GamePC upgraden of totaal vervangen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxxert
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 08-06-2021
Hallo allemaal,

Augustus 2012 heb ik voor het eerst een gaming PC aangeschaft, maar uiteraard zijn is deze inmiddels aardig verouderd en kan hij de meeste nieuwe spellen niet meer aan. Nu wil ik hem dus graag upgraden naar een systeem dat de nieuwere games op mooie settings (hoeft niet perse Ultra, mag uiteraard wel ;)) aankan, en waarmee ik weer een paar jaar door kan.

Huidige PC
AMD Radeon HD 7700 Series (Asus HD7770-DCT-1GD5)
ASRock 970 Extreme3
AMD Phenom II X4 965
Corsair 4 GB DDR3-1600 Kit

Cooler Master GX-Lite 500W 
Antec One Hundred
Seagate ST500DM002
LiteOn IHAS122

Ik gok dat de grafische kaart, moederbord, processor en RAM vervangen moeten worden om er weer een een beetje mooi systeem van te maken, maar dat laat ik liever aan jullie over aangezien ik er zelf niet heel veel kennis van heb :+

Graag hoor ik van jullie welke onderdelen jullie mij aanraden :)

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SipSip
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-10-2024
Heb je ook een budget? Anders raad ik je gewoon een i5 7600k aan met een z270 moederbord en 16gb ddr4 RAM + een GTX 1070 en je hebt weer een mooi systeem waarmee je makkelijk 4 a 5 jaar vooruit kan.

Je hebt deze topic trouwens verkeerd geplaatst. Je hoort dit soort dingen in het Componenten Aankoop Advies forum te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je de huidige cpu overklokt?
Heb je een ssd?
Wat is je budget?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foodie88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-08 22:13
De componenten die jij wilt vervangen, zijn in principe het 'hart' van het systeem. Als je die vervangt, is het eigenlijk geen upgrade meer te noemen.

Los daarvan zou ik deze inderdaad allemaal vervangen. De suggestie van jordisipkens is een goede maar natuurlijk hangt het allemaal af van het budget.

BF1 Stats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kgd92
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-09 14:34
Wat is het budget? Welke games speel je? Op welke resolutie? Stel je eisen aan verbruik/warmteproductie/formaat/geluid?

Zijn allemaal vragen die nogal essentieel zijn. Gezien je AM3+ moederbord kan je eventueel upgraden naar een FX-processor, 4GB RAM bijprikken, nieuwe voeding, SSD simpel GPU-tje en je hebt een machine die voor 200-300 euro nog jaren lang dingen als LoL, WoW en andere 'simpele' titels op high kan draaien.

Wil je de nieuwe AAA-titels op hoge instellingen spelen moet je de hele bak gaan vervangen en ga je toch meer richting 900 euro kijken.