Toon posts:

nieuwe comp voor 2000 piek; advies nodig

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hmmz...ik heb na heel lang zeuren (lees: half jaar) eindelijk een budget van 2000 gulden gekregen om te besteden aan een nieuwe computer...en nou heb ik zelf dit systeempje bij mekaar gezocht...verwachting is dat het iets boven het budget uit zou komen, aangezien er nog een kast (altijd handig) en 2 netwerkkaarten bij moeten...ook is koeling misschien makkelijk maar ik heb hier totaal geen ervaring mee...zou iemand mij kunnen adviseren op dit gebied ? op of aanmerkingen op de onderdelen so far zijn ook welkom...

Monitor > 11 Iiyama 17" LS702UT Vision Master 1402 FL 559 of 26 Iiyama 17" S700JT1 Vision Master 400 FL 555,- , maakt t veel verschil ?

Mobo > MSI K7T Turbo => 325 piek

Processor > AMD Athlon Thunderbird 1200 (266MHz FSB) FL 349 of AMD Duron 900 FL 229

Videokaart > Leadtek GeForce2 MX400 64MB TV-Out FL 287,-

Intern geheugen > 1 bankje van 256 MB > 100 piek hier bij de norrod in zwolle

DVD/CDROM > Creative DVD 12x40x => 150,-

Speakers > Labtec LCS-2514 FL 161

Muis > Microsoft IntelliMouse Explorer FL 79,-

opgeteld:

met duron: 1890
met tbird: 2010

Bvd,

Vyvre

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
Ik mis een geluidskaart :) En ik zou een Labtec 2514 setje aanschaffen ipv de FPS1500.

Geef mij maar een Warsteiner.

• elessar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-04-2024
en ik mis de hdd :?

Förbjuden väg är ofta hårt sliten

Verwijderd

en het toetsenbord.....

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-08 12:02
Je had in dat half jaar ook kunnen gaan werken, dan had je nu 3000 piek gehad :)

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

FDD??

f 30,--

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Zit de voeding al in de kast?

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
hmmz had misschien eventjes moeten vermelden dat ik al een hdd en toetsenbord had :9

speakerset is gewijzigd...net paar goeie dingen over gelezen en heb momenteel een creative fps 1000 die echt om te :r is... dus keuze was niet zo moeilijk

verder is hdd echt een goed punt :+ straal vergeten...is een 7200 voor deze config noodzakelijk of kan het ook met 5400 rpm ?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 02 juli 2001 16:56 schreef DEM0N het volgende:
Zit de voeding al in de kast?
nog geen id wat voor kast ik ga nemen...advies noodzakelijk denk ik...welke kast is aan te raden ? grootte is niet echt belangrijk...alsie maar koel blijft :9~

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Op maandag 02 juli 2001 17:20 schreef Vyvre het volgende:
hmmz had misschien eventjes moeten vermelden dat ik al een hdd en toetsenbord had :9

speakerset is gewijzigd...net paar goeie dingen over gelezen en heb momenteel een creative fps 1000 die echt om te :r is... dus keuze was niet zo moeilijk

verder is hdd echt een goed punt :+ straal vergeten...is een 7200 voor deze config noodzakelijk of kan het ook met 5400 rpm ?
Een 5400 vertraagt wel veel van je snelheid denk ik als je zo snelle proc. hebt.

Verwijderd

7200 is toch wel nodig deze dagen, .. als je hd koopt alleen voor opslag, jah dan is de 5400 nog wel geschikt..

Verwijderd

Hmja,

Lijkt mij vrij duidelijk, 7200 RPM schijfje..

Verder kan een miditower prima, tenzij je het wil gaan gebruiken voor bijv. PC/TV/Video bewerking, (waarbij bij de dure sets je een aantal gleufen nodig hebt) of bijv. je er een Live! 1024 in wil zetten (deze gebruikt zo'n fijne 5 1/4 inch bay aan de voorkant... Dan is een bigtower handig..

Koeling: - bij je HD van 7200 RPM is officieel een fan aanbevolen.
- wanneer je gaat overclocken (vastwel :9) neem dan niet een standaard (Spire) proc. koeler maar neem een superorb of iets in die trent :Z
- Evt. nog een case-fan koop je voor paar tientjes ergens.. Zorg ervoor dat voor onderin je kast koele lucht wordt ingeblazen, en bovenin de kast warme lucht uitgeblazen (zo ontstaat er een airflow =< dat is engels >:))

Achja, diskettestation is ook wel makkelijk, dus doe die er voor de lol maar bij he :7..

Muis en die ongein (muismat=> owuh) is verder niet nodig te vermelden, verder kan het prima zo :o

• marteltor
  • Laatst online: 00:37
Op maandag 02 juli 2001 17:22 schreef Vyvre het volgende:

[..]

nog geen id wat voor kast ik ga nemen...advies noodzakelijk denk ik...welke kast is aan te raden ? grootte is niet echt belangrijk...alsie maar koel blijft :9~
alles op je muur bevestigen...best koel

Verwijderd

retegaaf >:)
Pagina: 1