News widget en app ontbreken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mar007
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 29-05 17:46
Sinds vandaag kom ik erachter dat ik de standaard news app als widget mis. Ik kan hem bij wijzigen ook niet terugvinden. Het gaat om een Iphone6, ios 10.2. Gekke is dat hij zomaar verdwenen is. Kan hierover niets terugvinden mbv google.. Wie heeft de oplossing om dit te fixen?

Iphone 11 - Iphone 15Pro - Imac 24inch M1-8-256- MacBook pro M1- Ipad Air - Apple watch Ultra

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Geen idee... Ik ben ook nog steeds opzoek naar hoe je de app zelf tevoorschijn kan toveren zodat je kan kiezen wat wel en niet in je feed verschijnt. -_- Al die clickbait van leipe Belgische websites (woon niet eens in BE...) hoef ik echt niet te zien hoor. :') Maarja...

Gezien het al zo lastig om uberhaupt die news dingen te gebruiken en er geen enkele instellingen voor lijken te zijn, zal het mij benieuwen of er uberhaupt een optie voor je is om het verdwijnen ervan op te lossen. o0

[ Voor 28% gewijzigd door WhatsappHack op 19-01-2017 17:21 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mar007
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 29-05 17:46
Heb nu gewoon de widget van NU.nl en andere niewsapps er op staan. En inderdaad dan zonder het Belgische nieuws.
Vind het ook vreemd dat ik deze instelling nergens meer terug kan vinden.. Kan misschien ook komen omdat ik in 1 maand 3 iphones heb gehad en telkens de bestaande backup uit icloud teruggezet.
Voorheen zat de app er normaal in.

Iphone 11 - Iphone 15Pro - Imac 24inch M1-8-256- MacBook pro M1- Ipad Air - Apple watch Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-05 12:55
Apple News is officieel nog niet beschikbaar in Nederland en België, maar alleen in US/UK en Australië en zodoende zien wij dus ook niet de app. Het vreemd is wel dat we de widget zien inderdaad. Je kunt echter nergens het nieuws filteren.

Beter is het om alternatieven te gebruiken zoals Feedly, Newsify of Heartfeed echter allen hebben geen widget, maar zijn alleen een app.

[ Voor 35% gewijzigd door funrider op 25-01-2017 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomvdHeuvel
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-05-2024
Apple account even naar US zetten en dan in de app store de Apple News app downloaden. Daarna is je widget weer terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SacredRose
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 28-05 16:53
TomvdHeuvel schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 10:23:
Apple account even naar US zetten en dan in de app store de Apple News app downloaden. Daarna is je widget weer terug
Als het goed is is het al voldoende als je de iPhone regio instelt op de UK of US.
Je hoeft dus niet de regio van je Apple ID te wijzigen met alle daarbij horende gevolgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 1041895

SacredRose schreef op donderdag 18 januari 2018 @ 18:02:
[...]

Als het goed is is het al voldoende als je de iPhone regio instelt op de UK of US.
Je hoeft dus niet de regio van je Apple ID te wijzigen met alle daarbij horende gevolgen.
Ik heb deze stap uitgevoerd en vervolgens gekeken of de widget er weer bij stond, dit was niet het geval. Daarna heb ik in heel de iPhone gezocht door middel van Spotlight en heb ik News ingetypt. Toen kwam de 'app' naar boven en klikte ik er op. Toen kreeg ik een melding die zei zoiets van de app is verwijderd wil je dat de app weer opnieuw geïnstalleerd wordt. Ik drukte op oke/ja/gereed. Toen ik daarna weer terug ging naar het wijzingen van de widgets stond de News widget er weer bij en kon ik het gewoon toevoegen. :) :) :)

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 1041895 op 15-02-2018 19:30 ]

Pagina: 1