Toon posts:

Hoeveel opslag 120min 4k game-footage en welk soort?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels weet ik alle specificaties voor mijn nieuwe pc, behalve de 4k game footage opslag. Ik wil het snel gebruiken en heb ruimte nodig voor ongeveer 120min raw footage. Ik heb in principe genoeg over voor twee 960gb/1tb sata ssd's, maar heb ik wel een ssd nodig om 4k gaming videos op te nemen en te editen, of kan ik met wat snelle hdd's of sshd's wegkomen, en is dat wel genoeg opslagcapaciteit?

Edit: dit is extra opslag. Ik heb al genoeg voor games, overige software, fotos, films, etc.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2017 20:11 ]

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-12-2025

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Het gaat vooral om de bitrate waarmee je wilt capturen. Videokaarten capturen normaal h264 welke niet mega efficient is. Dus een bitrate van ~50Mbit lijkt me niet overdreven. 50Mbit/8 = 6,25MB/s. 6,25 * 60 * 120 = ~45GB voor 2 uur footage.
Hou er wel rekening mee dat je framerate wat zal dalen als je capture op je GPU.

Iedere hdd kan data lezen en schrijven dit soort snelheden, je krijg een probleem als je zonder compressie beeld ga opslaan, iets wat b.v. fraps (eerder iig) deed.
Na het editten van je video zul je hem moeten renderen, de snelheid daarvan is vooral afhankelijk van je CPU (of GPU als je de juiste software gebruik) en snelheid van de HDD is niet zo van belang. Met editten zelf is een snelle SSD wel een voordeel volgens mij (lang geleden dat ik echt serieus wat met videobewerking gedaan heb....)

[ Voor 34% gewijzigd door Tortelli op 18-01-2017 21:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Owwww! Gigabytes zijn prima te doen! Dan koop ik wel een budget 960gb ssd voor minder gebruikte programmas en youtube gaming videos en houd ik lekker veel ruimte over!

Over framerate hoef ik me geen zorgen te maken wanneer vega er is, en tot dan moet een rx480/ryzen combo (kleine vakantie van youtube en twitch tot ik een nieuwe pc heb en weer tijd heb) voor lichtere games zat zijn (desnoods gebruik ik gewoon lagere settings of 1080/1440p)!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-12-2025

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Ik heb zelf pricewatch: Sandisk Ultra II SSD 960GB gekocht in maart vorig jaar ofzo bij Amazon.de voor €200.

Geen expert wat betreft Vega, maar als hij vergelijkbaar presteert als mijn GTX 1080 zul je meeste games vrij probleemloos op 4K kunnen spelen op 60Hz. Soms settings iets terug schroeven waarschijnlijk.
1440p op een 4K scherm werkt niet lekker, 1080p is dan een betere keuze.
FPS verlies bij Nvidia is overigers redelijk verwaarloosbaar, hij hakt even een 1-2 seconden als je capture start.