Advies bij upgrade PC

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxxT
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 24-12-2024
Beste mensen,

Onderstaand tabel geeft mijn bestaand systeem weer, echter wil ik graag advies met het oog op de toekomst.
Hierbij wens ik graag advies te krijgen met keuzes tot een paar componenten.
De dubbele componenten betreffen vraagstukken, zie het kopje hieronder.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met name het spelen van verschillende soorten games (RTS.RPG, Shooters,MOBA), internetgebruik, downloaden, je kent het wel, alles moet tegelijkertijd kunnen.
Ik wil de nieuwste games het liefst in Ultra kunnen spelen.
Ik heb nu een 1080p scherm, wil dit systeem wel klaar hebben voor een 2160.in de komende jaren.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik wens graag advies te krijgen met betrekking tot het volgende volgende:

Moederbord, welke van de 2 in mijn lijst wordt geadviseerd? Het liefst wel 1 van deze 2 als het om dezelfde specs gaat, als het echter niet anders kan mbt. tot de GPU, welke wordt dan geadviseerd?
Daarbij op te merken dat ik mijn GPU wil upgraden.
Ik heb nu de MSI GeForce GTX 770 en de volgende wordt een GTX 1060 of 1070.
Moet ik dan ook niet kijken naar de HDMI 2.0 versie die wordt ondersteund door het mobo?
Ik wil dan ook graag dat mijn mobo klaar is voor de volgende GPU binnen nu en een jaar.

De volgende vraag is dan welke GPU wordt aanbevolen na mijn GX 770, daarbij op te merken dat de prijs tussen de 250 en 400 euro moet liggen.

Koeler, welke van de 2 in mijn lijst wordt geadviseerd? De CoolerMaster of de BeQuiet?

En als laatste de vraag, binnen wat voor een termijn is het verstandig de voeding te vervangen, deze zit er nu 4 jaar in.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Qua geluidsniveau, veiligheid en prestatie wens ik graag iets beter dan het gemiddelde in combinatie met prijs/kwaliteit verhouding.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-7700K Boxed€ 375,95€ 375,95
1Asus Prime Z270-A€ 164,-€ 164,-
1Asus Prime Z270-P€ 131,-€ 131,-
1MSI GeForce GTX 770 2GB Gaming€ 0,-€ 0,-
1Seagate Desktop HDD, 2TB€ 74,-€ 74,-
1be quiet! Pure Rock€ 29,43€ 29,43
1Cooler Master Hyper 412S€ 37,95€ 37,95
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2A2400C14€ 118,33€ 118,33
1be quiet! Pure Power L8 630W CM€ 98,-€ 98,-
1Samsung 840 Pro 256GB€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.028,66

Ik hoop snel van iemand wat te horen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aan de cpu en Z270 te zien wil je gaan overklokken echter de genoemde borden zijn daar niet goed voor geschikt. De borden beschikken over een beperkt aantal fases waarvan ook nog eens een deel ongekoeld. Borden als pricewatch: ASRock Fatal1ty Z270 Gaming K4, pricewatch: MSI Z270 SLI Plus, pricewatch: MSI Z270 Krait Gaming en pricewatch: ASRock Z270 Extreme4 zal dat trucje beter af gaan.

Hetzelfde geldt voor de cpu koeler. Wil je lekker overklokken dan neem je een pricewatch: Scythe Mugen 5

Geheugen is op een Z270 bord eenvoudig op hogere snelheid te laten lopen door een XMP profiel in te stellen. Voor een dezelfde prijs heb je op die manier sneller geheugen pricewatch: Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15

Wat de videokaart betreft zit je nu op een RX 480/GTX 1060 als je €250 - €400 kunt stuk slaan. Misschien wachten op wat AMD Vega gaat brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skarloc
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 19:19

Skarloc

<GoT> Sk4rloC#2506

Ik denk dat voor jouw gebruikseisen een i5 meer dan voldoende zal zijn.

||D3 Battletag: [GoT]Sk4rloC#2506||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dellmorte
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-09 12:04
Ik zou voor een i5 kijken. de i7 is voor jouw gebruik niet nodig.

wat de videokaart betreft. je bezit nu een gtx770. de gtx1060 is in de meeste gevallen beter dan de gtx 980. dat is dus al een forse vooruitgang van de gtx770 waar je nu mee speelt.

Wat voor scherm ga je gebruiken? 2160 of 1080p?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxxT
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 16:10:
Aan de cpu en Z270 te zien wil je gaan overklokken echter de genoemde borden zijn daar niet goed voor geschikt. De borden beschikken over een beperkt aantal fases waarvan ook nog eens een deel ongekoeld. Borden als pricewatch: ASRock Fatal1ty Z270 Gaming K4, pricewatch: MSI Z270 SLI Plus, pricewatch: MSI Z270 Krait Gaming en pricewatch: ASRock Z270 Extreme4 zal dat trucje beter af gaan.

Wat de videokaart betreft zit je nu op een RX 480/GTX 1060 als je €250 - €400 kunt stuk slaan. Misschien wachten op wat AMD Vega gaat brengen.
De processor en het geheugen zitten er al in.
Ik ben niet van plan ernstig te overclocken, ik kijk wat mogelijk is.
Ik ben vooral benieuwd naar het advies omtrent het moederbord en de gpu.
Welke gpu zou je adviseren tussen de intel kaarten? gtx 1060/1070? welke uitvoering ongeveer?
En welk moederbord is toekomst bestemd kijkende naar de 1060/1070 kaarten, hdmi versies en straks een 4k scherm.

Dus vooral deze combinatie ben ik benieuwd naar. Die uiteraard ook aansluiten op de cpu en geheugen die er al zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 14:39
MaxxxT schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 16:41:
[...]

De processor en het geheugen zitten er al in.
Ik ben niet van plan ernstig te overclocken, ik kijk wat mogelijk is.
Ik ben vooral benieuwd naar het advies omtrent het moederbord en de gpu.
Welke gpu zou je adviseren tussen de intel kaarten? gtx 1060/1070? welke uitvoering ongeveer?
En welk moederbord is toekomst bestemd kijkende naar de 1060/1070 kaarten, hdmi versies en straks een 4k scherm.

Dus vooral deze combinatie ben ik benieuwd naar. Die uiteraard ook aansluiten op de cpu en geheugen die er al zijn.
je sluit je 4K scherm aan op de video poort van je gpu. De hdmi support van je moederbord is 100% irrelevant. Het gaat erom of je videokaart hdmi 2.0 support en voor nvidia pascal is het antwoord ja

Dingen die een moederbord toekomstbestendig maken tov gemiddeld.
-2-3 m.2 sloten
-sli/crossfire support (sli voor nvidia)
-een lading fanheaders
-leuk aantal sata poorten met een raidcontroller
-beetje power fasing voor iets hogere overclocks. niet dat dit zo belangrijk is als vroeger, maar het kan zeker geen kwaad

[ Voor 16% gewijzigd door youridv1 op 18-01-2017 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 14-09 23:36
Als je niet goed gaat overklokken, dan zou ik het geld gewoon besparen. 70 euro extra voor een moederbord, 30 euro extra voor een k processor, 20/40 euro extra voor een koeler. 120/140 euro die je dan dus niet optimaal gebruikt. Ik vind het zonde.

Een moederbord is niet relevant voor de keuze grafische kaart. De HDMI poort die op het moederbord zit, gebruik je namelijk niet om je scherm aan te sluiten. Die gebruik je alleen wanneer je de GPU op je processor gebruikt. Dit kan wel om 4k netflix te kijken met Kaby Lake, maar om te gamen natuurlijk niet. Ook kun je gewoon netflix kijken via je gpu natuurlijk.

Kies een 1060 als je op 1080p wilt gamen. Als je binnenkort een 1440p scherm gaat aanschaffen, heeft een 1070 zin. Toekomstproof zijn voor 4k kan niet. De 1080 is dit namelijk nog steeds net niet. Nuttiger is dan om nu een 1060 te kopen en te zijner tijd een nieuwe grafische kaart met je monitor aan te schaffen (en de 1060 natuurlijk te verpatsen).

Om advies te krijgen, moet je denk ik eerst gaan kiezen wat je echt wilt. 2160p en 1080p gamen verschilt een factor 4 aan pixels, dus heb je ook een 4x sterkere gpu nodig. Dit is op het moment een dure grap.

Of een i7 nut heeft is ook nog een vraag. Op het moment heb je er eigenlijk alleen voordeel bij als je BF1 speelt, gezien je shooters speelt is dit in de toekomst natuurlijk mogelijk. Of het binnenkort relevanter wordt voor gamen is koffiedik kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaxxxT
youridv1 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 17:15:
[...]

Het gaat erom of je videokaart hdmi 2.0 support en voor nvidia pascal is het antwoord ja

Dingen die een moederbord toekomstbestendig maken tov gemiddeld.
-2-3 m.2 sloten
-sli/crossfire support (sli voor nvidia)
-een lading fanheaders
-leuk aantal sata poorten met een raidcontroller
-beetje power fasing voor iets hogere overclocks. niet dat dit zo belangrijk is als vroeger, maar het kan zeker geen kwaad
En welke 1 of 2 moederborden zou je mij nu concreet adviseren? Waarin dit alles is meegenomen.
lactaxative schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 17:23:

Kies een 1060 als je op 1080p wilt gamen. Als je binnenkort een 1440p scherm gaat aanschaffen, heeft een 1070 zin. Toekomstproof zijn voor 4k kan niet. De 1080 is dit namelijk nog steeds net niet. Nuttiger is dan om nu een 1060 te kopen en te zijner tijd een nieuwe grafische kaart met je monitor aan te schaffen (en de 1060 natuurlijk te verpatsen).

Om advies te krijgen, moet je denk ik eerst gaan kiezen wat je echt wilt. 2160p en 1080p gamen verschilt een factor 4 aan pixels, dus heb je ook een 4x sterkere gpu nodig. Dit is op het moment een dure grap.
Kan je mij misschien 1 á 2 specifieke moederborden aanwijzen die in mijn bestaand systeem passen, die ik nu kan gebruiken met een 770/1060? (Op een 1080P scherm)
Die eventueel ook ready is voor wanneer ik een 1440p scherm en een daarvoor bestemde kaart aanschaf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 14:39
deze heeft alle toeters en bellen
pricewatch: MSI Z270 SLI Plus
pricewatch: MSI Z270 Krait Gaming
pricewatch: MSI Z270 Gaming Pro
pricewatch: MSI Z270 Gaming Pro Carbon

Het is ook maar een kwestie van de criteria die ik noemde in de pricewatch gooien

Er is niet zoiets als "die ik kan gebruiken met een 1060 of 770. Er is geen compatibaliteits issue tussen moederborden en videokaarten. Als een moederbord een pcie x16 slot heeft, zit je goed. Alle normale moederborden hebben zo'n ding. Ik kan je niet één moederbordaanwijzen in de pricewatch met een consumenten gerichte chipset die niet met iedere videokaart overweg kan die is uitgebracht in de laatste 11 jaar.

Er is ook niet zoiets als een 1440p ready moederbord. Voor 1440p heb je een leuk i5je nodig en een gtx 1070 of hoger als je aan recente high end games zat te denken. Als het moederbord je processor support, zit je goed.

[ Voor 36% gewijzigd door youridv1 op 18-01-2017 20:01 ]

Pagina: 1