Headset compatibiliteit nintendo Wii U sluit nauw?

Pagina: 1
Acties:

• roycerolls
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-02 00:21
Beste Mensen,

Ik zoek een?
Ik zoek een headset met oorschelpen (kussens over de oren) en microfoon. Ik gebruik zelf een hoofdtelefoon samen met een desktop microfoon. Ik heb nooit headsets gebruikt op mijn pc daarnaast ook niet op de bekende consoles en portable ware.
De Headset zal voornamelijk gebruikt gaan worden voor communicatie en game geluid op de Wii U game pad (vnl. cod), deze heeft alleen de jack 3,5mm ingang. Ik heb Coolblue geraadpleegd en deze vertelde mij dat dat nauw leest qua platforms compatibiliteit en dat het dan ook klopt dat ze maar 3 compatible modellen hebben voor de wii u. Dit in tegenstelling tot pc, ps of xbox waar er meer dan honderd modellen worden aangeboden.

Voor muziek schat ik het gebruik weinig in en anders kan diegene mijn koptelefoon wel gebruiken

Wat is je budget?
20-35 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
nope

Klopt het dat de Wii U compatibiliteit beperkt is?
Welke zouden iig compatible zijn met de Wii U gamepad (qua ervaingen wellicht)?
Zijn deze dan ook compatible met ps3/4?

Alvast dank.

[ Voor 22% gewijzigd door roycerolls op 18-01-2017 21:17 ]

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 11:13

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Qua compalliteit maakt het niets uit. Het is gewoon een standaard aansluiting. Elke headset past erin en zal werken in alle apparaten.

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

• roycerolls
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 06-02 00:21
...ik ben er nog niet uit, de stelling in de reactie hierboven betwijfel ik. Ik heb wat uitgezocht. Headsets hebben 2 connections usb en 3.5mm jack. De 3.5mm jack verdeelt zich onder in 2,3 en 4 rings (pole connectors). Dat zijn de horizontale ringen op je jack plugje. Het verschil daarin, van wat ik er tot nu toe van begrijp is, audio input en output stromen van de microfoon en de (stereo/mono) oorspeakers onderverdeeld zijn op de volgende manier:
1-rings alleen headphones mono
2-rings alleen headphones stereo
3-ring headphone en microfoon
4-ring " " maar dan hoor je jezelf ook praten, output in de speakers.

Ik denk ook dat de xbox en ps3, pc- headsets een usb verbinding nodig hebben daarnaast voor ps4, ps mobile, nintendo oa wii u een jack 3,5mm (1 of 2 op te lossen door adaptertjes)

Van een iphone 5s stanaard headsetje (in ear) doet de microfoon het, dopjes volgens mij ook, dit is een 3-pole connector.

Daarnaast heb je ook nog headsets (usb powered) deze zijn versterkt. Moeten deze altijd op usb aangesloten zijn of kan deze ook gebruikt worden met wii u gamepad (jack 3,5mm)

[ Voor 8% gewijzigd door roycerolls op 19-01-2017 21:46 ]

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-02 11:20
Even kort als je gewoon een 3.5 mm pakken jack werkt gewoon het is aardig standaard dat bij 3 streepjes de aansluitingen een voor de linker is een voor de rechter en een voor mic. Dus gewoon de 3 ring versie pakken gaat gewoon werken. En meestal is het ook zo dat als er een extra ring op zit het altijd backwards compatible is met de aansluiting dus je kan gewoon de 3 rings versie in een alleen jack stoppen die maar 2 rings ondersteund en dat werk prima. Best een mooi systeem eigenlijk :) En nintendo kennende hebben de headphone jack systeem aardig voor elkaar sinds de gameboy

[ Voor 8% gewijzigd door MeZZiN op 08-03-2017 08:31 ]

• skoozie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-02 22:11

skoozie

SCSI

Je zou het zelf kunnen testen door de oortjes van je mobiele telefoon (als ze daarbij zaten) aan te sluiten, de knopjes zullen dan waarschijnlijk niets doen, maar je geluid en mic waarschijnlijk wel.

Diablo 3 | pc | Z.O.Z