Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Mobiele barcodescanner met intelligentie programmmeren

Pagina: 1
Acties:
  • 295 views

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond allemaal,

Voor het bedrijf waar ik werk wil ik graag af- en bijboeken gaan doen a.d.h.v. de barcodes. We draaien op SAP en mogen (bijna) niets customizen. Nu ben ik op zoek naar een barcodescanner die Code 128 kan lezen en te programmeren is.

Ik zie stel me het volgende voor:

Men pakt de scanner en selecteert:

Ophalen/terugbrengen
Op cost center of werkorder
Afhankelijk van bovenstaande keuze het costcenter/werkordernummer ingeven/inscannen
Materiaalnummer inscannen+aantal invoer
Materiaalnummer inscannen+aantal invoer
Etc.

Men opent het programma SAP en selecteerd de juiste transactie:
Men drukt op de scanner:stuur naar computer

De scanner moet nu op de juiste volgorde de gegevens naar SAP sturen, gescheiden door [ENTER], [TAB ], [5xTAB].

Na een werkorder moet er namelijk op enter gedrukt worden, na een materiaalnummer op tab om de hoeveelheid in te voeren, na de hoeveelheid 5x op tab om op het volgende nummer te komen etc.

Volgens mij moet dit niet ingewikkeld zijn, de data moet op een bepaalde manier overgezonden worden, als Excel openstaat zal de scanner (wanneer je op de knop "send" drukt ook het riedeltje afspelen. Dit is niet foolproof maar wel het beste wat er op kort termijn bedacht kan worden volgens mij.

Ik kom hiermee nog niet veel verder, kan iemand me hier in assisteren? Ik hoor graag met welke scanners+programma dit kan.

Alvast bedankt voor de reacties :) :) :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2017 20:35 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

ow dat zijn er zat wat heb je zelf al gevonden ?

maareuh hoe voorkom je dat die scannner het door gaat geven als je perongeluk op een verkeerd scherm staat en alles verneukt ?

[ Voor 57% gewijzigd door Fish op 18-01-2017 20:38 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf verschillende gevonden van Zebra, snap alleen nog niet hoe de programma's hierin geschreven moeten worden. (voor de knoppen en voor de output van de data op commando).

De scanner moet dit eerst lokaal opslaan en pas versturen wanneer de gebruiker hier klaar voor is.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Dan moet je iemand inhuren met een kristallen bol die kan zien wat jij op het oog hebt en weet hoe hij die moet programmeren.

Iperf

• Houtenklaas
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:01
Wellicht iets met Autoit klussen? Die kan ook eenvoudig toetsaanslagen simuleren, windows activeren en weet ik het meer ...

[ Voor 29% gewijzigd door Houtenklaas op 18-01-2017 20:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
@ Houtenklaas, bedankt voor de info, ik zal kijken of ik hier iets mee kan doen.

@ Fish, het systeem is betreft invoer niet foolproof, hij zou een riedeltje gegevens, gescheiden door verschillende scheidingtekens die aangesloten computer insturen.
De "foolproofheid" zal dan vanuit SAP moeten gaan komen, die laat niet meer materialen af boeken dan er zijn etc.

Andere suggesties hierin zijn meer dan welkom, ook als je iemand kent met een kristallen bol :)

• volckaert
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 19-11-2021
Graag had ik geweten hoe een scanner die normaal streepjes omzet in cijfers kan gebruikt worden voor tijd registratie, ik had graag enkele scanners gehad om elke medewerker apart volgende zaken te laten registreren: start uur medewerker, 1e taak per klant, 2e taak per klant,... einde uur medewerker dagtaak .
Het liefst had ik draadloze scanners gebruikt offline, en deze dan aansluiten om mijn macbook om de date per dag te lezen

Modbreak:Topic kaping is niet toegestaan, al helemaal niet als je geen blijk geeft van eigen uitzoekwerk. Ga eerst zelf eens op zoek en open dan een nieuw topic met je eigen shortlist.

[ Voor 18% gewijzigd door br00ky op 31-12-2017 14:39 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.