hoe lilo instellen voor win2000/linux??

Pagina: 1
Acties:

• remsie
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-08 12:06
Ik heb dus een Win2000 installatie, en ik ga op een andere harddisk in hetzelfde systeem een linux install doen, en ik wil lilo gebruiken om te switchen tussen de beide OS'en, weet iemand wat ik in de /etc/lilo.conf moet aanpassen om te zorgen dat ik win2000 kan kiezen??
tnkx.

Verwijderd

Heel eenvoudig gaat het met een progje wat Klilo heet. Is op internet wel te downloaden maar waarschijnlijk staat het wel ergens op je linux cd's als je meerdere cd's hebt.

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Dit is mijn lilo.conf
Ik boot dual tussen NT4 en linux, maar ik heb um ook zo draaiend gehad met mijn win2kServer. Je moet wel ff je partities aanpassen.... Dus die /dev/hda1 naar waar je win2k opstaat.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
boot=/dev/hda
map=/boot/map
install=/boot/boot.b
prompt
timeout=50
message=/boot/message
linear
default=NT

image=/boot/vmlinuz-2.2.16-22
    label=linux
    initrd=/boot/initrd-2.2.16-22.img
    read-only
    root=/dev/hda2

other=/dev/hda1
    label=NT
    table=/dev/hda

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 23:20
Op maandag 02 juli 2001 15:52 schreef ferdivdw het volgende:
Heel eenvoudig gaat het met een progje wat Klilo heet. Is op internet wel te downloaden maar waarschijnlijk staat het wel ergens op je linux cd's als je meerdere cd's hebt.
Maar Klilo heeft bij mij ook wel een corrupte lilo.conf afgeleverd. Je kan het beter met de hand doen, met de manpage ernaast ('man lilo.conf').

En idd, de regels:
other=/dev/hda1
label=win

zijn genoeg om te dual-booten. Vergeet niet lilo te draaien na aanpassing van lilo.conf

• remsie
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-08 12:06
tnkx voor de reply's mannen!!