Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw34kfr34k
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 23-11-2023
Mijn acer aspire nitro vind sinds kort de dvd-brander niet meer.
Bij deze computer niet en ook niet in device manager.
Weet iemand wat ik hier aan kan doen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTre
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-05 15:21
Kapot?
Gaat ie wel open en hoor je hem geluid maken (wat voor?) als je hem daarna weer dicht doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:13

DarkSide

theres no place like ::1

Wat zegt de BIOS?
En wat gebeurt er als je hem even loshaalt en opnieuw aansluit (moet bij de meeste laptops wel simpel gaan).

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw34kfr34k
MrTre schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 16:22:
Kapot?
Gaat ie wel open en hoor je hem geluid maken (wat voor?) als je hem daarna weer dicht doet?
De laptop heeft geen knop om de drive te openen en je kan hem ook niet opentrekken
DarkSide schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 16:24:
Wat zegt de BIOS?
En wat gebeurt er als je hem even loshaalt en opnieuw aansluit (moet bij de meeste laptops wel simpel gaan).
In de BIOS staat atapi model: none
Ik werk vaak aan mn vaste PC maar een laptop heb ik nog nooit opengemaakt dus ik weet niet of dat zo'n goed idee is.

Als hij kapot is ga ik dan best mee naar Acer of terug naar de webshop of bij een gewone pc hersteller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zekerpixels
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16-05 17:30

zekerpixels

Victory Loves Preparation

tw34kfr34k schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 00:28:
[...]
De laptop heeft geen knop om de drive te openen en je kan hem ook niet opentrekken
[...]
Domme vraag, maar hoe werkt(e) het normaal dan? Of is het er zo een waar je de CD/dvd inprikt, (wist niet dat dat dan überhaupt bij laptops werd gebruikt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tw34kfr34k
zekerpixels schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 00:35:
[...]

Domme vraag, maar hoe werkt(e) het normaal dan? Of is het er zo een waar je de CD/dvd inprikt, (wist niet dat dat dan überhaupt bij laptops werd gebruikt)
De enige manier die ik had om hem te openen was via Deze computer,rechterklik op de schijf en dan openen.
Ik was zelf verrast dat er geen knop was.En nu dat hij niet meer werkt nog veel meer aangezien ik het ding maar 2x gebruikt heb om een CDtje af te spelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTre
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-05 15:21
Zit er wel een klein rondje op de dvd drive?
Als je daar voorzichtig een opengevouwde paperclip in duwt zou hij moeten opengaan.
Misschien is er iets vanbinnen vastgelopen wat op die manier weer loskomt.

Naar wie je terug moet gaan ligt er natuurlijk aan. Zit er nog garantie op? Zo niet, is het denkik het voordeligste om naar een computerwinkeltje te gaan en er een nieuwe in te laten zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:13

DarkSide

theres no place like ::1

tw34kfr34k schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 00:28:
In de BIOS staat atapi model: none
Ik werk vaak aan mn vaste PC maar een laptop heb ik nog nooit opengemaakt dus ik weet niet of dat zo'n goed idee is.

Als hij kapot is ga ik dan best mee naar Acer of terug naar de webshop of bij een gewone pc hersteller?
Als je niet weet waar je mee bezig bent zal ik idd voorzichtig zijn.
Maar als je Bios hem niet herkend dan hoef je iig niet in Windows te gaan klooien met drivers etc.
Dan is de kans groot dat de drive of aansluiting zelf niet meer goed is.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Pagina: 1