Hoi!
Ik wil graag na het jaren gedaan te hebben met mijn crappy-desktop uit 2006, een nieuwe PC bouwen. Het budget is all-in ongeveer 1000-1100 euro.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ga volgend jaar naar de uni, dus dingen fatsoenlijk kunnen ontwerpen is een must. Verder game ik ook redelijk veel, met name racing-games. Hij moet grafisch dus ook bij zijn, eventueel VR-proof voor de eerst komende tijd? Ik wil ook eigenlijk alleen gebruik maken van een SSD voor de opslag.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Absolute maximum (inclusief muis, keyboard en monitor) is 1100, zat zelf meer richting de 1000 te doelen, maar dit leek me helaas niet heel realistisch.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nope, start from scratch.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een goede monitor (ultrawide misschien? Handig om mee te multi-tasken en racing games zien er ook geweldig op uit!), een goede CPU, snelle opslag via een SSD en grafisch natuurlijk een topkaart. Het moet gewoon all-round sterker zijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niks hier. Altijd Nvidia gehad en nooit problemen mee gehad.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Verder niks speciaals hier. Moet niet te kieskeurig worden natuurlijk.
Ga je overklokken?
Niet van plan, denk het ook niet nodig te hebben. Weet ook niet of het me het tientje extra waard is (plus extra koeler)
Wat verwacht je van ons?
Een zo optimaliseerd systeem samen te stellen wat bij wijze van spreken met een klik besteld kan worden!
Mijn lijstje so-far:
Twijfel nog tussen een GTX 1060 en een RX 470. Misschien is de 8GB wat meer future-proof. Verder lijkt mij de I5 genoeg. Heb expres gekozen voor een kit van 1 (RAM) omdat dan de eventuele upgrade naar 16GB makkelijk en snel is. Het moederbord laat namelijk maar 2 sets toe.
Alvast bedankt voor het lezen, en laat maar eens wat weten
Jaspervv99
Ik wil graag na het jaren gedaan te hebben met mijn crappy-desktop uit 2006, een nieuwe PC bouwen. Het budget is all-in ongeveer 1000-1100 euro.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ga volgend jaar naar de uni, dus dingen fatsoenlijk kunnen ontwerpen is een must. Verder game ik ook redelijk veel, met name racing-games. Hij moet grafisch dus ook bij zijn, eventueel VR-proof voor de eerst komende tijd? Ik wil ook eigenlijk alleen gebruik maken van een SSD voor de opslag.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Absolute maximum (inclusief muis, keyboard en monitor) is 1100, zat zelf meer richting de 1000 te doelen, maar dit leek me helaas niet heel realistisch.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nope, start from scratch.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een goede monitor (ultrawide misschien? Handig om mee te multi-tasken en racing games zien er ook geweldig op uit!), een goede CPU, snelle opslag via een SSD en grafisch natuurlijk een topkaart. Het moet gewoon all-round sterker zijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niks hier. Altijd Nvidia gehad en nooit problemen mee gehad.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Verder niks speciaals hier. Moet niet te kieskeurig worden natuurlijk.
Ga je overklokken?
Niet van plan, denk het ook niet nodig te hebben. Weet ook niet of het me het tientje extra waard is (plus extra koeler)
Wat verwacht je van ons?
Een zo optimaliseerd systeem samen te stellen wat bij wijze van spreken met een klik besteld kan worden!
Mijn lijstje so-far:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Intel Core i5-6400 Boxed | € 191,80 | € 191,80 |
1 | ASRock H110M-ITX | € 70,75 | € 70,75 |
1 | Gigabyte GeForce GTX 1060 WINDFORCE OC 6G | € 289,- | € 289,- |
1 | NZXT S340 Zwart | € 65,95 | € 65,95 |
1 | LG 25UM58-P Zwart | € 178,90 | € 178,90 |
1 | Rapoo V100 Gaming Combo | € 59,80 | € 59,80 |
1 | Crucial Ballistix Sport BLS8G4D240FSA | € 62,50 | € 62,50 |
1 | Corsair VS550 | € 56,- | € 56,- |
1 | Sandisk Ultra II SSD 480GB | € 132,50 | € 132,50 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.107,20 |
Twijfel nog tussen een GTX 1060 en een RX 470. Misschien is de 8GB wat meer future-proof. Verder lijkt mij de I5 genoeg. Heb expres gekozen voor een kit van 1 (RAM) omdat dan de eventuele upgrade naar 16GB makkelijk en snel is. Het moederbord laat namelijk maar 2 sets toe.
Alvast bedankt voor het lezen, en laat maar eens wat weten
Jaspervv99