Toon posts:

Trinus PSVR laten lopen via nvidia 1080 GPU

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
_-_-_-_IK HOOP DAT IK MIJN VRAAG OP DE GOEIE PLEK HEB STAAN ANDERS SORRY-_-_-_

Goeie middag mede tweakers van Nederland ik ben 2 dagen bezig om mijn PSVR te laten draaien op men pc. Met het progje Trinus.

En dat gaat met ups en downs.
Als ik mijn HDMI over het moederboard laat lopen dus via mijn onboard GPU dan werkt mijn bril wel gewoon mooi groot scherm ect. Kan film kijken mooi.
Maar als ik de hdmi op mijn video kaart heb en ja heb beeld op 1080 dan krijg ik in me scherm te zien kruisje hdmi. veel geprobeerd maar zou graag wel is paar games via de pc willen doen op me psvr.
Krijg mijn nvidia 1080 video kaart niet gekopeld met de PSVR door het progje trinus heeft iemand hier verstand van of al draaiend dan zou ik graag willen weten hoe hij dit heeft gedaan.
Ik zou u zeer dankbaar zijn voor het antwoord.

mvg Henti

• thomas1907
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-01 02:52
Hey, ik ga hier binnekort ook mee bezig, heb TrinusVR al eens geprobeerd maar niet met een PSVR.

Probeer anders eens https://riftcat.com/vridge
Werkt met alle SteamVR games, weet alleen niet zeker of deze ook met de PSVR werkt.

//edit
Op deze site staat
To get started, head to the Trinus website and download the driver. Run setup, then go into display settings and set up extended displays so the PC knows to output to your PSVR. Make sure to set up SteamVR control to track head movement.
Heb je dat al gedaan?

En de games draaien als het ware gewoon via je GTX1080 op je beeldscherm, is het niet zo dat TrinusVR dat alleen omzet voor de PSVR, dus als het via het moederbord gaat dat het niet minder performance geeft?

[ Voor 60% gewijzigd door thomas1907 op 18-01-2017 16:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja heb de driver ook gedownload alles loopt wel over me moederboard maar rechtstreek op me videokaart niet.
Heb even gekeken maar riftcat is niet echt voor PSVR pc.
alvast bedankt.

Verwijderd

Topicstarter
Oke gewoon de hdmi kabel er even uit en er in bij het playstionbox de extra box voor de kracht en hij doet het.

• frankym
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 21-01 20:32
En als je de onboard videokaart uitschakelt?
Kan het ook zo zijn dat de videokaart een verkeerde resolutie naar je vr bril zend?

• kesj
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 04-01 09:41
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 12:27:
_-_-_-_IK HOOP DAT IK MIJN VRAAG OP DE GOEIE PLEK HEB STAAN ANDERS SORRY-_-_-_

Goeie middag mede tweakers van Nederland ik ben 2 dagen bezig om mijn PSVR te laten draaien op men pc. Met het progje Trinus.

En dat gaat met ups en downs.
Als ik mijn HDMI over het moederboard laat lopen dus via mijn onboard GPU dan werkt mijn bril wel gewoon mooi groot scherm ect. Kan film kijken mooi.
Maar als ik de hdmi op mijn video kaart heb en ja heb beeld op 1080 dan krijg ik in me scherm te zien kruisje hdmi. veel geprobeerd maar zou graag wel is paar games via de pc willen doen op me psvr.
Krijg mijn nvidia 1080 video kaart niet gekopeld met de PSVR door het progje trinus heeft iemand hier verstand van of al draaiend dan zou ik graag willen weten hoe hij dit heeft gedaan.
Ik zou u zeer dankbaar zijn voor het antwoord.

mvg Henti
Je moet allebei de HDMI kabels, dus die naar je Psvr én je monitor/tv gaan, vanuit je 1080 kaart laten lopen.
Het werk niet als je 1 HDMI kabel in je onboard doet en de ander in je Nvidia.
Het moet vanuit 1 kaart.

Dus:

De HDMI uit van je 1080 moet naar je Psvr box HDMI Ps4 aansluiting.
De andere HDMI poort in de box (HDMI tv) kun je leeg laten.

Dan sluit je je 1080 kaart ook aan op je monitor of tv.

Bij display settings van Windows wordt de bril nu herkend als 2e scherm.
Stel in dat je de monitor wilt uitbreiden.
Kies resolutie 1920x1080 op 60hz voor zowel scherm 1 (je tv/monitor) als scherm 2 (je bril).

Zorg dat je Steam vr hebt geïnstalleerd, maar start deze nog niet op.
Installeer en start Trinus op.
Leg je bril op tafel of je bureau.
Kies start in Trinus, de bril wordt geconfigureerd.
Start daarna Steam vr en configureer via room setup.
Nu kun je via Steam (op je monitor) je game starten en zie je die in je bril.

Ik type dit trouwens uit het hoofd, dus het kan zijn dat sommige benamingen/volgorde net even anders is.
Maar het moet zo gaan lukken!

Edit:
Ik zie nu pas dat ik reageer op een 2 maanden oud topic, lol.
Neem aan dat de ts het al werkend heeft.
En anders hoop ik dat het iemand anders kan helpen.

[ Voor 3% gewijzigd door kesj op 12-03-2017 10:37 ]

Pagina: 1