Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
Lees ik nieuws:
Een 21-jarige Japanse gamer heeft een voorwaardelijke celstraf van drie jaar gekregen, omdat hij valsspeelde in de online game Monster Hunter Frontier.

Dat meldt de Japanse krant Sankei. Speelt de veroordeelde man in de komende drie jaar op vergelijkbare wijze vals, dan moet hij één jaar de cel in.

De Japanner gebruikte een speciaal programma om zichzelf extra voorwerpen in de game te geven. Bij het gebruik van de valsspeelsoftware kreeg de man ongeoorloofd toegang tot de database van ontwikkelaar Capcom op 16 en 17 april.

Volgens de rechter hadden de acties grote invloed op de balans van het spel. Met de strenge straf wil de rechter voorkomen dat andere spelers hetzelfde proberen te doen.

Monster Hunter Frontier is een online game die alleen in Japan is verschenen. Door met software vals te spelen, kunnen spelers zichzelf een oneerlijk voordeel geven ten opzichte van andere gamers.

Staat op NU.nl site (nog niet nu op Tweakers.net nieuws)

Celstraffen is vrij nieuw. Meestal geeft de bedrijf een ban op de speler zodat hij niet meer welkom is in het spel.
Ik moet wel hieraan toevoegen waarom andere bedrijven niets doen tegen spelers die 3rd party programma's gebruiken om lekker aan extra dingen te komen. Want ook hier raakt spel uit de balans. Heb ik vaak meegemaakt.

Uiteraard is jongen in het nieuws veel extremer en heeft toegang tot database gemaakt. 3 jaar is zwaardere straf in vergelijking met de levenslange ban.

Wat vinden jullie er zelf van? Zijn de celstraffen wel goed voor valsspelers waar we bijna elke dag last van hebben in sommige MMORPGs? Dit is eerste keer dat ik een celstraf op valsspelen lees.

[ Voor 5% gewijzigd door MrDummy op 18-01-2017 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:01

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Taakstraffen zijn veel beter plan. Dan komen game-autisten eindelijk weer buiten.
Ik ken zat mensen die online valsspelen, moeten zij allemaal de gevangenis in?
Ze waren toen 12, 13 of 14 toen ze dit deden.

[ Voor 12% gewijzigd door MedionAkoya op 18-01-2017 14:16 ]

Trein?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• De Rikster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 12:47
Ik kan me zo voorstellen dat de uitspraak betrekking heeft op het ongeoorloofd toegang verschaffen tot de database en niet zozeer op het valsspelen an sich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-10 15:30
Niet om het een of ander verder maar de bron is op één plek te vinden, verder vind ik het nergens terug. Verder is hoogst onduidelijk wat precies de reden voor de (voorwaardelijke !) celstraf is. Dat zal het inbreken zijn veronderstel ik, niet het valsspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
De Rikster schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 14:16:
Ik kan me zo voorstellen dat de uitspraak betrekking heeft op het ongeoorloofd toegang verschaffen tot de database en niet zozeer op het valsspelen an sich.
Vergeet niet dat 3rd party programma's ook extra dingen doen:
- Aimbotten
- Door muur kijken
- meteen weten waar anderen zijn, waar loot liggen, etc
- exploits gebruiken bij bossfights, zodat speler geen dmg krijgt en lekker boss kan killen op dooie gemak
- Buiten spelgebied staan en anderen beschadigen
- Zeer snel verplaatsen
- powerlevelen

En als laatste botting waar speler automatisch grind voor je terwijl je slaapt.
Door valsspelen gaan deel spelers weer uit het spel stappen en dat betekent altijd geldverlies voor game hoster. Zo'n schade kan uiteindelijk ervoor zorgen dat veel mensen vertrekken doordat balans kapot is en geen doen aan is. Ja, het is schadepost voor hoster.
Ook rankings kloppen van geen meter en is meedoen aan events zinloos geworden.

Levenslange ban helpt weinig als dezelfde speler weer doet via andere IP en naam inlogt en dezelfde doet. Celstraf zorgt ervoor dat speler niet weer kan herhalen omdat hij in de cel zit.
Taakstraf zou beter zijn, vooral voor minderjarige spelers, om te leren wat de gevolgen zijn van valsspelen en bewust zijn wat ze hebben aangedaan.

Aan andere kant is moet hoster uiteraard elke exploit dichten en zo kans op valsspelen klein houden. Maar je kan weinig doen tegen 3rd party tools. In dit geval zou zulke tools strafbaar moeten zijn omdat ze spel sfeer en balans zullen schaden. Ik ben benieuwd of dit nieuws vervolg krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Carpento schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 14:23:
Niet om het een of ander verder maar de bron is op één plek te vinden, verder vind ik het nergens terug. Verder is hoogst onduidelijk wat precies de reden voor de (voorwaardelijke !) celstraf is. Dat zal het inbreken zijn veronderstel ik, niet het valsspelen.
De bron is van Japanse site: http://www.sankei.com/west/news/170118/wst1701180008-n1.html

Ruw vertaald is:
Conviction of college student on behalf of cheat act in "Monhan" Nara District Court

ツイート反応
Push Notification

ツイート反応

PR

Mr. Oshiharu Sakurai City, Nara Prefecture, who was charged with electromagnetic recording illegal creation of electromagnetic records and substitution for the cheating act to alter the program of the popular online game "Monster Hunter Frontier G", 3 years of communication university, Dai Kiyo Miura (21) is the Nara District Court on 17th, judge Ayako Nishimura said, "It is a high risk of impairing impartiality and imitation is high, criminal responsibility is heavy," one year in prison, three years of suspended sentence (1 year sentenced to prison sentences).

According to the ruling, Miura complained with two men of game users and unauthorized access to the database on 16th and 17th of April, We acted on cheating acts to increase items held by game characters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
Daar baseert nu.nl zich ook op. Nu.nl is dus geen bron zij doen alleen een verwijzing. En zoals journalisten zeggen: één bron is géén bron. Zelfs Google News vindt er verder niks over.

Knap werk van nu.nl, wellicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
dubbelpost

[ Voor 95% gewijzigd door Carpento op 06-02-2017 08:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anboni
  • Laatst online: 01:16
De Rikster schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 14:16:
Dat lijkt mij ook. Ik kan me haast niet voorstellen dat een rechter (voorwaardelijke) celstraf uitdeelt voor het valsspelen (het bekt wel veel lekkerder in een clickbait titel natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Met 1 bron kun je inderdaad niet met zekerheid vastleggen.

Nep nieuwssites is ook altijd 1 bron, en daar moeten we tegenwoordig echt oppassen. In verleden is dat aardig fout gegaan.

Riskante zet van nu.nl inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Nu.nl valt bij mij nu ook onder nepnieuws nu je niet kunt reageren op berichten. Zo vaak nieuwsberichten op die site die pas alles lieten zien als je de reacties ging lezen. Slechte zet van ze, maarja 1984.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-09 17:44
Ik vind een 'cheat' installeren één ding, maar toegang tot een database verschaffen valt imho gewoon onder computercriminaliteit.
Pagina: 1