, zoals hierboven genoemd). Die chip kan onmogelijk geplaatst worden op een normaal MSI moederbord zoals de B150 GAMING M3.
Wellicht wil de verkoopster een screenshotje sturen van Apparaatbeheer, hier staat het vrij duidelijk in immers. Of van het BIOS
Wellicht is de prijs goed, ik weet niet precies wat voor systeem het is... maar bij dit soort dingen zou ik op mijn hoede blijven. Soms doen verkopers zich dommer voor dan dat ze zijn. Straks heb je 'm thuis staan "ja ik las 6300, dus ik dacht de i5/HQ" terwijl ze je een i3 6300 hebben aangesmeerd. Als je dat soort onjuistheden ruikt, zoek een andere verkoper

En probeer altijd op te halen ipv opsturen.
Op je vragenlijstje nog eventjes:
1. HQ = mobiel platform, high performance (je hebt ook de U-versie voor mobiele, die zijn extra energiezuinig/traag), quadcore. Jij zoekt een desktopchip, oftewel eentje zonder achtervoegsel, ofwel een -K achtervoegsel (overklokbaar).
2. Omdat Intel een bitch is met benaming

ze willen je doen geloven dat mobiele CPU's erg snel zijn. Da's niet waar.
3. Ze verbruiken vééél minder stroom wat voor een fatsoenlijke accuduur zorgt in een laptop. Daar tegenover staat een veel lager prestatieniveau.
4. Ze zijn niet te koop want je kan ze onmogelijk inbouwen. Het is een chip voor laptops.
5. Afhankelijk van welke games, welke framerate, resolutie, instellingen kan alles... een potje Rocket League ga je er echt wel mee redden icm een losse videokaart. Battlefield 1 op 1440p/60fps? Hell no, zware bottleneck.
Je noemt twee videokaarten, waarmee je impliceert dat je die ook nog zoekt. De GTX970 is een oude kaart die nu voor veel te veel geld weg gaat; niet doen. De 1060 is een leuke kaart als je op full hd maximale settings wil. Persoonlijk vind ik de RX480 4GB wel véél interessanter, is zo'n 50 euro goedkoper en vrijwel even snel. En Freesync support... afijn.