Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Topicstarter
Hi all,

Ik heb binnenkort een UniFi USG in mijn bezit, en ik ben alvast mijn nieuw netwerk aan het uitdenken.

Mijn eerste barriere is mijn Digibox. Het zit zo: * Snake is Belg, dus * Snake heeft Telenet.

Wat zegt Telenet: als u niet de modem/router/wifi gebruikt die wij u aanbieden MOET de Digibox een publiek IP adres krijgen, anders kan deze niet geprogrammeerd worden vanop afstand en werkt de gids ook niet verder als vandaag + 2 dagen.

Dus, wat heb ik nu:

COAX -> Modem van Telenet <- UTP -> SWITCH (VLAN 2)

Vanuit VLAN 2 gaat dan een UTP naar de Digibox, en een UTP naar de server, die dan voor router speelt.

Dit gaat niet meer werken als de USG is aangekomen:

COAX -> Modem van Telenet <- UTP -> USG <- SWITCH (VLAN ?)

Het probleem is dan dus dat al het netwerk al gerouteerd is, en dat volgens deze instellingen de Digibox een 'intern' IP adres gaat krijgen.

Wat is de oplossing hiervoor?

Mijn enigste idee is:

VOOR de USG nog een domme switch zetten, en die dan splitsen tussen Digibox en USG.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Beste antwoord (via Snake op 31-01-2017 11:19)

Verwijderd

Je gaat het volgende maken:

COAX -> Modem van Telenet <- UTP -> SWITCH (VLAN 2) ---> Digibox. In die switch maak je een andere VLAN aan (of untagged) en die stuur je naar je USG. Dus je "omzeilt" als het ware de USG ten behoeve van de TV digibox.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

COAX -> Modem van Telenet <- UTP -> SWITCH (VLAN 2) ---> Digibox. In die switch maak je een andere VLAN aan (of untagged) en die stuur je naar je USG. Dus je "omzeilt" als het ware de USG ten behoeve van de TV digibox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Topicstarter
Kan je wat specifieker zijn hoe dat gaat werken als die poort waar de USG binnenkomt op de switch 2 VLANs heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 21:35:

Ik begrijp je nu, maar dan verlies ik een extra poort op mijn switch omdat ik van VLAN2 naar nog eens via de USG terug naar de switch moet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustSys
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22-11-2023
hey snake, hoe heb je die uiteindelijk opgelost? heb ook zo'n situatie maar dan wel met 2 DIGI's en internetlijn
ik was aan denken om 1 van deze routers aan te kopen en de poorten om te zeten naar WAN's

EdgeRouter X SFP - 5-Port
EdgeRouter Lite 3-Poort
EdgeRouter PoE - 5-Port

is dit een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Topicstarter
Ik heb er een unmanaged switch voorstaan.

1 kabel komt er binnen (Telenet, internet).
1 kabel naar Digibox beneden
1 kabel naar USG
1 kabel naar Digibox boven.

Vorige week bij mijn Waalse vrienden op bezoek gegaan, zij hebben Voo, daar moet dat gezever allemaal niet, daar kan de Digibox gewoon achter de Router.

Pagina: 1