Ik zit zelf ook over zoiets dergelijks te twijfelen. Ik wil mijn ouders gaan overhalen om geheugen bij te kopen voor hun
pc, aangezien de prijzen nu heel laag zijn en ze ieder moment omhoog kunnen. Ik zeg niet dat ze in een periode van 4 weken
200% kunnen stijgen of zoiets, maar je weet maar nooit met deze markt. Stel je eens voor dat er weer een aardbevinkje komt in
Taiwan: weg geheugenoverschotten

Daarom wil ik het liefst 512 MB SDRam PC133 kopen voor hun pc. Het gaat om een wat oudere pc, een Pentium II 266 MHz. Op deze PC
wordt Windows 2000 gedraaid en wordt niet gebruikt voor gamen, maar meer voor internetten, photoshoppen, office applicaties etc.
Ik ben ook van plan om deze pc ooit als server te gaan gebruiken.
Er zit nu 128 MB SDRam PC100 in. Ik zit dus te twijfelen tussen 3 verschillende opties:
-1|2 reepjes van 256 MB PC133 OEM (Fl 190,-)
-2|2 reepjes van 256 MB PC133 Dane Elec (Fl 290,-)
-3|2 reepjes van 256 MB PC133 CAS2 Dane Elec (Fl 380,-)
De onderste 2 opties zijn ivm met mogelijke toekomstige upgrades (MOBO + CPU + VGA)
Optie 1 is het goedkoopste, maar de kans dat met dat geheugen iets niet helemaal oke is, of dat het instabiel is, is natuurlijk groot.
Ook is de kans groot dat die reepjes niet zo lang leven. Dane Elec geheugen is perfect geheugen (heb zelf 1x 256 MB PC133 CAS2
van Dane Elec). Het is stabiel, er zit 10 jaar garantie op maar het is natuurlijk wel wat duurder.
En dan zit ik met CAS2 geheugen van Dane Elec. Is natuurlijk lekker snel als er geupgrade wordt (Mobo + CPU + VGA), maar je betaald er
natuurlijk ook extra hard voor. (Het kan natuurlijk ook een keertje bij mij in de bak gepropt worden

)