Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clo
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 30-10-2024
Goedemorgen,

Het lijkt mij super om er naar toe te werken om aan de slag te kunnen gaan als gecertificeerd Google fotograaf.
Van die mooie professionele beelden maken voor bedrijven, alsof je door een bedrijfsruimte loopt.
De zogenoemde Google 360 tour.

Nu vraag ik mezelf af hoe dat zit met die camera's en wat hier verder voor aangeschaft moet worden.
Zo heb je bijvoorbeeld 360º action cams.
Om professioneel mee aan de slag te kunnen vraag ik me af of dat een goede keuze zou zijn.

Hebben jullie hier misschien ervaring mee (als professioneel 360º fotograaf bijvoorbeeld)?
Ik fotografeer zelf met een NIKON D5500. Wellicht kan ik hiermee uit de voeten door er een speciale lens voor aan te schaffen?

Ben benieuwd naar jullie bevindingen/tips :)

Clo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MitchellKampert
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 21-08 18:35
Er zijn 360 graden tripod heads, waar je je camera op kunt zetten en die vervolgens als een 360 graden Panorama automatisch steeds een stukje draait en dan een foto maakt. Vervolgens kan je al die foto's dan aan elkaar plakken in een programma als Photoshop om er een 360 graden foto van te maken.
Dit lijkt mij alleen niet heel handig als er veel mensen of andere bewegende dingen in de buurt zijn omdat er dan bij de randen van de foto's te zien is dat er dingen bij zijn gekomen of weg zijn gegaan.
Volgens mij werken Google fotografen ook met deze apparaten.

Een groot voordeel lijkt mij dat je dan gewoon je eigen camera kan blijven gebruiken, en ze zijn volgens mij ook niet zo heel duur. In elk geval goedkoper dan een nieuwe lens of camera.

Ik heb zelf geen ervaring met dit ding, dus ik heb geen idee of het makkelijk in gebruik is en hoe de kwaliteit is, maar ik zou zeker even hiernaar zoeken op internet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je al een briefje naar Google gestuurd of ze uberhaupt mensen nodig hebben?
sorry hier was ik te snel mee, je moet kennelijk 50 'approved pictures' gepubliceerd hebben om de badge te verdienen

Wat betreft de camera: google

De suggestie van Mitchell moet denk ik ook gewoon werken maar ik denk dat een 360 camera je werk een stuk sneller/makkelijker maakt.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2017 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clo
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 30-10-2024
Bedankt voor jullie reacties.

Ik denk inderdaad dat het handiger is om te kijken voor een 360 camera. Gezien de prijs misschien goed om eerst te kijken of deze ook te huur zijn.

Het zijn best hoge bedragen en ik zit nu te bedenken of ik meer kan met zo'n camera dan alleen plaatjes schieten voor google.

Het klopt inderdaad dat je eerst een aantal goedgekeurde afbeeldingen moet hebben.
Mijn eigen camera gebruiken is een optie, maar ik ben bang dat het in kwaliteit zou kunnen tegenvallen en dat er een te lange bewerkingstijd tegenover staat.

Ben eigenlijk nog benieuwd naar fotografen die dit doen voor de kost en wat hun ervaringen en bevindingen zijn :) Ben ook benieuwd naar de workflow en apparatuur die ze gebruiken. Welke merken ed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• the mod man
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15:48

the mod man

iets van beeldmaker

Als oud approved google fotograaf. Google stelt eisen aan de gebruikte apparatuur. specifieke lens camera combi's. Google stelt eisen aan de hoeveelheid shoots die je doet in een maand. Stelt eisen aan hoe je die shoots binnenharkt en stelt eisen aan wat voor locaties je wel en niet mag doen.

Ik vond het oprecht kut. Was door een toenmalige google fotograaf aangeraden bij google. Heb 2 keer met hem meegelopen om te kijken hoe en wat. Geïnvesteerd in apparatuur. Google aanmeld procedure doorlopen. Test shoot gedaan. Goedgekeurd en toen moest ik ineens in hun sales strategie molen draaien wat mij mateloos irriteerde en ook potentieel klanten de ik al had geronseld. Uiteindelijk lang niet genoeg shoots in de maand kunnen doen om google approved te blijven. Boeide me op den duur ook geen @#%$^%# meer.

I can't wait to shoot!