Apple macbook pro retina late 2012 upgrade

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansheem
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 29-12-2024
Hoi allen,

Ik heb dus een macbook pro retina late 2012 en ik doe veel videobewerking.
Nu heb ik de nieuwe sony camera gekocht en daar wil ik nu mee gaan monteren (1080p en 4k) echter hapert hij als een gek. Opzich niet gek, beestje is al een paar jaar oud en zou dus een upgrade kunnen / moeten hebben.

Nu heb ik mijn dosis google research gedaan en lees heel veel verschillende meningen van verschillende partijen maar de ervaring leert dat jullie vaak het kaf van het koren kunnen scheiden dus daar hoop ik op.

Ik lees dat als mijn macbook uberhaupt geupgrade kan worden (dat is geloof ik nog maar de vraag??) dan kan het enkel obv RAM en SSD harde schijf. Lost dit mijn probleem op denken jullie of is 4k eigenlijk dan alsnog te zwaar?

En zo ja, ik ga dit niet zelf willen doen, met welke partij hebben jyllie goede betaalbare ervaring? (als dit niet tegen de topic regels is).

Thanks, merci en vielen dank!
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luckremers
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09:56
Dit is alleen te upgraden bij een non-retina MacBook pro van begin 2012 of ouder.

Airco? Warmtepomp? Inbedrijfstelling?! DM! | KremersTechSolutions.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-10 16:28
Niet helemaal, de Flash Opslag kan wel vervangen worden. De rest helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 00:13
misschien helpt het als je eerst al je media uit je Sony camera naar een ander codec zoals Apple Prores converteerd en dan gaat editen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:24
Ik neem aan dat je dan de 13" variant hebt. Ik heb zelf de mid 2012 15" variant met core i7 en 512GB SSD en 16 GB Ram. Deze laptop wil prima 4K bewerken, maar goed, is wel een quad core met aparte NVidia Geforce chip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:17

nelizmastr

Goed wies kapot

Eerst omzetten naar een ander formaat, niet met uncompressed video gaan werken. Even in H264 omzetten en gaan met die gele vrucht.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansheem
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 29-12-2024
Thanks voor de reacties!

Maar wat is H264? Misschien een stomme vraag hoor :) Maar dat zegt me zo niks.
En dan omzetten naar? een speciaal formaat?

Thanks
Hans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:17

nelizmastr

Goed wies kapot

hansheem schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 10:34:
Thanks voor de reacties!

Maar wat is H264? Misschien een stomme vraag hoor :) Maar dat zegt me zo niks.
En dan omzetten naar? een speciaal formaat?

Thanks
Hans!
Je doet veel videobewerking maar weet niets van codecs? Je bent hobbybewerker dus >:)

H.264 is een veelgebruikte videocodec die compressie toepast op je beelden zodat de files compacter worden en makkelijker kunnen worden verwerkt. Uncompressed video op fullHD vereist dusdanig veel rekenkracht en snelheid van de opslag dat het in de praktijk niet werkbaar is, ook niet op een standaard SSD.

Een veelgebruikt H.264 formaat is mp4.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 00:13
Zoals ik al eerder aan gaf: converteer je AVCHD naar Apple Prores 422 codec en ga dan editen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annoyingmouse
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-03 11:37
Even terug op je vraag, late 2012 macbook of Retina modellen zijn lastig te upgraden. Die zijn namelijk op gesoldeerd, voor normale gebruiker is het bijna onmogelijk.

Naast de SSD en RAM, heb je ook goede CPU nodig voor alle rekenwerk(renderen bv).
Ik denk dat jou CPU overbelast was geraakt, daarom hapert die.
Als je met jou hand bij de airvent legt, voel je hete lucht naar buiten blazen?
En gebeurt dat haperen tijdens renderen of ook tijdens bewerken?

Het kan ook zijn dat je te weinig RAM geheugen heb, als je bv veel programma's open heb staan op achtergrond.
Pagina: 1