Hallo,
Al een heel aantal weken (maanden) heb ik last van gekkigheid op de computer. Ik heb van alles geprobeerd om het weg te krijgen maar het blijft terugkomen. Ik heb echt geen idee meer wat te doen.
Ik heb de volgende zaken die mogelijk met elkaar te maken hebben:

Dit is de map geopend:

Vandaag toen ik op tweakers keek viel echter ineens chrome weer uit en kwam deze ineens in het mapje 'Shutness' terecht.
Het valt me op dat Avast eigenlijk altijd bovenaan staat bij laatst gewijzigd als ik het probleem heb en bij ''programs en features'' check. Ik heb echter Avast al eens helemaal verwijderd en de nieuwe via hun officiële website gedownload en geïnstalleerd.
Ik ben echt ten einde raad over dit issue.. Hebben jullie nog tips/ideeën?
Al een heel aantal weken (maanden) heb ik last van gekkigheid op de computer. Ik heb van alles geprobeerd om het weg te krijgen maar het blijft terugkomen. Ik heb echt geen idee meer wat te doen.
Ik heb de volgende zaken die mogelijk met elkaar te maken hebben:
- Een programma AmuleC installeert zich out of the blue en alle browsers worden ingesteld op AMISITES. Niet alleen zoekmachine en startpagina maar ook in het ''Doel" van het icoon komt er een lange tekst achter te staan met de naam van mijn SSD en vervolgens amisites.com.
- Avast geeft ineens aan dat de achtergrondservices niet actief zijn en ik moet ze dan handmatig inschakelen. Een scan levert vervolgens echter niets op.
- Chrome crashed en is ineens opnieuw geinstalleerd. Echter in een raar mapje op de C: schijf zoals 'Coldone' of 'Shutness' en nog meer die ik heb verwijderd en dus de naam niet meer weet.

Dit is de map geopend:

- Ik heb die mappen telkens verwijderd en direct prullenbak geleegd.
- Ik heb Avast antivirus al heel vaak een scan laten doen.
- Ik heb Hitman pro gebruikt .
- Ik heb Malware bytes gebruikt.
- Ik schoon telkens alles op met CCleaner.
- Ik heb alle programma's en games die ik sinds het begon heb geïnstalleerd verwijderd.
- Ik heb alle extensies in chrome al uitgeschakeld gehad en de hele cache en alles van chrome handmatig verwijderd.
Vandaag toen ik op tweakers keek viel echter ineens chrome weer uit en kwam deze ineens in het mapje 'Shutness' terecht.
Het valt me op dat Avast eigenlijk altijd bovenaan staat bij laatst gewijzigd als ik het probleem heb en bij ''programs en features'' check. Ik heb echter Avast al eens helemaal verwijderd en de nieuwe via hun officiële website gedownload en geïnstalleerd.
Ik ben echt ten einde raad over dit issue.. Hebben jullie nog tips/ideeën?