Oplossing voor gmail bouncer vanaf een contact form

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis013
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-09 11:12
Mijn vraag gaat over het volgende.. ik heb een website met daarop een contactformulier;
Deze mails gaan naar een @gmail adres en als een bcc naar een @home en een @xs4all mailadres.
Als afzendadres van deze mails wordt het mail adres van degene gebruikt die het formulier ingevuld heeft, dit omdat het dan makkelijk replyen is.

Nou heb ik een aantal keer gemerkt dat mails niet ontvangen worden door het gmail account en recent ook het xs4all. De afzender krijgt dan een bounce mail "Delivery to the following recipients failed." En dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Reden is dan dat het afzendadres waarschijnlijk ergens op een spamlijst staat.

Ik ben op zoek naar een truuk om dat te omzeilen en dat er toch normaal ge-replyed kan worden op een mail.
Iemand een idee hoe je dat doet?

Ik zie bijv. bij tweakers vraag en aanbod wel eens dat het mailadres pas te voorschijn komt wanneer je replyed op een mail.
Zoiets.. misschien?

[ Voor 3% gewijzigd door Dennis013 op 18-01-2017 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiroj
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 04-09 14:23
Dennis013 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 12:13:
Nou heb ik een aantal keer gemerkt dat mails niet ontvangen worden door het gmail account en recent ook het xs4all. De afzender krijgt dan een bounce mail "Delivery to the following recipients failed." En dat is natuurlijk niet de bedoeling.

"Delivery to the following recipients failed." wordt teruggestuurd door een mailserver wanneer er een fout optreedt. Meestal staat in de mail ook de exacte reden waarom.

Het kan zijn dat je webserver (waar de website op gehost is) op een blacklist is komen te staan, maar zo zijn er nog meerdere redenen waarom een mail niet afgeleverd kan worden.

Een echte truuk om dit te omzeilen bestaat niet. Spamfilters zijn hedendaags behoorlijk strikt in het controleren van hoe een e-mail verstuurd wordt. Het is dan ook van belang dat de inhoud en opbouw van je e-mail (mits je gebruik maakt van HTML opmaak) in orde is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
-

[ Voor 100% gewijzigd door Firefly III op 21-10-2019 09:53 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GemengdeDrop
  • Registratie: Oktober 2008
  • Niet online

GemengdeDrop

Mét salmiakzout

Het is me niet helemaal duidelijk of het probleem nu aan de ontvangst-kant zit (gmail) of aan de verzendkant (welke outbound mail server gebruik je eigenlijk?)

Maar als het dat laatste is:

Mijn eigen webhost (transip) heeft sinds enige tijd de policy om mail niet te verzenden als de afzender domein uit de from header niet overeenkomt met het domein van de klant, om spam te voorkomen. Mijn oplossing:

ik schrijf mijn eigen email adres@transip in de from header, maar voeg een reply-to header toe met daarin het mail adres dat ingevuld is op het contact formulier. Dat komt keurig aan in mijn inbox en als ik dan in mijn mail programma de reply knop gebruik, dan vult die netjes de naam en email adres van het contact formulier in.

edit: JCE was eerder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JCE schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 12:28:
Het afzendadres is natuurlijk nooit het adres van degene die het formulier heeft ingevuld. Als je al een afzendadres hebt, is dat een noreply adres dat matcht met de server waar het formulier staat.

Het ReplyTo veld, dáár zet je het emailadres in van degene die het formulier heeft ingevuld.

Denk dat dat al gaat schelen.
Klopt. De meeste webhosters controleren tegenwoordig ook of de e-mail wel verstuurd wordt door een e-mailadres van dat hostingpakket (waar je de rechten over hebt).

TS, als je als afzender een e-mailadres pakt dat jij op je webhosting hebt zitten dan moet het goed gaan. In het ReplyTo/AntwoordAan veld kan je dan het e-mailadres zetten van degene die het formulier heeft ingevuld.
Antwoorden gaan naar diegene die het formulier heeft ingevuld, maar de e-mail is door je standaard e-mailadres verstuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Dennis013 schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 12:13:
Ook niet onwaarschijnlijk: de beheerder van het domein dat jij spooft heeft een spf-FAIL policy ingesteld en de ontvangende partij respecteert dat. Dat zouden meer mensen moeten doen.
Reply-To

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firefly III
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Firefly III

Bedrijfsaccount Firefly III
-

[ Voor 99% gewijzigd door Firefly III op 21-10-2019 09:53 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Hulp nodig met Firefly III? ➡️ Gitter ➡️ GitHub ➡️ Mastodon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis013
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-09 11:12
Inderdaad... reply-to lijkt voor mij de oplossing te zijn. Iedereen bedankt voor weer een les geleerd. Nou even afwachten of het weer voorkomt...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

In plaats van af te wachten kun je ook testen: zet DMARC reports aan, stuur een mail naar https://www.mail-tester.com en vergelijkbare services, schrijf je in op Postmaster Tools en SNDS, controleer blacklists.

[ Voor 5% gewijzigd door 8088 op 18-01-2017 16:02 ]

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Pagina: 1