Ik heb bijna een jaar lang een Acer Liquid Z630. Deze telefoon werkte tot kort geleden goed. Sinds enkele dagen kreeg ik meldingen dat verschillende apps gestopt waren, zoals Google Photos of Google Talk. Sinds vanochtend kreeg ik ook meldingen dat mijn Email service ermee gestopt is vanwege low storage. Ik kon veel apps niet meer starten, en na een aantal verschillende pogingen om het probleem op te lossen heb ik uiteindelijk een factory data reset gedaan.
Na de factory data reset kreeg ik al de melding "Email service stopped, storage running low." voordat ik eigenlijk maar iets op mijn telefoon had ingesteld. Ik kan nu zelfs de Play Store niet meer openen (Settings gelukkig nog wel). Na het instellen van mijn Google account staat er een notificatie in beeld met de melding "Internal storage running low". Als ik via Settings > Storage kijk hoeveel ruimte ik nu heb, dan staat daar nu (na een factory reset):
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Android version: 5.1
Kernel version: 3.10.65
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Na de factory data reset kreeg ik al de melding "Email service stopped, storage running low." voordat ik eigenlijk maar iets op mijn telefoon had ingesteld. Ik kan nu zelfs de Play Store niet meer openen (Settings gelukkig nog wel). Na het instellen van mijn Google account staat er een notificatie in beeld met de melding "Internal storage running low". Als ik via Settings > Storage kijk hoeveel ruimte ik nu heb, dan staat daar nu (na een factory reset):
- SD card: Total space: 14.45 GB, available: 1.82 GB
- Phone storage: Total space: 16.00 GB, available: 10.65 GB
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Android version: 5.1
Kernel version: 3.10.65
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
- Ik heb de cache van een aantal apps, waaronder de mail-app handmatig weggegooid
- Ik heb de cache van een aantal apps die het meeste ruimte gebruikten met een Acer Aid-appje weggegooid
- Ik heb een paar apps verwijderd.
- Ik heb wat muziek van mijn sd-kaart verwijderd om te zien of dit iets oplost.
- Ik heb via Settings gekeken of er voldoende vrije ruimte is.
- Ik heb via Settings gekeken of er voldoende vrij geheugen is (nu 1.2GB RAM).
- Ik heb via een losse DiskUsage-app gekeken of er voldoende vrije ruimte is.
- Ik heb de default write disk geswitcht tussen 'sd card' en 'phone storage'.
- Ik heb een factory data reset gedaan (ondertussen al een keer of vier).
- Ik heb overwogen om een factory reset te doen, maar ik kwam in een Chinees boot-menu terecht (en ik kan geen Chinees) dus ik heb het niet aangedurfd om een optie te gokken.
- Ik heb de telefoon een keer gestart zonder sd-kaartje.
- Ik heb de batterij tien minuten uit de telefoon gehaald om te zorgen dat de reboot echt grondig was.
[ Voor 3% gewijzigd door Malthus op 18-01-2017 11:43 . Reden: Nog meer geprobeerd ]