Basislaptop voor lichte games - €500

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beroemdheid
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Wat ga je met je laptop doen?
De laptop zal vooral worden gebruikt voor standaard dingen, zoals tekstverwerken, browsen en series kijken. Daarnaast zal er ook af en toe op gegamed worden als dit mogelijk is; voornamelijk Rocket League, F1 2015 en wat lichte indie games. Hoge graphics zijn zeker niet nodig, als het maar speelbaar is op een acceptabel niveau.

Wat is je budget?
Het budget is ongeveer €500. Eventueel kan het nog wat omhoog als het aanbod een stuk beter wordt, maar waarschijnlijk niet. En anders moet er gespaard worden. :+

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Hij zal zeker mee worden genomen op reis, voornamelijk in de trein. Gewicht maakt niet zo veel uit op dit punt, een langere accuduur is natuurlijk altijd fijn. Maar gezien treinritten meestal niet zo lang duren, zal elke redelijke laptop het lang genoeg uithouden.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik heb geen voorkeur voor een merk. Qua scherm zoek ik wel een Full HD scherm, liefst IPS. Groter dan 15.6" heeft niet de voorkeur. Verder zou een mat scherm fijn zijn, maar belangrijk is dit niet. Daarnaast is een SSD ook belangrijk, al is het maar voor Windows. Dus of eentje van ~30GB voor Windows i.c.m. een harde schijf, of een SSD van minstens 128GB.

Dit is de lijst die ik tot nu toe heb samengesteld:
#ProductPrijsSubtotaal
1Acer Aspire ES1-572-33MH€ 448,90€ 448,90
1Asus X540LA-DM875T€ 549,-€ 549,-
1HP 15-ba026nd€ 479,-€ 479,-
1Lenovo IdeaPad 300-15ISK 80Q701E0MH€ 469,-€ 469,-
1Lenovo IdeaPad 510-15ISK 80SR0089MH€ 499,-€ 499,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.444,90

Qua specificaties lijkt de HP laptop het beste, met 256GB SSD, 6GB RAM, een grote accu en een mat scherm. Daarnaast is deze ook net wat lichter dan de rest. Wat ik zelf heel lastig vind om te beoordelen, is of deze laptops in staat zijn om op te kunnen gamen. Zelf ben ik bang dat het budget hiervoor niet toereikend is.. Iemand die hier wat duidelijkheid over zou kunnen verschaffen?

Fractal Design Core 1100 review