Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Notebook Dell Latitude 510D & HP Pavilion dv6 Entert.PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: https://myalbum.com/photo/Rtz9Iuzv8Ok0/1k0.jpg

Dell Latitude D510 in zijn geheel.

en

Afbeeldingslocatie: https://myalbum.com/photo/cLPu7YE53S7K/1k0.jpg

HP Pavilion dv6-1300sb Entertainment Notebook PC

Beiden gekregen in de trant van "kan jij er nog wat mee"? van een goede buur tijdens een verhuizing ( en die jarenlang ergens in de kelder hadden gelegen met ander overbodig spul) alleen ben ik helemaal niet zo technisch om nu uit te vogelen of ze beiden wel werken. Geen kabels of software meegekregen. Scherm van de Dell is gescheurd/krassen en moet dus vervangen worden en de HP ziet er verder aan de oppervlakte goed uit maar ook hier geen kabels of software.

Vraagje:

Ik wil dus kijken of ze het beiden nog doen en rijst de vraag is het de moeite waard is gezien de oudheid van beiden en of de kosten niet de restwaarde overstijgen. En met kosten bedoel ik aanschaffen van kabels om beiden op te starten,scherm reparatie van de Dell en alles wat er verder bijkomt om ze weer operationeel te maken. Ik wil qua kosten in totaal niet meer dan € 250,- / € 350,- voor beiden notebooks uitgeven. Tips waar goedkoop materiaal te kunnen aanschaffen(computerdumps e.d.) zijn uiteraard van harte welkom.

Dank alvast.

Alle reacties

Verwijderd

De Dell gewoon meteen recyclen. Hier heb je echt niets meer aan. Oude Celeron, 0.5MB => dikke doei.

Die HP gaat nog wel. Maar daar zou ik ook niets aan spenderen. Ja, desnoods een nieuwe Windows 10 voor 20 euro. Of als ie heel goed bevalt kan je de HDD nog vervangen door een SSD. Maar eerst maar eens testen met Win 10.

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2017 16:16 ]

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:47
Die HP inderdaad is nog wel goed bruikbaar met een dualcore en 4GB.
Werd geleverd met Windows 7 licentie, dus kan je updaten naar Windows 10 wat nog steeds gewoon zonder kosten kan.
Maar eerst een geschikte adapter regelen om te kijken of die HP nog wel opstart natuurlijk. :)

Verwijderd

Topicstarter
Update

Ik heb dus een lader gevonden voor de HP en gek genoeg laadt hij wel op ( je ziet lichtjes op laptop knipperen en wanneer de boel vol is vol uitslaan) maar opstarten: Ho maar. Nog tips waar dat aan kan liggen?

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-11 18:01

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Verwijderd schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 17:22:
Update

Ik heb dus een lader gevonden voor de HP en gek genoeg laadt hij wel op ( je ziet lichtjes op laptop knipperen en wanneer de boel vol is vol uitslaan) maar opstarten: Ho maar. Nog tips waar dat aan kan liggen?
Wat zie je en/of hoor je bij het opstarten?
(Naast het laadlampje heb je toch andere lampjes?)

Misschien is het aan -en uitknopje defect. :P :+

[ Voor 11% gewijzigd door MedionAkoya op 28-01-2017 18:03 ]

Trein?

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoor helemaal niks bij het opstarten en na de stekker eruit te hebben getrokken is de accu weer leeg. Misschien dat dat de boosdoener is?
Pagina: 1