Nieuwe setup custom waterkoeling

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmaria
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 26-09 12:27
Beste medetweakers

Ik ben sinds gister en vandaag aan het bouwen van een custom waterkoeling in mijn Lian li case.

Het is voor mij geheel nieuw (Heb altijd al in one gehad)

Nu is mijn setup bijna klaar

Alleen zit met een paar vragen totdat ik hem ga vullen en straks alles mis gaat.

Vraag 1.

De pomp moet die perse op zijn 4 rubbertjes staan ? Of mag die ook op de zij opgehangen worden ? Heb hem nu aan de pci bracket hangen.

Vraag 2.

Spoelen ? Omdat alles nieuw is en gemonteerd zal er altijd kleine metaal deeltjes vrij komen.

Hoe spoel ik mijn systeem ?

Slang van de pomp naar radiateur los halen ? Loshalen op rad.

En dan doorblazen door de andere kant van me rad ? Met de mond doorblazen ?

Alvast bedankt

Ik ben nog een noop op dit gebied

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuijkeN
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 26-09 23:01

PuijkeN

euhm ?

1. Pomp mag meestal in elke richting opgehangen worden behalve ondersteboven. Als jij ze aan je PCI hangt en ze daar trilvrij is, geen probleem.

2. Spoelen doe je op voorhand, voor het monteren. Schudden als een gek met die radiatoren met "iets" (met wat laat ik even in het midden want je vind 1000 verschillende oplossingen op internet; ik heb ze altijd gevuld met azijn en water oplossing). Pomp heb ik nooit gespoeld en CPU-blokjes eigenlijk ook niet.

PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmaria
PuijkeN schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 16:54:
1. Pomp mag meestal in elke richting opgehangen worden behalve ondersteboven. Als jij ze aan je PCI hangt en ze daar trilvrij is, geen probleem.

2. Spoelen doe je op voorhand, voor het monteren. Schudden als een gek met die radiatoren met "iets" (met wat laat ik even in het midden want je vind 1000 verschillende oplossingen op internet; ik heb ze altijd gevuld met azijn en water oplossing). Pomp heb ik nooit gespoeld en CPU-blokjes eigenlijk ook niet.
Ik heb alles al gemonteerd zitten :( Oeps

Is er ook een manier om zo alles spoelen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06:32
Ja maar ideaal voor je pomp gaat het niet wezen. Metalen deeltjes in je pomp gaat hij niet leuk vinden. Je kan eventueel een paar liter demi/destileerd water halen bij de drogist/supermarkt. En dan met je kraantje leeg laten lopen. En dan weer vullen etc. Tot je er een paar liter door heen hebt gehaald.(je heb toch wel een kraantje gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmaria
loki504 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 17:51:
Ja maar ideaal voor je pomp gaat het niet wezen. Metalen deeltjes in je pomp gaat hij niet leuk vinden. Je kan eventueel een paar liter demi/destileerd water halen bij de drogist/supermarkt. En dan met je kraantje leeg laten lopen. En dan weer vullen etc. Tot je er een paar liter door heen hebt gehaald.(je heb toch wel een kraantje gebruikt?
Ik heb helaas nog geen kraantje nog gemonteerd. Met niet spoelen bedoel je ? Of het monteren in andere positie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Met het spoelen is een kraantje wel makkelijk. Kan je een tekening/foto maken van je loop? misschien nog even snel een kraantje regelen? is wel makkelijk voor alle andere keren dat je hem moet laten leeg lopen.

Je kan nu ook even je radiator los schroeven en die spoelen met demi water(je radiator zal de meeste rotzooi bevatten). en dan weer in elkaar schroeven en test draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmaria
Hoe kan ik een foto plaatsen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmaria

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmaria

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmaria
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ouU8Ssu.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6f7aHki.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Ah je radiator is achter. Dan zou ik die eerst los schroeven. En voor de rest laten zitten. Die met demi water van de supermarkt goed reinigen tot er geen smurrie meer uit komt en gewoon puur helder water.(wat je uit je radiator gooit kan je in een schaaltje doen om te kijken of er iets achter blijft.

YouTube: How I flush my radiators and setup my drain ports

Hij heeft in mijn ogen duidelijke guides hoe je een loop moet onderhouden. En regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmaria
loki504 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 18:18:
Ah je radiator is achter. Dan zou ik die eerst los schroeven. En voor de rest laten zitten. Die met demi water van de supermarkt goed reinigen tot er geen smurrie meer uit komt en gewoon puur helder water.(wat je uit je radiator gooit kan je in een schaaltje doen om te kijken of er iets achter blijft.

YouTube: How I flush my radiators and setup my drain ports

Hij heeft in mijn ogen duidelijke guides hoe je een loop moet onderhouden. En regelen.
Ik hoef dus alleen me rad maar te spoelen ?

Waar raad je me kraantje aan ? Die wil ik binnenkort wel gaan bestellen.

Kraantje lijkt me het beste tussen de reservoir en pompt (Na mijn theorie)

[ Voor 5% gewijzigd door marcelmaria op 18-01-2017 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Het kraantje plaatsje op het laagste punt. Ja. Vergeet er ook niet een t split fitting er bij te bestellen. Anders heb je aan de meeste kraantjes weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmaria
loki504 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 19:01:
Het kraantje plaatsje op het laagste punt. Ja. Vergeet er ook niet een t split fitting er bij te bestellen. Anders heb je aan de meeste kraantjes weinig.
Mijn opstelling is juist zo ?

even voor me duidelijkheid

Ik hoef me alleen me rad te demonteren en te spoelen voordat ik de vloeistof ga vullen ?

Me aftap punt komt tussen reservoir en de pomp in of na de pomp die naar me radiateur gaat ? Deze loopt van laagste punt naar boven toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Tussen pomp en radiator. Dit kan eventueel achter je kast.(tenzij je je kraantje waardig vind om te showen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmaria
loki504 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 19:09:
Tussen pomp en radiator. Dit kan eventueel achter je kast.(tenzij je je kraantje waardig vind om te showen.)
Top dan ga ik die bestellen en daar plaatsen :)

Opstelling is wel juist zo ?
Hoef ik alleen me rad maar te spoelen en daarna vullen en gaan ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Ja. Alleen zou ik kan nog even wachten tot je kraantje er is. Scheeld je een hoop rotzooi met los schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmaria
loki504 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 19:24:
Ja. Alleen zou ik kan nog even wachten tot je kraantje er is. Scheeld je een hoop rotzooi met los schroeven.
Dankje wel

Alles werkt en gelukkig zonder enkele lek.

Even terug te komen op het kraantje ? Indien ik volgend jaar wil spoelen dan kan ik alles gewoon leeg laten lopen via het kraantje ? als er niks meer uit komt het kraantje dicht en vullen met demiwater.

Zo telkens alles herhalen tot je denkt alles is schoon ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuijkeN

PuijkeN

euhm ?

Ik heb mijn loop enkele maanden geleden schoon gemaakt na ongeveer 15 maanden. Het water dat er uit kwam was heel zuiver, maar was iets blauw verkleurd, dit zou kunnen wijzen op lichte vervuiling maar niks schokkend. Ik trek trouwens gewoon een slang los aan mijn onderste rad met een bakje in aanslag, er loopt dan een heel klein beetje water in mijn case. Ik heb esthetisch gezien geen plaats voor een kraantje onderaan te plaatsen dus voor mij is dit de handigste oplossing.

Daarna CPU-blok los en dit schoonmaken met reinigingsalcohol, alles mooi opkuisen en weer dicht (goed letten op de dichting). Hier zat trouwens ook weinig vervuiling in, enkele mini schilfers maar opnieuw niks schokkends. Even spoelen met demiwater dan.

Radiator maak ik nadien ook los en spoel ik met dezelfde oplossing als initieel (water/azijn 5/1) meerdere keren. De laatste keer leg ik hem op de verwarming zodat die goed warm wordt, opnieuw schudden als een gek. Nadien nog 1 a 2 keer doorspoelen met demiwater.

Dan alles er terug op, nieuwe tubing en alles opnieuw aansluiten. Pomp heb ik vervangen. De oude pomp wel eens opengemaakt om te controleren en daar was niks aan te zien, zag er gloednieuw uit!

Zolang je niet met gekleurde vloeistof werkt en gewoon gebruik maakt van een degelijke premix of demiwater met additief of killcoil zal je loop normaal gezien wel niet zo sterk vervuilen. Het is nu ook niet de bedoeling dat je limonade in je reservoir giet en eens dicht blijft alles mooi dicht, er kan dus weinig inkomen als alles goed schoongemaakt is op voorhand.

[ Voor 13% gewijzigd door PuijkeN op 19-01-2017 15:47 ]

PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmaria
Is er toevallig iets op de markt kwa koppeling of iets in de richting. Wordt namelijk gek als ik mijn reservoir moet bijvullen dat mijn slang draait en knikt.

Nu is de loop al gevuld en goed gekomen maar voor in de toekomst is dit behoorlijk vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmaria
Ik wordt helemaal gek van schuim in me reservoir hoe krijg ik dit er uit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuijkeN

PuijkeN

euhm ?

Schuim? Luchtbellen? Zet je pomp eens zachter en kijk of het dat schuim verdwijnt... Indien luchtbellen gewoon geduld hebben, die gaan normaal vanzelf weg. Je case een beetje schudden, draaien, kantelen kan het proces wel wat versnellen

PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmaria
PuijkeN schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 12:48:
Schuim? Luchtbellen? Zet je pomp eens zachter en kijk of het dat schuim verdwijnt... Indien luchtbellen gewoon geduld hebben, die gaan normaal vanzelf weg. Je case een beetje schudden, draaien, kantelen kan het proces wel wat versnellen
Luchtbellen wat soort schuim veroorzaakt

Kan ik mijn pomp regelen dan ? Ik heb de EK 360 extreme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
marcelmaria schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 13:41:
[...]

Luchtbellen wat soort schuim veroorzaakt

Kan ik mijn pomp regelen dan ? Ik heb de EK 360 extreme
Is het deze?https://www.ekwb.com/shop/ek-kit-x360

Zoja dan hij gewoon aan te spreken via PWM. Hoe heb je hem aangesloten op het mobo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmaria
loki504 schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 14:21:
[...]

Is het deze?https://www.ekwb.com/shop/ek-kit-x360

Zoja dan hij gewoon aan te spreken via PWM. Hoe heb je hem aangesloten op het mobo?
Ik zal zo wel even foto maken
dat zegt even iets meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmaria
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gwSLNgQ.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dX5t8As.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/43NRUES.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6wq615s.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KWazyOq.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
in welke header heb je de Pomp geplaatst? En op welke stand staat hij is je bios en eventuele software?

Ziet er uit alsof hij tehard staat. En daardoor lucht mee pakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmaria
Onderop het moederbord zit een aansuiting zoals op de foto te zien is voor de W_pump.

Ik heb geen software of iets dergelijks. Heb geen idee waar ik hem zachter kan zetten.

Er komt inderdaad een dikke straal in de tank globaal geschat wel een straal van 2cm dik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
En hoe staat het ingesteld in je Bios? Ik neem aan silent mode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuijkeN

PuijkeN

euhm ?

Waarschijnlijk draait je pomp zodanig hard dat hij luchtbellen veroorzaakt in je reservoir, ik had dit ook in het begin. Ik heb mijn pomp eerst enkele dagen laten draaien op laag toerental (niet PWM, maar VARIO -> dus gewoon op stand 1).

Eens alles uitgeklaard was ben ik terug naar stand 3 gegaan (alhoewel dit in de praktijk geen temperatuur verbetering met zich meebracht).

Geduld dus vooral, en ik had ergens gelezen dat de boel goed warm laten worden ook wel helpt, dus eens een stevige stress test laten draaien... (dat doe je toch zoiezo als je waterkoeling hebt geinstalleerd nee O-) O-) )

EDIT: zie net je fotos... kan helaas niet het kleur opmaken van de kabels maar het ziet er uit als een MOLEX aansluiting? Deze zorgt alleen voor stroom. Normaal gezien is er een "fan aansluiting" op de pomp met kabels blauw en geel. Indien je deze aansluit op een fan header op je moederbord welke PWM ondersteund, en je de correcte profielen instelt in de BIOS (bv. SILENT) zal deze een stuk langzamer draaien. Je zal dan ook de snelheid kunnen uitlezen.

Normaal gezien zit er bij je moederbord ook software om de fans te regelen (Asus Fan Xpert), eens de grove instellingen in de BIOS goed staan kan je verder finetunen met deze software. Zo heb ik alles op SILENT staan in de BIOS en regel ik nadien nog een beetje bij in Windows met de software (lees: nog lager toerental voor de fans).

In elk geval is het "schuim" gewoon lucht en zal dit na een weekje vanzelf ook minderen.

[ Voor 43% gewijzigd door PuijkeN op 20-01-2017 15:35 ]

PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmaria
PuijkeN schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 15:28:
Waarschijnlijk draait je pomp zodanig hard dat hij luchtbellen veroorzaakt in je reservoir, ik had dit ook in het begin. Ik heb mijn pomp eerst enkele dagen laten draaien op laag toerental (niet PWM, maar VARIO -> dus gewoon op stand 1).

Eens alles uitgeklaard was ben ik terug naar stand 3 gegaan (alhoewel dit in de praktijk geen temperatuur verbetering met zich meebracht).

Geduld dus vooral, en ik had ergens gelezen dat de boel goed warm laten worden ook wel helpt, dus eens een stevige stress test laten draaien... (dat doe je toch zoiezo als je waterkoeling hebt geinstalleerd nee O-) O-) )

EDIT: zie net je fotos... kan helaas niet het kleur opmaken van de kabels maar het ziet er uit als een MOLEX aansluiting? Deze zorgt alleen voor stroom. Normaal gezien is er een "fan aansluiting" op de pomp met kabels blauw en geel. Indien je deze aansluit op een fan header op je moederbord welke PWM ondersteund, en je de correcte profielen instelt in de BIOS (bv. SILENT) zal deze een stuk langzamer draaien. Je zal dan ook de snelheid kunnen uitlezen.

Normaal gezien zit er bij je moederbord ook software om de fans te regelen (Asus Fan Xpert), eens de grove instellingen in de BIOS goed staan kan je verder finetunen met deze software. Zo heb ik alles op SILENT staan in de BIOS en regel ik nadien nog een beetje bij in Windows met de software (lees: nog lager toerental voor de fans).

In elk geval is het "schuim" gewoon lucht en zal dit na een weekje vanzelf ook minderen.
Me kabel loopt inderdaad als stroom naar molex en een 4pin naar w_pump met 2 draadjes aan de 4 pin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
En hoe staat het in gesteld in de Bios? En download eens Asus Fan Xpert om het eenmaal in windows nog meer te finetune'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmaria
loki504 schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 08:12:
En hoe staat het in gesteld in de Bios? En download eens Asus Fan Xpert om het eenmaal in windows nog meer te finetune'.
Heb de pomp al zachter gezet:)

Alleen hou nog wel steeds wat schuimachtig in me pomp.
Als ik me pc start dan pompt ie even 3 sec op volle toeren daarna zacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Daar is weinig aan te doen. Je kan je reservoir nog even wat bijvullen en dan in de loop van week nog eens vullen zodat er bijna geen lucht meer is in je loop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmaria
loki504 schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 13:37:
Daar is weinig aan te doen. Je kan je reservoir nog even wat bijvullen en dan in de loop van week nog eens vullen zodat er bijna geen lucht meer is in je loop.
Hoe erg is het dat er druppen en of water in de videokaart gekomen ? het is direct schoongemaakt en pc heeft niet aangestaan.

Zit nu ook op de pc alles werkt tot nu gewoon normaal

heb inderdaad even moeten bijvullen maar dit is niet geheel goed gegaan. Reservoir wordt zsm verplaats.

[ Voor 11% gewijzigd door marcelmaria op 21-01-2017 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Hangt er vanaf welk water het is. Uiteraard zou ik het liever voorkomen. Maar eventueel schoonmaken met 90%+ alcohol en een doek die geen pluisjes achterlaat. En daarom met leak testing en bijvullen altijd wc papier/keukenrol onder de delen leggen die kunnen lekken. Maar 9/10 keer komt het wel goed. Alleen heb je nu wel kans dat je naar je eventuele garantie kan fluiten. Als ze zien dat er vloeistof op is gelekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmaria
loki504 schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 18:26:
Hangt er vanaf welk water het is. Uiteraard zou ik het liever voorkomen. Maar eventueel schoonmaken met 90%+ alcohol en een doek die geen pluisjes achterlaat. En daarom met leak testing en bijvullen altijd wc papier/keukenrol onder de delen leggen die kunnen lekken. Maar 9/10 keer komt het wel goed. Alleen heb je nu wel kans dat je naar je eventuele garantie kan fluiten. Als ze zien dat er vloeistof op is gelekt.
Hier even foto.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0okVe4y.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/C2nXyUt.jpg

Het was ook echt maar een klein druppeltje en direct verwijdert met wc papier

[ Voor 18% gewijzigd door marcelmaria op 21-01-2017 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmaria
Reservoir ophangen met 3M dubbelzijdige tape is dit verstandig ? En welke tape zouden jullie aanraden ?

Op foto 1 houdt ik een glas vast in de voorste linker hoek. Hier wil ik het reservoir ophangen met goede betrouwbare tape 3M ?

Zoals je op foto 2 kunt zien hangt ie nu boven me videokaart (Wil ik hem HEEL graag boven weg hebben)
Niet handig met bijvullen druppen in videokaart Grrrr gelukkig werkt alles nog.

Foto 1
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/9zfuhRY.jpg

Foto2
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WDnodSU.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmaria
https://www.karwei.nl/ass...art-50-mm/10-cm/p/B272665

Is dit een oplossing en sterk genoeg ?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Mh9F8Fv.jpg

[ Voor 64% gewijzigd door marcelmaria op 22-01-2017 21:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmaria
Of zou dubbelzijdige tape steviger zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PuijkeN

PuijkeN

euhm ?

Op dat smalle stukje zou ik het eerlijk gezegd niet aandurven. Of misschien met enkele spanbanden er nog rond.

PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmaria
PuijkeN schreef op maandag 23 januari 2017 @ 11:29:
Op dat smalle stukje zou ik het eerlijk gezegd niet aandurven. Of misschien met enkele spanbanden er nog rond.
Wat zou jij aanraden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:32

talin

ES-MA

ik zou het reservoir netjes ophangen met een houder.
zoiets: https://www.freezinghardw...-reservoirs----50-mm.html

maar even een tussendoor vraagje?
wat is er custom aan deze koeling, ziet er uit als allemaal standaard onderdelen op elkaar aangesloten?

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmaria
talin schreef op maandag 23 januari 2017 @ 11:54:
ik zou het reservoir netjes ophangen met een houder.
zoiets: https://www.freezinghardw...-reservoirs----50-mm.html

maar even een tussendoor vraagje?
wat is er custom aan deze koeling, ziet er uit als allemaal standaard onderdelen op elkaar aangesloten?
Ik zit met een hoek in me case Lian Li PC-08 waarop ik geen beugeltje kan monteren :S

Na mijn idee is de EK-360 Xtreme wat een bouwpakket is custom waterkoeling en geen AIO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjm De Groot
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02-2021
https://goo.gl/images/EWyNgS

Hier zit die gewoon voor dus moet bij jou ook kunnen.

I7 8700K, MSI PRO CARBON Z370, GTX MSI 1080, 16 gigabyte ddr4 3200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmaria
Tjm De Groot schreef op maandag 23 januari 2017 @ 12:48:
https://goo.gl/images/EWyNgS

Hier zit die gewoon voor dus moet bij jou ook kunnen.
Daar is hij vrijstaand.

Ik heb de pomp achterin

En mijn reservoir ondersteund dat niet helaas om direct op de pomp aangesloten te worden.

[ Voor 15% gewijzigd door marcelmaria op 23-01-2017 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjm De Groot
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07-02-2021
Ik heb ook builds gezien dan ligt het reservoir horizontaal op de bodem.

Ps. Wat voor voeding heb je ik zie allerlei kleurtjes bij je 24pins aansluiting dat maakt het minder fraai.

I7 8700K, MSI PRO CARBON Z370, GTX MSI 1080, 16 gigabyte ddr4 3200.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• talin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:32

talin

ES-MA

marcelmaria schreef op maandag 23 januari 2017 @ 11:58:
[...]

Ik zit met een hoek in me case Lian Li PC-08 waarop ik geen beugeltje kan monteren :S

Na mijn idee is de EK-360 Xtreme wat een bouwpakket is custom waterkoeling en geen AIO
dan verleng je je slangen en maak je de beugel achterop je case, dan heb je 3 voordelen.
- je slangen zijn langer dus meer koelvloeistof dus een betere koeling.
- je reservoir zit aan de buitenkant dus blijft de vloeistof koeler ( in de case is het altijd warmer dan binnen )
- je hebt een echt goede oplossing voor iets wat je nu met dubbelzijdig tape of ty-wraps wil doen.

Afbeeldingslocatie: http://www.pcdominion.com/images/FIPC-1.jpg

vroeger ( 15 jaar geleden ) toen ik nog eigen koelblokken freesde en plexiglas nergens te krijgen was, je bij de viszaak langs moest voor een pompje en je zelf aansluitingen moest maken, dat is custom.

[ Voor 3% gewijzigd door talin op 23-01-2017 12:56 ]

in this world there’s two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmaria
Tjm De Groot schreef op maandag 23 januari 2017 @ 12:55:
Ik heb ook builds gezien dan ligt het reservoir horizontaal op de bodem.

Ps. Wat voor voeding heb je ik zie allerlei kleurtjes bij je 24pins aansluiting dat maakt het minder fraai.
Seasonic G serie's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmaria
talin schreef op maandag 23 januari 2017 @ 12:55:
[...]

dan verleng je je slangen en maak je de beugel achterop je case, dan heb je 3 voordelen.
- je slangen zijn langer dus meer koelvloeistof dus een betere koeling.
- je reservoir zit aan de buitenkant dus blijft de vloeistof koeler ( in de case is het altijd warmer dan binnen )
- je hebt een echt goede oplossing voor iets wat je nu met dubbelzijdig tape of ty-wraps wil doen.

[afbeelding]

vroeger ( 15 jaar geleden ) toen ik nog eigen koelblokken freesde en plexiglas nergens te krijgen was, je bij de viszaak langs moest voor een pompje en je zelf aansluitingen moest maken, dat is custom.
Dat is wel erg mooi gedaan:) Maar ik wil hem toch echt graag op de plek hebben wat je op de foto kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelmaria
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/l0EX1K4.jpg
Pagina: 1