Toon posts:

(Gaming) Monitor aanschaffen?!

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb sinds kort een nieuwe pc, maar nog geen goed beeldscherm. dit wil ik graag nu aanschaffen.
Ik gebruik het scherm voornamelijk om te gamen (league of legends, battlefield 1, overwatch, csgo.)

Relevante software en hardware die ik gebruik
Zelf heb ik in mn pc:
Asus Z170 moederbord.
Nvidia GTX 1070
16 gn RAM
Intel Core I7-6700(overclocked)

Ik heb graag een monitor van 144Hz refresh rate, en een reactie tijd van 1 ms.
ik weet alleen niet goed of de schermen die ik gevonden heb, goed zijn kwa prijs/kwaliteit verhouding...

Ik heb ook bij de mediamarkt gezocht vanwege de BTW vrije dagen :)
Budget is ongeveer 300 euro..

dit zijn de schermen die ik al heb gezien:

AOC G2460PF http://www.mediamarkt.nl/nl/product/_aoc-g2460pf-1

ACER Predator XF240HBMJDPR http://www.mediamarkt.nl/...xf240hbmjdpr-1463068.html

ASUS VG248QE http://www.mediamarkt.nl/...asus-vg248qe-1275685.html

ik kan zelf weinig verschil uitmaken tussen de schermen... bij wat reviews heb ik gelezen dat de AOC wat minder kleurrijk beeld heeft, waar ik wel fan van ben..

Alvast bedankt voor je reactie,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:38

br00ky

Moderator Harde Waren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:17
Ik ben erg gecharmeerd van de pricewatch: Samsung C24FG70FQU Zwart
Alleen heeft de Mediamarkt die niet en is iets boven je budget. Maar heeft betere kleuren en kijkenhoeken als die jij heb gelinkt. Omdat het geen TN paneel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SipSip
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-10-2024
Ooit nagedacht om voor een 21:9 2560 x 1080 scherm te gaan? Ik zelf ben er helemaal weg van en mij boeien die 144hz refreshrate tegenover 60hz op een widescreen niet zo. Mocht je echt perse 144hz willen, negeer mij dan vooral!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
SipSip schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 09:09:
Ooit nagedacht om voor een 21:9 2560 x 1080 scherm te gaan? Ik zelf ben er helemaal weg van en mij boeien die 144hz refreshrate tegenover 60hz op een widescreen niet zo. Mocht je echt perse 144hz willen, negeer mij dan vooral!
Het nadeel alleen van 21:9 is dat een van zijn er al niet mee werken.(overwacht). en CS:GO met 60hz? denk niet dat hij blij gaat worden van UW. Maar er zijn zeker mooie(en betaalbare) UW monitoren voor gamers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
loki504 schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 08:08:
Ik ben erg gecharmeerd van de pricewatch: Samsung C24FG70FQU Zwart
Alleen heeft de Mediamarkt die niet en is iets boven je budget. Maar heeft betere kleuren en kijkenhoeken als die jij heb gelinkt. Omdat het geen TN paneel is.
ik denk dat ik dan hiervoor ga sparen, ziet er goed uit en ben al fan van samsung ;)

Bedankt allemaal voor jullie reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foodie88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-08 22:13
Het scherm dat hij heeft gelinked, is een scherm met Freesync en dat is bedoeld voor AMD videokaarten. Dan kun je beter voor een Gsync scherm gaan, die zijn wel prijzig.

Als je een non-Gsync scherm wil kopen, moet je er wel voor zorgen dat je ook te allen tijde minimaal 144 fps haalt voor het beste effect. Dat betekent, met een enkele 1070, dat je bijvoorbeeld in BF1 geen ultra settings zult kunnen draaien. Dan kom je zo rond de 90-100 fps uit schat ik, dus die 144 ga je niet halen.

BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Foodie88 schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 12:21:
Het scherm dat hij heeft gelinked, is een scherm met Freesync en dat is bedoeld voor AMD videokaarten. Dan kun je beter voor een Gsync scherm gaan, die zijn wel prijzig.

Als je een non-Gsync scherm wil kopen, moet je er wel voor zorgen dat je ook te allen tijde minimaal 144 fps haalt voor het beste effect. Dat betekent, met een enkele 1070, dat je bijvoorbeeld in BF1 geen ultra settings zult kunnen draaien. Dan kom je zo rond de 90-100 fps uit schat ik, dus die 144 ga je niet halen.
Maar werkt prima met een Nvidia kaart. Alleen geen je geen gebruik maken van de Freesync mogelijkheden. Alleen freesync monitor nemen kost je niet extra's. En je kan prima leven met 90 FPS op een 144hz scherm hoor. Je doet het nu neerzetten als of screen tearing het ergst van de hele wereld is. Wat is mijn ogen niet Correct is. Ik heb zelf bar weinig last van screen tearing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foodie88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-08 22:13
loki504 schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 13:39:
[...]

Maar werkt prima met een Nvidia kaart. Alleen geen je geen gebruik maken van de Freesync mogelijkheden. Alleen freesync monitor nemen kost je niet extra's. En je kan prima leven met 90 FPS op een 144hz scherm hoor. Je doet het nu neerzetten als of screen tearing het ergst van de hele wereld is. Wat is mijn ogen niet Correct is. Ik heb zelf bar weinig last van screen tearing.
Het gaat ook niet om screen tearing maar om het feit dat, om het maximale eruit te halen, je wel die 144 fps wil halen. Anders heb je ook voldoende aan een scherm dat maar 90 of 120 Hz is. Dan kun je kiezen voor een grotere, hogere resolutie of anderzijds een monitor die beter bij je past.

BF1 Stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Foodie88 schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 13:47:
[...]

Het gaat ook niet om screen tearing maar om het feit dat, om het maximale eruit te halen, je wel die 144 fps wil halen. Anders heb je ook voldoende aan een scherm dat maar 90 of 120 Hz is. Dan kun je kiezen voor een grotere, hogere resolutie of anderzijds een monitor die beter bij je past.
Klopt. Alleen zijn systeem haalt in CS:GO natuurlijk makkelijk de 300+ FPS. En die wil je dan ook op een 144hz of hoger scherm spelen. BF1 ga je inderdaad niet halen. Overwacht is een misschien. LoL zie ik ook wel boven de 144fps uit komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Foodie88 schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 12:21:

hmm, dat is raar want mijn pc haalt de 150 fps bf1 ultra wel namelijk 8)7 :? :P

en g-sync word me echt te duur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
loki504 schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 13:50:
[...]

Klopt. Alleen zijn systeem haalt in CS:GO natuurlijk makkelijk de 300+ FPS. En die wil je dan ook op een 144hz of hoger scherm spelen. BF1 ga je inderdaad niet halen. Overwacht is een misschien. LoL zie ik ook wel boven de 144fps uit komen.
lol speel ik op 400 fps makkelijk, dus dat zit wel goed haha
Pagina: 1