Nefit easy installeren i.c.m. connect adapter

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 874173

Topicstarter
Sinds deze week heb ik een nieuwe c.v. ketel, de Proline NxT van Nefit. Ik wilde daar ook graag een nieuwe thermostaat bij en heb gekozen voor de Nefit easy. Omdat ik een opentherm toestel heb, moet ik ook gebruik maken van de easy connect adapter.

Nu wilde ik (niet superhandig) deze thermostaat zelf installeren. Ik heb de gebruiksaanwijzing even bekeken en het leek me niet al te ingewikkeld. De klantenservice van Nefit raadde me het echter af om het zelf te doen en het door een installateur te laten uitvoeren. Eigenlijk snap ik dat niet, want waarom hebben ze dan die instructievideo's op youtube gezet?

Maar goed, als ik het goed begrijp, hang ik de thermostaat op (lijkt me niet zo moeilijk) en haal ik de kabel (draadjes) uit de cv ketel. Deze kabel sluit ik aan op de adapter en vervolgens bevestig ik een (andere) thermostaatkabel op de adapter en deze gaat dan naar de cv ketel. Gaat deze thermostaatkabel op precies dezelfde plek (als de vorige) in de ketel? Daar zit zo'n oranje kroonsteentje.

Heb ik het zo goed? Of moet ik het toch maar laten doen door een installateur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:41

job

Gek dat je voor een nieuwe ketel juist wel weer een adapter nodig hebt. Die adapter was voorheen alleen nodig bij niet nefit ketels, of oude ketels. Ik vraag me af waarom nefit zich niet gewoon aan de opentherm standaard kan houden.

Aansluiten moet inderdaad vrij eenvoudig zijn. Er zijn maar twee draden die je nodig hebt.
Aan de kant van de adapter en easy is het vrij eenvoudig. Dat kan je niet verkeerd doen. Bij de ketel moet je wel even opletten dat je de juiste plug te pakken hebt. Heb je de handleiding van de NxT al doorgekeken, daar staat het namelijk gewoon in (blz 14).

[ Voor 74% gewijzigd door job op 18-01-2017 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Even voor de zekerheid nog eens op de site gekeken, maar heb echt een adapter nodig
http://www.nefit.nl/profe...e_nxt/nefit_proline_nxt_1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:41

job

Ik kwam er ook net achter. Zie mijn gewijzigde post hierboven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyFool
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:39
Anoniem: 874173 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 19:06:
Even voor de zekerheid nog eens op de site gekeken, maar heb echt een adapter nodig
http://www.nefit.nl/profe...e_nxt/nefit_proline_nxt_1
Dat is correct, het vreemde van deze ketel is dat het wel opentherm ondersteund. Maar als je een easy wil gebruiken ben je inderdaad die adapter nodig.

Ik heb precies dezelfde ketel en thermostaat met adapter hier in huis.
Ik heb het zelf niet aangesloten, maar heel moeilijk kan het niet zijn.

Volgens mij is dit prima zelf te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ok, thanks, ik ga het proberen!
Pagina: 1